Beantwoorden
BrightSmith
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Vreemde verbindingsproblemen en ISP "11 Internet SE"

De laatste week heb ik vreemde problemen met internet op 1 laptop. 

 

De verbinding via wifi of LAN start goed op, maar blijft na een tijdje hangen, alsof de verbinding wegvalt (maar de signaalsterkte blijft even sterk). Via het programma ISP Watchdog zie ik dat er voortdurend 'internet outages' zijn, problemen met de modem, etc. Vreemd genoeg identificeert hij de ISP niet als Telenet BVBA, zoals mijn andere laptop, maar als "11 Internet SE". Ik kan ook niet op de "Mijn Telenet" pagina.

0 Likes
18 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vreemde verbindingsproblemen en ISP "11 Internet SE"

@BrightSmith toevallig geen VPN op die laptop staan ???? 

dit kan dit veroorzaken soms.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BrightSmith
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Vreemde verbindingsproblemen en ISP "11 Internet SE"

Nee, geen VPN.

 

Wel recent overstap naar Windows 20H2 gemaakt...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vreemde verbindingsproblemen en ISP "11 Internet SE"

@BrightSmith  PC afsluiten. Volledig, dus niet in slaapstand. En dan eens heropstarten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BrightSmith
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Vreemde verbindingsproblemen en ISP "11 Internet SE"

Probleem sleept al meerdere dagen aan hoor. Heb al vanalles geprobeerd: netwerkadapter uit- en inschakelen, netwerkadapter herinstalleren, zelf DNS invullen, ipv4 en ipv6 configuraties veranderen...

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Vreemde verbindingsproblemen en ISP "11 Internet SE"

Test uw PC eens op malware en virussen. Voor mij lijkt het erop dat uw verbinding omgeleid wordt op een VPN of op een proxy server.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Vreemde verbindingsproblemen en ISP "11 Internet SE"

@igvfer: Als je een goed nakijkt dan is het afsluiten van een pc vanaf windows8 niet meer hetzelfde als dat bij windows 7. Dus een deel blijft op je harde schijf staan en hij gaat in een soort hybernate. Wil je dus een zuiver opstart dan moet je kiezen voor een herstart dan wordt de pc ook echt uitgezet en opnieuw opgestart zoals het hoort en is ook alles perfect opnieuw gestart. Dit maar vertellen zodat iedereen het ook weet dat als je een PC in shutdown zet deze niet echt uit staat maar een deel van wordt opgeslagen waardoor bij de volgende opstart je nog met problemen zit. Dus in vervolg kiezen voor restart en daarnaa een shutdown

Stefan Groenen
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vreemde verbindingsproblemen en ISP "11 Internet SE"

@stefangroenen  Ik kan mijn PC nog perfect afsluiten hoor. Op het windows icoontje links onderaan. Aan/uit en dan krijg ik de mogelijkheid hibernate, uitzetten of heropstarten. En bij uitzetten is die ook uit. Geen leven meer in de brouwerij. Mijn laptop idem dito. En bij het opstarten doet die dan eventueel de updates.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Vreemde verbindingsproblemen en ISP "11 Internet SE"

@igvfer  Denk dat je het niet begrijpt. Een shut down is niet meer een shut down gelijk we het kennnen.  De PC wordt dus niet meer echt afgesloten, het lijkt alsof deze is afgesloten maar in echt niet meer. Kan je duidelijk vinden in uitleg op verschillende sites terug vinden. Heb het ook maar ontdekt. Dus bij een shutdown blijven al je problemen als je de dag nadien je pc opstart. Geloof me maar, sinds windows 8 is dit verandert

Stefan Groenen
0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Vreemde verbindingsproblemen en ISP "11 Internet SE"

voor alle duidelijkheid, lees het hier dan weet je wat ik bedoel dat je best geen shutdown meer doet

https://www.howtogeek.com/349114/shutting-down-doesnt-fully-shut-down-windows-10-but-restarting-it-d....

Stefan Groenen
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vreemde verbindingsproblemen en ISP "11 Internet SE"

Die halve sluimerstand bij het het afsluiten kan vermeden worden door in de instellingen de aanbevolen optie Snel opstarten inschakelen niet aan te vinken.

janne_man_0-1605653242289.png

 

stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Vreemde verbindingsproblemen en ISP "11 Internet SE"

Dat is waar, maar het staat wel standaard aan dus niet zomaar tegen iedereen zeggen zet je pc uit want meestal zit die snelle opstart er nog op.

Stefan Groenen
0 Likes
BrightSmith
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Vreemde verbindingsproblemen en ISP "11 Internet SE"

Ik had nog niet aan het spoor van een virus/malware gedacht. Ik heb ondertussen de volgende stappen gedaan:

  1. Proxy settings gechecked: niets verdacht.
  2. Registry gechecked op gewijzigde proxy settings: niets verdacht.
  3. Defender een volledige scan laten doen. Vond InstallCore malware, maar na opkuis blijft mijn probleem.
  4. Malwarebytes heeft niets gevonden
  5. AdwCleaner vond twee minor issues, maar na opkuis blijft mijn probleem.
  6. ESET SystRescue laten scannen, vond niets.

Nog tips iemand? 😅

0 Likes

Vreemde verbindingsproblemen en ISP "11 Internet SE"


@stefangroenen  schreef:

voor alle duidelijkheid, lees het hier dan weet je wat ik bedoel dat je best geen shutdown meer doet

https://www.howtogeek.com/349114/shutting-down-doesnt-fully-shut-down-windows-10-but-restarting-it-d....


Bedankt voor de info.

We leren hier iedere dag bij, ik was ook overtuigd dat mijn PC volledig uitgeschakeld werd met de knop "Afsluiten".

Dus "geen leven meer in de brouwerij" wil niets zeggen 😊

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vreemde verbindingsproblemen en ISP "11 Internet SE"

Enkel in de slaapstand blijft de pc aan. De pc blijft dan ook stroom verbruiken, wel op een zeer laag niveau.

In sluimerstand (hibernate of winterslaap) wordt een volledig kopie van het geheugen weggeschreven en gaat de pc uit. Dus geen stroomverbruik meer. Bij het terug opstarten wordt de geheugenkopie ingelezen en kan je direct voortdoen waar je gestopt was. Alle open programma's zijn terug geladen.

In de uitstand is de pc volledig uit. Er wordt geen stroom meer verbruikt. Indien de optie snelstarten aanstaat wordt een kopie van het systeemgeheugen weggeschreven en bij het opstarten wordt dat terug ingelezen. Dit is een warme start. Indien de optie snelstarten niet aangevinkt is, is er een koude start. Alle systeembetstanden worden één per één terug ingelezen.

0 Likes