Beantwoorden
LucM1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Vertraging afspelen radio tussen DAB en internet

Ik luister meestal via een MacBook Air naar de radio. er is altijd een verschil tussen DAB en internet.
Was vroeger ongeveer 1 min, maar kan nu oplopen tot 20 minuten! Dit lijkt mij nogal veel.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?

 

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Internet radio buffering.

0 Likes
2 reacties
Jari_Opsomer
Experienced Meerweter
Berichten: 92
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Vertraging afspelen radio tussen DAB en internet

Hangt af van de stream(-ingsdienst). Luisteren via bv. TuneIn zal altijd later zijn dan via de directe stream URL of via bv. VRT MAX. Voor alle VRT radio's kan je hier een lijst vinden van de directe streamings URL's. Het heeft niks te maken met of je nu luistert via internet, DAB+ of FM. In de meeste gevallen loopt de directe streamings URL (via internet) voor op DAB+/FM, toch meestal in mijn geval. Omdat die directe streamings URL's de 'bron' zijn, die dan pas worden doorgegeven aan DAB+/FM.

LucM1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Vertraging afspelen radio tussen DAB en internet

Bedankt voor de uitleg. Gisteren avond kreeg ik plots het beeld op TV weg en verscheen de tekst: buffering, daarna de vraag om de telenet box uit en terug in te schakelen.
De tv speelde terug, en deze morgen geen vertraging meer op VRTmax. blijkbaar is er een verband?  Af en toe gaat het internet tergend traag, waarschijnlijk is dat de oorzaak.

0 Likes