Beantwoorden
Obscuritatis
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

WAN settings opnieuw verdwenen, geen IP adres

Vandaag opnieuw hetzelfde probleem met de nieuwe modem....

Ik sta 's morgens op, mijn download is gezakt naar max 2,8Mbps (ik heb een 200Mbps verbinding), dus ik doe even een reset van de modem (stroom uit voor 25 seconden), ik steek hem terug in en hop, ik krijg geen IP adres aangewezen door Telenet en ik ben terug even ver als ervoor... 

Aan mijn apparaten kan het niet liggen, want hetzelfde doet zich voor als er niets is op aangesloten. Ik ben ten einde raad, weet er hier iemand waarom ik geen IP adres krijg van Telenet? 
Bij Telenet kunnen ze mij niet helpen voorlopig, want daar zijn ze een systeem update aan het doen....

Ik betaal maandelijks €100 voor dit pakket, aan dit tempo denk ik niet dat ik nog lang Telenet klant ga zijn! 

0 Likes
8 reacties
Obscuritatis
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

WAN settings opnieuw verdwenen, geen IP adres

Hier enkele afbeeldingen van de speedtest, voor en na: 

Before.jpg
After.jpg

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WAN settings opnieuw verdwenen, geen IP adres

Het is natuurlijk niet prettig maar hulp op zondag is niet vanzelfsprekend. En op een ander is het gras altijd groener. Zie maar naar de recente problemen bij Scarlet en Proximus. Nu ook niet de toonbeelden van een helpdesk. Wees blij dat Telenet ondanks zijn fouten nog een van de betere is.

Maar dat terzijde. Heb je gecontroleerd of de coax kabel komende van buiten goed is aangesloten? Het centrale koperdraadje nog ongeveer 1 cm lang is en zeker geen contact maakt met de mantel, en goed vastgedraaid is. Ook aan de zijde van de NIU.

Kwestie van dat toch maar even te checken. Het kan altijd aan de modem liggen maar toch heel goed de aansluitingen controleren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Obscuritatis
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

WAN settings opnieuw verdwenen, geen IP adres

Die kabels zijn allemaal perfect in orde, en zijn trouwens ook vervangen geweest tijdens de laatste technische interventie van Telenet, toen de modem werd vervangen op donderdag. 
Het probleem doet zich telkens voor wanneer ik de modem moet resetten, dan krijg ik geen IP adres aangewezen van Telenet. Maar Telenet kan geen IP adres forceren (volgens hen, wat ik heel vreemd vind aangezien de info van hen moet komen). 

Toen ik de nieuwe modem kreeg werd er een IP adres gegeven bij de activatie, maar ik kan uiteraard niet telkens ik een modem moet resetten er een nieuwe vragen.. 

Dus mijn vraag is: waarom kan Telenet mij geen IP adres geven? Is er iets dat dit kan blokkeren? Ik heb alle toestellen die met de modem verbonden zijn eraf gehaald, maar dit lost het niet op.

Websites waar ik wel verbinding mee heb: 

Facebook
Google (niet wanneer ik een search aanklik)
Telenet (alle pagina's)
Netflix
Wikipedia
...

Dus allemaal websites die geen IP adres vereisen.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

WAN settings opnieuw verdwenen, geen IP adres

Als verbinding hebt met ergens 1 site dan heb je ook een IP adres, want zonder IP adres is iedere verbinding onmogelijk.

Doe je de sneheidstest met een bekabelde (UTP) verbinding met uw Modem?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Obscuritatis
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

WAN settings opnieuw verdwenen, geen IP adres

En toch heb ik geen IP adres want mijn WAN settings van de modem zijn leeg. 
Ik kan geen speedtest uitvoeren, via bekabeling of wifi, want de website is niet meer bereikbaar. 

Capture.JPG
Ik kan enkel de websites die ik opsomde bereiken. Dit post ik dan ook nog steeds via de verbinding op mijn modem.. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WAN settings opnieuw verdwenen, geen IP adres

Als je deze sites wel kan bereiken dan moet je eens via uw PC een IPconfig doen. dan zal je normaal gezien wel IP adres e.d. moeten zien. Want het kan gewoon zijn dat bij u "Mijn Telenet" niet goed werkt.

Het kan ook zijn dat de DNS servers van Telenet niet echt correct werken.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

WAN settings opnieuw verdwenen, geen IP adres

Heb je dat probleem op een toestel of op alle toestellen, of heb je maar 1 toestel.

Heb je een eenvoudigeconfiguratie of een complexere met eigen router.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Obscuritatis
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

WAN settings opnieuw verdwenen, geen IP adres

Het probleem is hopelijk, eindelijk 'opgelost'. 
De technieker van Telenet heeft een volledige reset gedaan van de modem (fabrieksinstellingen) en heeft voorkomen dat de settings van mijn oude modem overgezet werden naar de nieuwe. 
Men denkt dat daar het conflict is ontstaan, hoewel ze dit nog nooit hebben voorgehad (yay me, feeling so special). 

De reden waarom ik bepaalde websites nog kon bezoeken was omdat mijn IPv4 niet meer werktte maar mijn IPv6 wel nog. (vreemd, I know). 

Laten we hopen dat dit eens en voor altijd is opgelost! 🙂