Beantwoorden
Map123
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Voip met een cisco SPA 122 toestel

Hoi allemaal, heeft er iemand misschien een oplossing voor ons om via VOIP te registreren op een Nieuw Zeelands netwerk? (de vader van mijn kinderen woont daar en bezorgde ons een telefoonnummer).

Ik kocht een Cisco SPA122 toestel en stelde alle instellingen in zoals beschreven op hun website: http://www.2talk.co.nz/supportview.html?doc=ciscospa122installguide

Het probleem is echter dat het toestel niet wil registreren.

 

Ik heb ook de generische instellingen geprobeerd (http://www.2talk.co.nz/supportview.html?doc=genericsipsettings)

 

Heeft er iemand inspiratie voor ons, of ervaring met een buitenlandse VOIP provider?

 

Met vriendelijke groeten,

Map

 

 

Tags (2)
0 Likes
15 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Voip met een cisco SPA 122 toestel

@Map123,

 

Heb je gedaan wat er als eerste in die handleiding staat, namelijk installeer de laatste nieuwe firmware? Ik heb geen idee of het daaraan ligt, maar verkeerd is het nooit.

 

De handleiding geeft helemaal onderaan zelf nog drie tips voor als het nog niet lukt. Die ook al geprobeerd? Vooral de laatste zou kunnen helpen ...

 

If you are still having problems getting your SPA122 to register with 2talk then you can try disabling or enabling the STUN settings.

 

Another thing you can try is changing your SIP Port from '5060' to '50600 (and 5061 to 50610 on line 2 if required)' in the SIP Settings under each line and change the 'Proxy’ and 'Outbound Proxy’ to 'sip.2talk.co.nz’ or 'sip.2talk.co.nz:50600' in the Proxy and Registration settings under each line



If you are still having problems connecting to 2talk then email us at support@2talk.co.nz


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Map123
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Voip met een cisco SPA 122 toestel

Hallo Stefaan,

hartelijk dank voor je antwoord! Ik heb de laatste nieuwe versie van de firmware geïnstalleerd, en de sipsettings al in alle mogelijke combinaties geprobeerd. De mensen van 2talk.co.nz lieten me weten dat alles in orde is (ik kan ook inloggen op hun website met mijn telefoonnummer en paswoord) dus zij dachten dat het probleem bij telenet zat. Vandaar dat ik hier mijn licht kwam opsteken...

Ik heb het gevoel dat het nooit gaat lukken, pff.

groetjes,

Map

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Voip met een cisco SPA 122 toestel

Heb je de correcte portforwarding gedaan in de router?

In dit filmpje tonen ze namelijk dat het zonder portforwarding niet werkt.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
Map123
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Voip met een cisco SPA 122 toestel

Hallo Puch, dank u voor uw antwoord.

 

Ik ben gaan kijken naar onze telenet firewall, en heb geprobeerd om de porten/ports die ik nodig heb open te zetten. Ik krijg echter de foutmelding error.flowsession.noFlowSession".

 

Als ik (via yougetsignal.com) ga testen, zie ik dat mijn Port 5060 gesloten is. Volgens mij is dat de reden waarom mijn SPA112 kan niet registreren?

 

Enig advies?

(ik klink wel alsof ik weet waarover ik praat, maar dat is absoluut niet het geval!)

 

groetjes,

Map

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Voip met een cisco SPA 122 toestel

Kan je even een screenshot posten van wat je juist hebt ingesteld.

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Voip met een cisco SPA 122 toestel

Even een vraag. Is dit aangesloten op een Telenet Home Gateway (modem/router) of een eigen router? In beide gevallen  moet je op deze routers uw portforwarding doen. Als je rechtstreeks op een modem only van Telenet aansluit zal je vermoedelijk niets moeten doen. Als je een HGW van Telenet hebt met daarachter een eigen router en dan pas uw VOIP toestand dan moet je 2 maal forwarden.

Dus graag de exacte situatie.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Map123
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Voip met een cisco SPA 122 toestel

info.pngline 1 a.pngline 1 b.pngline 1 c.pngline 1 d.pngline 1 e.pngSIP page 1.pngSIP page 2.pngSIP page 3.png

0 Likes
Map123
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Voip met een cisco SPA 122 toestel

ik ben blijkbaar rechtstreeks aangesloten op de modem. Maar ik denk dat het probleem ligt bij de firewall die de poort 5060 blokkeert?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Voip met een cisco SPA 122 toestel

Welke modem van Telenet heb je? Modem only of modem router en dat is van belang. Ik zie op de screenshots niets van je netwerk instellingen (tabje netwerk). Daar zou je uw IP adres moeten terug vinden.

Is dit iets in de zin van 192.168.0.x dan zit je op een router (van telenet?) en zal je daar de betreffende poorten moeten openen. Heb je een IP adres die niet begint met 192.168.x.x of 10.x.x.x dan zit je rechtstreeks op een modem only.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Map123
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Voip met een cisco SPA 122 toestel

hallo,

bedankt voor jullie tijd en moeite!

mijn IP adres is 192.168.0.xxx dus ik zit op een router (ik neem aan van telenet, ja..)

Ik weet niet hoe ik mijn poort kan openzetten...

de netwerk settings staan momenteel op automatisch.Netwerk settings.jpg

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Voip met een cisco SPA 122 toestel


@Map123schreef:

hallo,Netwerk settings.jpg


Het keuze menu waar nu staat staat "automatic configuration DHCP", die zet je op handmatig (manual).

 

Als ip adres geef je 192.168.0.xx in.

De xx vervang je door een cijfer tussen 2 en 99.

Je bent daar vrij in om te kiezen, je moet er alleen voor zorgen dat het nog niet in gebruik is door een ander toestel in je netwerk. (onthou dit cijfer, je hebt het straks nodig bij de portforwarding)

Bij Subnet Mask vul je 255.255.255.0 in.

Bij Standaard gateway vul  je 192.168.0.1 in (dat is het ip van je modem)

 

Bij Primairy dns vul je 195.130.131.5 in

 

Tot zover je wat je in het toestel moet invoeren.

 

Surf nu naar https://mijn.telenet.be en log in met je telenet gegevens.

Ga op zoek naar portforward instellingen. Ik kan je helaas niet zeggen waar je juist moet zijn vermits ik een modem only installatie heb en dit dus allemaal lokaal regel.

Ik vermoed dat je dit onder internet en dan "Je thuisnetwerk" zal vinden

De foto hieronder is nog van de oude mijn telenet website, maar het zal er ongeveer zo uit zien.

 

2m46gy0.jpg

 

Je moet 2 portforwards maken

Bij lokaal ip adres vul je telkens de 2 cijfers in die je daarnet hebt ingevuld in je toestel.

Op regel 1: beginpoort 5060 en eindpoort 5090, protocol zet je op beiden en de status op actief

Op regel 2: beginpoort 16384 en eindpoort 16482, protocol wederom op beiden en de status op actief

Sla dit op en test of het nu werkt.

 

Succes

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Voip met een cisco SPA 122 toestel

Om een klein beetje aan te vullen. Deze stappen volgen

mijn.telenet.be

Thuisnetwerk

modem details

geavanceerde instellingen

IPv4 firewall & portforwarding

En dan kom je op dergelijk scherm (nieuwere versie Smiley LOL)poortsettingsipv4v01.PNG

 

En dan doe je zoals hierboven beschreven.

 

Graag ook afbeeldingen openbaar/zichtbaar maken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Map123
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Voip met een cisco SPA 122 toestel

Dank u. Ik heb het allemaal zo gedaan.

jammer genoeg kan ik nog steeds niet registeren.

 

als ik check bij www.yougetsignal.com zegt het nog steeds dat mijn 5060 poort gesloten is.

 

ik heb bij de sip settings de proxy omgezet naar sip.2talk.co.nz maar zonder succes. (ik heb ook tegen beter weten in www.2talk.co.nz ook geprobeerd maar natuurlijk ging dat ook niet).

 

Is bij de SIP settings het noodzakelijk om TLS te gebruiken? Als ik de sip-proxy gebruik zou die TLS toch niet mogen uitmaken?

(nu ja, als ik het op UDP zet gaat het niet, en op TCP gaat het ook niet)

 

(als ik deze mail aan mensen die mij kennen zou laten zien, gaan ze het nooit geloven dat ik het ben. Dit is waarschijnlijk een van de raarste dingen die ik ooit in mijn leven geschreven heb!)

 

groetjes,

Map

 

 

 

 

 

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Voip met een cisco SPA 122 toestel

Je zal eerst die poorten moeten open krijgen. Ga nog eens naar die instellingen en controleer of ze er juist instaan. Zoniet opnieuw beginnen en nogmaals proberen op te slaan. Dan ga je ergens in een van de eerste menu's en klik je op modem heropstarten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.