Je kan misschien eens testen of er packet loss op je internetlijn zit. Als hostname gebruik je dan best het IP-adres van een gameserver.
Sluit je pc rechtstreeks via een nieuwe(!) netwerkkabel op de Telenet-modem aan en test de eventuele packet loss met het programma WinMTR: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/6743-packet-loss-meten-windows-met-winmtr/#packet-loss_...
Als je meer dan 5% packet loss op de eerste twee hostnames ( 192.168.0.1 en access.telenet.be) hebt, is er een probleem met de Telenet-modem. Heb je tussen de 5% en 50% packet loss verder op het netwerk, dan is er hoogstwaarschijnlijk een probleem ergens op het internet. Als "telenet" in de hostname voorkomt, mag je er van uitgaan dat er een probleem is binnen het Telenet-netwerk.
Een tweede mogelijkheid is je games testen op andere netwerken. Dat deed je reeds op een 4G-netwerk met succes.
Probeer bij vrienden of familie ook eens via een fiberverbinding of VDSL-verbinding te testen. Als dat niet mogelijk is, kan je voor de éénmalige kost van 34 euro zelf een Scarlet Loco VDSL-verbinding bestellen en testen. Je kan die VDSL-verbinding op elk moment opzeggen, dus je hebt verder geen financieel risico.
Als het probleem zich uitsluitend op het Telenet-netwerk voordoet, dan mag je concluderen dat het probleem zich effectief op het Telenet-netwerk bevindt.
Telenet-klantendienstmedewerkers of techniekers kunnen zich ook vergissen of tegen jou liegen zodat ze je klacht zonder gevolg kunnen afsluiten.