24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Dag netweters,
Ik had graag jullie advies omtrent verplaatsen van modem,tv en digicorder na afsluiten coax kabel.
Wij zouden graag een nieuwe, grotere tv aanschaffen en op een andere plaats zetten.
Binnenkort verdwijnt de coax kabel.
Kan ik dan alles verplaatsen?
Vermits coax niet meer aan de modem moet verbonden zijn?
Dus enkel ethernetkabel van modem,naar digicorder.
Klopt dit?graag jullie advies
Alvast bedankt.grts
Opgelost! Ga naar oplossing.
De coax kabel verdwijnt absoluut niet.
Wat er verdwijnt zijn de analoge kanalen die ook op de coax zitten, naast internet, telefonie en de digitale TV kanalen (muxen).
Er is dus geen sprake van dat de coax binnenkort verdwijnt!
@Heidistey uw coax kabel blijft bestaan omdat je die nodig hebt om verbinding te maken tussen NIU ( versterker ) en modem. Enkel de analoge zenders zullen verdwijnen maar uw coax kabel blijft bestaan.
Eigenlijk kan je het zo ie zo wel verplaatsen. Je kan de bestaande coax kabel verlengen zolang de afstand maar niet te lang wordt. Je kan daar een koppelstukje tussen zetten of gewoon een langere kabel leggen. Houd er rekening mee dat je die niet te lang maakt anders heb je mozaiek en in het ergste geval signaal verlies. Op die manier kan je het oplossen. Op deze manier is dat bij mij thuis ook gewoon de coax kabel verlengt en daar dan de tv op aangesloten.
Ooh..dan had ik het goed mis.
Alvast bedankt voor je snelle antwoord.
Ik dacht echt de coax kon losgekoppeld worden van de modem dan.
Grt
Bedankt voor het advies,zal het zo oplossen dan.
Grt
@Heidistey dat is graag gedaan. Als een van de posten je goed geholpen heeft mag je die altijd aanduiden als oplossing. Zo help je andere Netweters ook verder.