Beantwoorden
BrightSmith
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Vreemde verbindingsproblemen en ISP "11 Internet SE"

De laatste week heb ik vreemde problemen met internet op 1 laptop. 

 

De verbinding via wifi of LAN start goed op, maar blijft na een tijdje hangen, alsof de verbinding wegvalt (maar de signaalsterkte blijft even sterk). Via het programma ISP Watchdog zie ik dat er voortdurend 'internet outages' zijn, problemen met de modem, etc. Vreemd genoeg identificeert hij de ISP niet als Telenet BVBA, zoals mijn andere laptop, maar als "11 Internet SE". Ik kan ook niet op de "Mijn Telenet" pagina.

0 Likes
18 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vreemde verbindingsproblemen en ISP "11 Internet SE"

@BrightSmith  Heb je al eens gekeken welk IPadres je laptop krijgt? Is dat er eentje uit je private reeks zoiets als 192.168.0.x? En heb je al eens gekeken wat je publiek IP adres waarlangs je surft op die laptop? Via https://whatismyipaddress.com/ 

Als je dit op beide laptops doet zou dit hetzelfde moeten zijn. En gelijk aan wat je in "Mijn Telenet" terug vindt.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BrightSmith
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Vreemde verbindingsproblemen en ISP "11 Internet SE"

Toegewezen IP is 192.168.0.xxx/xx

IPv4 is hetzelfde

IPv6 is verschillend

0 Likes
BrightSmith
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Vreemde verbindingsproblemen en ISP "11 Internet SE"

Update: in mijn thuisnetwerk zag ik 5 ipv 4 verbonden gebruikers. Ik heb via MAC filtering enkel de 4 toegelaten (toen ik de 5de via filtering blokkeerde kwam er een andere bij)

 

Dit heeft echter niets aan de melding van ISP WatchDog veranderd dat mijn ISP "11 Internet SE". Maar volgens whatismyipaddress is Telenet mijn provider. Ik moet nog zien of de verbindingsproblemen weer opduiken.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vreemde verbindingsproblemen en ISP "11 Internet SE"

@BrightSmith  IPv6 verschillend. Hopelijk maar de laatste vier van de acht stukjes.

Het eerste gedeelte xxxx:xxxx:xxxx:xxxx:yyyy:yyyyy:yyyy:yyyy waar hier xxxx staat zou moeten hetzelfde zijn. Dat is het publieke gedeelte = prefix.

Maar soit dat ziet er OK uit. Geen verborgen VPN verbinding.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes