24757
netweters
|
152443
antwoorden
|
20707
vragen
|
Hoi allemaal, heeft er iemand misschien een oplossing voor ons om via VOIP te registreren op een Nieuw Zeelands netwerk? (de vader van mijn kinderen woont daar en bezorgde ons een telefoonnummer).
Ik kocht een Cisco SPA122 toestel en stelde alle instellingen in zoals beschreven op hun website: http://www.2talk.co.nz/supportview.html?doc=ciscospa122installguide
Het probleem is echter dat het toestel niet wil registreren.
Ik heb ook de generische instellingen geprobeerd (http://www.2talk.co.nz/supportview.html?doc=genericsipsettings)
Heeft er iemand inspiratie voor ons, of ervaring met een buitenlandse VOIP provider?
Met vriendelijke groeten,
Map
@Ex-Netweter,
Heb je gedaan wat er als eerste in die handleiding staat, namelijk installeer de laatste nieuwe firmware? Ik heb geen idee of het daaraan ligt, maar verkeerd is het nooit.
De handleiding geeft helemaal onderaan zelf nog drie tips voor als het nog niet lukt. Die ook al geprobeerd? Vooral de laatste zou kunnen helpen ...
If you are still having problems getting your SPA122 to register with 2talk then you can try disabling or enabling the STUN settings.
Another thing you can try is changing your SIP Port from '5060' to '50600 (and 5061 to 50610 on line 2 if required)' in the SIP Settings under each line and change the 'Proxy’ and 'Outbound Proxy’ to 'sip.2talk.co.nz’ or 'sip.2talk.co.nz:50600' in the Proxy and Registration settings under each line
If you are still having problems connecting to 2talk then email us at support@2talk.co.nz
Hallo Stefaan,
hartelijk dank voor je antwoord! Ik heb de laatste nieuwe versie van de firmware geïnstalleerd, en de sipsettings al in alle mogelijke combinaties geprobeerd. De mensen van 2talk.co.nz lieten me weten dat alles in orde is (ik kan ook inloggen op hun website met mijn telefoonnummer en paswoord) dus zij dachten dat het probleem bij telenet zat. Vandaar dat ik hier mijn licht kwam opsteken...
Ik heb het gevoel dat het nooit gaat lukken, pff.
groetjes,
Map
Heb je de correcte portforwarding gedaan in de router?
In dit filmpje tonen ze namelijk dat het zonder portforwarding niet werkt.
Hallo Puch, dank u voor uw antwoord.
Ik ben gaan kijken naar onze telenet firewall, en heb geprobeerd om de porten/ports die ik nodig heb open te zetten. Ik krijg echter de foutmelding error.flowsession.noFlowSession".
Als ik (via yougetsignal.com) ga testen, zie ik dat mijn Port 5060 gesloten is. Volgens mij is dat de reden waarom mijn SPA112 kan niet registreren?
Enig advies?
(ik klink wel alsof ik weet waarover ik praat, maar dat is absoluut niet het geval!)
groetjes,
Map
Even een vraag. Is dit aangesloten op een Telenet Home Gateway (modem/router) of een eigen router? In beide gevallen moet je op deze routers uw portforwarding doen. Als je rechtstreeks op een modem only van Telenet aansluit zal je vermoedelijk niets moeten doen. Als je een HGW van Telenet hebt met daarachter een eigen router en dan pas uw VOIP toestand dan moet je 2 maal forwarden.
Dus graag de exacte situatie.
ik ben blijkbaar rechtstreeks aangesloten op de modem. Maar ik denk dat het probleem ligt bij de firewall die de poort 5060 blokkeert?
Welke modem van Telenet heb je? Modem only of modem router en dat is van belang. Ik zie op de screenshots niets van je netwerk instellingen (tabje netwerk). Daar zou je uw IP adres moeten terug vinden.
Is dit iets in de zin van 192.168.0.x dan zit je op een router (van telenet?) en zal je daar de betreffende poorten moeten openen. Heb je een IP adres die niet begint met 192.168.x.x of 10.x.x.x dan zit je rechtstreeks op een modem only.
hallo,
bedankt voor jullie tijd en moeite!
mijn IP adres is 192.168.0.xxx dus ik zit op een router (ik neem aan van telenet, ja..)
Ik weet niet hoe ik mijn poort kan openzetten...
de netwerk settings staan momenteel op automatisch.
@Ex-Netweterschreef:hallo,
Het keuze menu waar nu staat staat "automatic configuration DHCP", die zet je op handmatig (manual).
Als ip adres geef je 192.168.0.xx in.
De xx vervang je door een cijfer tussen 2 en 99.
Je bent daar vrij in om te kiezen, je moet er alleen voor zorgen dat het nog niet in gebruik is door een ander toestel in je netwerk. (onthou dit cijfer, je hebt het straks nodig bij de portforwarding)
Bij Subnet Mask vul je 255.255.255.0 in.
Bij Standaard gateway vul je 192.168.0.1 in (dat is het ip van je modem)
Bij Primairy dns vul je 195.130.131.5 in
Tot zover je wat je in het toestel moet invoeren.
Surf nu naar https://mijn.telenet.be en log in met je telenet gegevens.
Ga op zoek naar portforward instellingen. Ik kan je helaas niet zeggen waar je juist moet zijn vermits ik een modem only installatie heb en dit dus allemaal lokaal regel.
Ik vermoed dat je dit onder internet en dan "Je thuisnetwerk" zal vinden
De foto hieronder is nog van de oude mijn telenet website, maar het zal er ongeveer zo uit zien.
Je moet 2 portforwards maken
Bij lokaal ip adres vul je telkens de 2 cijfers in die je daarnet hebt ingevuld in je toestel.
Op regel 1: beginpoort 5060 en eindpoort 5090, protocol zet je op beiden en de status op actief
Op regel 2: beginpoort 16384 en eindpoort 16482, protocol wederom op beiden en de status op actief
Sla dit op en test of het nu werkt.
Succes
Om een klein beetje aan te vullen. Deze stappen volgen
mijn.telenet.be
Thuisnetwerk
modem details
geavanceerde instellingen
IPv4 firewall & portforwarding
En dan kom je op dergelijk scherm (nieuwere versie )
En dan doe je zoals hierboven beschreven.
Graag ook afbeeldingen openbaar/zichtbaar maken.
Dank u. Ik heb het allemaal zo gedaan.
jammer genoeg kan ik nog steeds niet registeren.
als ik check bij www.yougetsignal.com zegt het nog steeds dat mijn 5060 poort gesloten is.
ik heb bij de sip settings de proxy omgezet naar sip.2talk.co.nz maar zonder succes. (ik heb ook tegen beter weten in www.2talk.co.nz ook geprobeerd maar natuurlijk ging dat ook niet).
Is bij de SIP settings het noodzakelijk om TLS te gebruiken? Als ik de sip-proxy gebruik zou die TLS toch niet mogen uitmaken?
(nu ja, als ik het op UDP zet gaat het niet, en op TCP gaat het ook niet)
(als ik deze mail aan mensen die mij kennen zou laten zien, gaan ze het nooit geloven dat ik het ben. Dit is waarschijnlijk een van de raarste dingen die ik ooit in mijn leven geschreven heb!)
groetjes,
Map
Je zal eerst die poorten moeten open krijgen. Ga nog eens naar die instellingen en controleer of ze er juist instaan. Zoniet opnieuw beginnen en nogmaals proberen op te slaan. Dan ga je ergens in een van de eerste menu's en klik je op modem heropstarten.