Beantwoorden
Mai13
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Vanaf internet een camera benaderen via een app

Ik wil de app van mijn camera leverancier gebruiken om via het internet de camera bij mij thuis te benaderen. Het lukt wel met een dyndns-adres in de browser, maar via de app niet. De app vraagt rechtstreeks het "Device IP adres" en de "Port".

 

Wat moet ik daar nu invullen?

 

Tags (1)
0 Likes
17 reacties
Mai13
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Vanaf internet een camera benaderen via een app

Ik ben er achter gekomen dat de app dezelfde foutmelding geeft, wat ik ook doe. Zelfs als ik een kontakt bericht wil sturen naar de tech support. Misschien zit daar wel het probleem 🙄. Ik heb de vraag via de mail bij hen neergelegd.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Vanaf internet een camera benaderen via een app

Dag @Ex-Netweter , http (80) en https (443) gebruiken beide TCP.

RTSP (554) is normaal gesproken ook TCP.

Waarbij dit enkel de poorten zijn die gebruikt worden voor het inkomende verkeer.

Een client vraagt bijvoorbeeld via TCP port 554 een stream aan bij de camera. De camera zal dan antwoorden met een UDP data stream gebruikmakende van een andere port (soms 5004-5005). Voor dat antwoord hoef je geen port-forwarding op te zetten, want dit is verkeer van binnen naar buiten.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Vanaf internet een camera benaderen via een app


@Mai13  schreef:

Ik ben er achter gekomen dat de app dezelfde foutmelding geeft, wat ik ook doe. Zelfs als ik een kontakt bericht wil sturen naar de tech support. Misschien zit daar wel het probleem 🙄. Ik heb de vraag via de mail bij hen neergelegd.


Oké, houd ons zeker op de hoogte. We kunnen er allemaal uit leren. 

Bekijk alvast ook eens de recente inbreng van @igvfer en @Arnie. Naar veiligheid toe wel belangrijk.

0 Likes