Beantwoorden
Buddha
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

VPN op eigen router

Hallo

Wie heeft een eigen router, mac passthrough op telenet e-router telenet, en draait daarop VPN waar alle in- en uitgaand verkeer gaat?

Unifi UDM ed kan dit blijkbaar niet vanuit unifi dashboard of controller, er zijn workarounds via ssh en split vpn programming maar zoek mensen die het redelijk plug en play op hun eigen router hebben draaien. Unifi zou top zijn want kan ik alles daarop zetten maar andere opties ook welkom.

dank

Pieter

Tags (2)
0 Likes
1 reactie
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

VPN op eigen router

Ik heb een UDM Pro achte rmijn CV8560E router, met mac pass-through.

Dat werkt op zich goed. De UDM krijgt een publiek IPv4 adres en is vanaf het internet te bereiken.

De UDM-pro werkt als VPN/L2TP server voor remte users.

 

Site to site VPN is mij niet gelukt, omdat mijn andere site gebruik maakt van een (erg) dynamisch ip adres. In de config van unifi kun je geen gebruik maken van FQDN-names, maar moet je een IP-adres ingeven van de remote-peer, wat ik dus niet kan.

Als alternatief gebruik ik een Fritzbox, die ook aan de CV8560E aangesloten is. De CV8560E is ingesteld met port-forwarding (UDP ports 500 & 4500) naar de frtizbox voor een IPsec tunnel. Dit werkt goed. Ik hoop echter wel dat het in de toekomst mogelijk zal zijn deze functie door de UDM pro te laten uitvoeren.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes