24755
netweters
|
152386
antwoorden
|
20698
vragen
|
Dag iedereen,
ik zou ivm met een verbouwing een thuisnetwerk willen plaatsen met een 16-poort switch, 2 access points en 2 Digicorder/box.
Zou dit werken? Digicorder, -box en switch rechtstreeks aan HGW, access points en overige RJ45 aan de switch?!
Of toch liever Modem only en eigen router?
Alvast bedankt...
Opgelost! Ga naar oplossing.
Uw afbeeldingen publiek zetten zodat ze zichtbaar zijn.
@Ex-Netweter schreef:Dag iedereen,
ik zou ivm met een verbouwing een thuisnetwerk willen plaatsen met een 16-poort switch, 2 access points en 2 Digicorder/box.
Zou dit werken? Digicorder, -box en switch rechtstreeks aan HGW, access points en overige RJ45 aan de switch?!
Of toch liever Modem only en eigen router?
Alvast bedankt...
Mag geen probleem zijn. Je kan ook alles aan de switch hangen en maar met 1 UTP vanaf je home gateway naar de switch gaan.
Ik heb hier iets gelijkaardigs. Home gateway naar de switch met 16 poorten, de NAS rechtstreeks op de home gateway, een extra client die mijn internetsnelheid 10 tal keer per dag meet (Sam Knows) ook op de Home gateway. PC's, zonnepanelen, 1 extra accespoint, TV, camera's, printer op de switch. En alles werkt naar behoren.
Op die manier kan ik zowel via mijn digicorder als via mijn PC naar mijn foto's en filmpjes op mijn NAS kijken enz.
1. Wat zijn de gele kabels? Kan je de stekkers van de digicorders niet gewoon in de RJ-45 aansluitingen in de kamer steken?
2. Ik zou een aparte modem nemen en mijn eigen router kiezen. Op die manier heb je veel meer controle over de mogelijkheden van je firewall e.d. Ik had dit vroeger maar na mijn verhuis wou de technieker geen modem installeren, enkel nog een gecombineerd HGW. De Telenet router biedt ook mogelijkheden maar die zijn toch beperkter dan wat mijn eigen router kan. Bvb Wel port mapping (port 23--> port 23 op mijn NAS) maar geen virtual server ports (port 12023--> port 23 op mijn NAS).
3. Mijn NAS steekt niet in mijn HGW maar in mijn switch maar ik gebruik dan ook mijn digicorder niet om naar de films te kijken maar de Plex app op mijn smart TV.
De gele kabels kan je gewoon in je RJ45 aansluitingen steken op de kamer.
Met een eigen router heb je meer mogelijkheden, jawel, maar voor particulier gewoon gebruik is dat niet echt nodig en maak je het alleen maar moeilijker.
Mijn devies is altijd zoek het niet te ver als het dichtbij te vinden is. Virtual server ports zijn alleen voor de liefhebbers om mee te spelen en heb ik nog niet echt noodzakelijk gezien bij particulere netwerken tenzij je natuurlijk meerdere portforwardings wil doen en je niet voldoende lijntjes hebt in de configuratie van de Telenet Home Gateway.
Als je met een modem only werkt moet je eerst een switchke zetten om naar je digicorders te gaan met je gele kabels en van dat switchke naar je router en van je router naar je grote switch.
Bedankt iedereen!
Ik dacht me te herinneren dat er iets was met HGW en switch maar was vergeten, dat je geen eigen router mag zetten tussen HGW en switch. Of wel - volgens Principis - als het een router met IPTV ondersteuning is? In ieder geval weet ik nu wat ik moet weten...
Momenteel heb ik er geen behoefte aan een eigen router. Het enige dat ik graag zou willen is DDNS en mss een IP broadcast voor wake on wan maar dit is niet heel belangrijk en voor de rest is de HGW momenteel voldoende.
Groetjes
Nemo