Beantwoorden
Jantje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Vast IP adres

Mijn domotica systeem werd ingesteld op een vast IP adres 192.168.0.40.

 

Ik dacht dat de telenet routers standaard pas adres van range >100 toekennen, en ik zou dus verwachten dat ik via mijn wifi gewoon netjes aan mijn domotical device kan met dit vast IP adres 192.168.0.40. 

 

Maar ik krijg geen verbinding.  Ook via een IP netscan app vind ik het toestel niet.  De router die ik heb is een 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS).

 

Kan iemand bevestigen dat de <100 range inderdaad voorbehouden is voor vaste IP adressen?  Heeft iemand ander info die me kan helpen om de connectie te maken?

 

Alvast bedankt,

 

J

 

 

Tags (2)
0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vast IP adres

Dit kan volledig kloppen. Normaal gezien zou elk adres tussen  2 en 49 en zelfs 99 moeten mogelijk zijn. Maar kan het zijn dat uw domoticasysteem een bepaalde poort gebruikt? Dan moet je als adres ingeven 192.168.0.40: het poortnummer. Kijk eventueel ook eens na via "mijn telenet" of je netwerk is ingesteld op netwerk 192..168.0.X. Zoniet moet je dit aanpassen. Een vlugge controle kan je doen door rechts onderaan op je netwerkverbinding te klikken en dan op het netwerk zelf, dan zal je bij eigenschappen het IPadres van je eigen computer zien en als dat ook in de range 192.168.0.x zit dan zit je goed.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jantje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Vast IP adres

Bedankt voor de tips.  Ik ben zeker van de 192.168.0.X.   De netscan geeft ook enkel adressen van devices boven de 100 range.  

 

De module (van BTicino) gebruikt geen specifieke poort.  Ook dit keek ik reeds na.

Ik heb geen andere toestellen die een vast IP hebben (de IP cam heb ik ook vrij gelaten).  Dus weet ik niet of je met een netscan normaal vaste IP adressen ziet ... 

 

Weet iemand andere manieren om grondig na te kijken ... netstat -r ... andere opties ???

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vast IP adres

Ik gebruik meestal het programma Advanced IP scanner en die ziet ze allemaal. Ben je wel zeker dat je het IPadres goed hebt opgeslagen? Kan je dit nog eens nakijken of geraak je er niet meer in. Ben je wel zeker dat de connectie/kabel werkt of is het draadloos? Degene die het geinstalleerd en ingesteld heeft zou dit toch moeten getest hebben.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Vast IP adres

bticino gebruikt volgens mij WEL een vast adres.........

0 Likes
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Vast IP adres

ik was onvolledig, vb 192.168.0.40:38 maar dat zoek je best even op in de handleiding van je bticino.

Telenet wijzigt hun ip niet, dus zou moeten lukken ......

0 Likes