Beantwoorden
Skits
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Welke Public IP ranges gebruikt Telenet?

Beste, 

 

Voor mijn werk moet ik een connectie kunnen maken met bedrijven vanuit de hele wereld. Zij vragen achter mijn IP adres (om deze te whitelisten) maar sinds ik geen business pack hebt, heb ik alleen maar een (semi) dynamisch IP als ik mij niet vergis.

Nu vroegen ze achter de IP ranges van mijn ISP om deze geheel te de-blokkeren maar ik vind deze informatie niet terug op internet. Kan ik deze via hier verkrijgen? 

 

Ik weet dat DDNS is alternatief is, maar daar willen mijn klanten niet van weten. 

 

Hartelijk dank, 

Andy  

 

Titel bewerkt door Nicolas (NV1) | Vorige titel: Public IP Ranges. 

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welke Public IP ranges gebruikt Telenet?

@Skits  Telenet heeft een ganse reeks van verschillende IPranges. Te vinden in de Ripe database. Dit is de link:  https://apps.db.ripe.net/db-web-ui/query?bflag=false&dflag=false&rflag=true&searchtext=Telenet&sourc... 

Je kan aan de hand van uw IPadres zien in welke range je zit. Stuur mij anders in PM uw publiek IPadres dan help ik zoeken.

Dan kan je die range doorgeven. Maar dat is geen garantie natuurlijk. Het voordeel is dat je bij Telenet niet rap veranderd. Normaal gezien alleen als je van modem veranderd. Of meer dan 24u uw modem niet geconnecteerd was.

 

Misschien ook uw IPv6 prefix meegeven. Vind je terug in "mijn telenet".

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Welke Public IP ranges gebruikt Telenet?

@Skits Een volledige range opstellen of whitelisten gaan ze volgens mij nooit doen.

Dit kan grote beveilingsrisico's geven. Ik denk dat je beter met 2fa authentication werkt, waar je bijvoorbeeld met een token werkt of zelfs met een Authenticator op je gsm.Soms gebruiken ze jump servers, waarop je kan connecteren en waar de nodige certificaten opstaan om via 2fa in te loggen op het bedrijfsnetwerk. Of je werkt met een token (software of hardware) zodat je u kan authenticeren op hun netwerk. Er zijn dus heel veel mogelijkheden. Ik denk dat je dit best even samen met de klant bekijkt.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welke Public IP ranges gebruikt Telenet?

@kristofDW  Ik heb via PM met vraagsteller contact gehad en blijkbaar, dat zie ik aan zijn IP adres, is die via een VPN verbonden met een server in de USA. Zijn IPadres is een /24.  Deze server dient als buffer tussen de thuiswerkers en de bedrijven waarmee hij contact moet maken. Ik denk dat ze zijn IP adres inderdaad willen hebben als extra controle zodat ze zien dat de aanvraag niet komt uit een of ander apeland. Zo kunnen ze al bij de aanvraag er een aantal uitschakelen. Dit vermoedelijk naast extra certificaten, tokens enz.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Skits
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Welke Public IP ranges gebruikt Telenet?

Hey,

 

Dank je om mee te denken over dit probleem. Onze klanten zijn banken en we verbinden naar hun server waardoor er erg weinig ruimte is voor onderhandeling. Wij moeten hun protocollen volgen hoe (on)redelijk ze ook zijn. Meestal is het een 'en-' ipv 'of-' verhaal. 2H auth via VPN naar jumpboxes. We zijn ook intern al maanden bezig om een jumpserver vast te krijgen die kan dienen voor klanten maar helaas. 

 

Mvg, 

Andy 

0 Likes