Beantwoorden
Eldrax
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Handje vol! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Constant timeouts bij games

Hoi

 

Laatste tijd heel veel last van timeouts, connectie die ik verlies met bepaalde gameservers.
Dacht persoonlijk eerst dat het aan het spel GTA ging liggen maar heb het op alle andere games waar ik online multiplayer op speel. Dus op externe servers.

Qua internet en snelheid is er zeker geen probleem. Ik haal volle snelheid en zie nergens verder problemen.
Alleen in de games. Telkense als ik ergens inzit geeft ie op random momenten een timeout. En vlieg je uit het spel. Kan je weer lekker gaan opnieuw opstarten.

Telenet heeft al gekeken en vind niks verkeerd op de lijn. Gisteren ook gloednieuwe modem gekregen. Nog steeds hetzelfde probleem.

Eldrax_0-1689314113623.png

 

Iemand die misschien een oplossing zou weten voor dit probleem. Verder is er qua internet echt niks mis. 


Stappen al ondernomen:

2x technieker met nieuwe modem
Volledig nieuwe computer
Alles gereset qua instellingen.

De enigste oplossing tot nu toe is via een 4G router op een simkaart. Daar heb ik het probleem niet. Maarja dat kan zo niet blijven 😄 En tis van de concurrentie 😞 Dus liever niet. Redelijk blij van het internet bij telenet. Alleen deze problemen vreet ik men toetsenbord bijna op.


Moment dat ik connecteer via de UTP naar men Telenet netwerk is het bingo.

 

 

0 Likes
2 reacties
Ex-Netweter
 

Constant timeouts bij games

Je kan misschien eens testen of er packet loss op je internetlijn zit. Als hostname gebruik je dan best het IP-adres van een gameserver.

Sluit je pc rechtstreeks via een nieuwe(!) netwerkkabel op de Telenet-modem aan en test de eventuele packet loss met het programma WinMTR: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/6743-packet-loss-meten-windows-met-winmtr/#packet-loss_...

Als je meer dan 5% packet loss op de eerste twee hostnames ( 192.168.0.1 en access.telenet.be) hebt, is er een probleem met de Telenet-modem. Heb je tussen de 5% en 50% packet loss verder op het netwerk, dan is er hoogstwaarschijnlijk een probleem ergens op het internet. Als "telenet" in de hostname voorkomt, mag je er van uitgaan dat er een probleem is binnen het Telenet-netwerk.

Een tweede mogelijkheid is je games testen op andere netwerken. Dat deed je reeds op een 4G-netwerk met succes.

Probeer bij vrienden of familie ook eens via een fiberverbinding of VDSL-verbinding te testen. Als dat niet mogelijk is, kan je voor de éénmalige kost van 34 euro zelf een Scarlet Loco VDSL-verbinding bestellen en testen. Je kan die VDSL-verbinding op elk moment opzeggen, dus je hebt verder geen financieel risico.

Als het probleem zich uitsluitend op het Telenet-netwerk voordoet, dan mag je concluderen dat het probleem zich effectief op het Telenet-netwerk bevindt.
Telenet-klantendienstmedewerkers of techniekers kunnen zich ook vergissen of tegen jou liegen zodat ze je klacht zonder gevolg kunnen afsluiten.

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Constant timeouts bij games

Rafke zijn technische uitleg is goed volledig akkoord daarmee maar negeer wat hij zegt over scarlet verder kan elke technieker ongeacht zijn of haar werkgever zich vergissen ook dat is geen argument al moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat toen ik dat mijn telenet toegangs probleem nog had  er door een ,medewerker van de klantendienst beloofd werd dat ik de dag nadien opgebeld zou worden dat bleek dus een leugen.

Daarom moet je als de klantendienst zegt dat ze een dossier gaan maken altijd het referentienummer vragen zo ben je zeker dat er effectief een dossier is vanaf dan is het jammer genoeg wachten op behandeling van dat dossier maar je kan via de klantendienst de status vragen van je dossier.