24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Beste,
Ik heb thuis een VPN server opgezet die werkt via Ipsec/L2TP. Als ik thuis ben en op mijn eigen netwerk ben kan ik connecteren en werkt alles vlot.
Het probleem ontstaat als ik van buitenshuis wil connecteren. Alle traffic moet nu via de telenet router gaan waardoor ik vermoed dat het niet werkt. Ik heb de router al op verschillende manieren geconfigureerd (DMZ, port forwarding van 4500, 500, 1701 UDP). Bij al deze configuraties lukt het niet om te connecteren met mijn VPN. Wanneer ik kijk naar instellingen van andere routers (zoals TP-link) zie ik opties zoals VPN Passthrough for PPTP, L2TP and IPSec. Ik vermoed dat het ook nodig is om deze optie te activeren op de telenet router. Spijtig genoeg is deze instelling niet beschikbaar op mijn.telenet.be.
Wat zijn mijn opties om dit toch werkende te krijgen?
Ik ben in het bezit van een BASIC INTERNET (BASIC SHAKE). Een dynamisch ip is voor mij geen probleem en hier hou ik rekening mee.
Ik bezit deze router:
Type: Wireless modem 3.0 (DOCSIS)
Technologie: EURODOCSIS 3.0
Alvast bedankt
Bruno Goossens
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem.
Dus OpenVPN client op Android, kan perfect verbinden met
PiVPN (OpenVPN op Raspberry 3) achter Telenet Router. Maar dan Yelo Play blijft bij het live kijken laden. Ook op poort 1190...
VPN op zich werkt perfect. Kan men laptop verbinden naar Hotspot op 4G telefoon, VPN tunnenl opzetten naar mijn PiVPN en yelo.tv via de website bekijken.
Zou dus fijn zijn mocht het ook werken via de Yelo Play APP op mijn smartphone.
Iemand nog een idee?
Eventueel eens de app verwijderen en installeren. Hou ook rekening met het feit dat je maar maximim 20 Mbps upload hebt (Fiber 200) of minder. Dus hoe meer open verbindingen hoe meer dit verdeeld wordt en dat kan nefast zijn voor de streaming van Yelo.
Hangt er vanaf hoe je je vpn hebt ingesteld. mogelijk gaat niet al het verkeer door die vpn en dan werkt het niet correct.
Ik zal het eens proberen met mijn vpn.
Edit: bij mij blijft het ook laden.
Ik gebruik wel geen openvpn maar de ingebouwde android vpn optie.