Beantwoorden
Obscuritatis
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

WAN setting helemaal verdwenen uit mijn modem...

Hoi, 

 

Sinds gisteren heb ik Yugo van Telenet. Tot nu toe niet echt een succes!
Ik kreeg een nieuwe modem mee dat ik mocht installeren (gewoon vervangen, settings van de oude modem zetten zich automatisch over naar de nieuwe..).
Zo gedaan, alles ging prima..tot deze ochtend. 
Toen besloot de modem ineens om mijn downloadsnelheid drastisch te vertragen, ik haalde nog max 200kb/s. Beetje opzoekingswerk, iedereen bevool aan om de modem even te resetten (stroom uit, en terug insteken na 20-30sec). 
Modem start terug op, maar dan beginnen er zich vreemde dingen voor te doen. Ik kan op Netflix, ik kan op Google, alle websites van Telenet, Facebook en Messenger..maar daarbuiten kan ik geen enkele website bereiken. 

Dus: ik bel even naar de klantendienst van Telenet. 
Antwoord: Ik kan uw modem niet bereiken, kan u hem even herstarten? 
Ik: herstart modem en wacht. 
Antwoord: Ik kan uw modem niet bereiken, we sturen een technieker langs op zaterdag (eerste open slot => dus binnen 3 dagen pas).
Ik: Maar hoe kan het dat ik bepaalde dingen wel kan bereiken en andere niet? 
Antwoord: Dat is inderdaad vreemd, kan ik geen antwoord op geven..

Niet echt tevreden met dit antwoord, ga ik zelf op onderzoek en ga ik zelf de instellingen van mijn modem online bekijken en vind het volgende terug: 

Capture.JPG
Beetje vreemd dat de technische dienst aan de andere kant van de lijn dit dan niet opmerkt.. 
Maar mijn vraag is nu: hoe los ik dit op? 
Kan ik dit zelf oplossen? Hoe kan dit gebeuren na een reset van een modem? 

Alvast bedankt voor de antwoorden! 🙂 


0 Likes
10 reacties
Obscuritatis
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

WAN setting helemaal verdwenen uit mijn modem...

Blijkbaar kan ik dus ook geen afbeelding meer uploaden..

De foto die ik had gepost toonde dus dat de WAN setting van mijn modem leeg zijn: 

 

WAN-configuratie
IP-adres 
icon
???
IP-adres (IPv6)???
Prefix (IPv6)???
0 Likes
Dragunov404
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig! Dag van de Chocolade

WAN setting helemaal verdwenen uit mijn modem...

Zou inderdaad wachten tot technieker is langsgeweest, zal wss nieuwe modem plaatsen en kijken of probleem zich nog voortdoet.

 

Wat had je vroeger trouwens van verbinding/abonnement?

0 Likes
Obscuritatis
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

WAN setting helemaal verdwenen uit mijn modem...

Vroeger had ik een gewone Fibernet100 verbinding met een digicorder. 
Nu is de digicorder weg en is alles via de Yugo app casten naar de Chromecast. 
Maar hiervoor kreeg ik een nieuwe modem mee (de oude zou het niet aankunnen), het nieuwe witte model van Telenet: 
24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)

Als ik eerlijk mag zijn: de oude deed het beter...


0 Likes
Dragunov404
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig! Dag van de Chocolade

WAN setting helemaal verdwenen uit mijn modem...

Ikzelf heb ook een 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) en hier geen problemen ermee.

 

Denk dan eerder een slechte modem dat je hebt gekregen

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

WAN setting helemaal verdwenen uit mijn modem...


@Obscuritatis  schreef:

Blijkbaar kan ik dus ook geen afbeelding meer uploaden..

 

Afbeeldingen moeten eerst goedgekeurd worden. Dat heb ik juist gedaan, maar even geduld, want het duurt eerst nog enkele minuten voordat je afbeelding zichtbaar zal zijn.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WAN setting helemaal verdwenen uit mijn modem...

@Obscuritatis dat de klantendienst uw modem niet ziet is normaal. De gegevens die u toont zijn leeg dus de modem is niet online volgens de klantendienst. Heb het idee dat uw modem niet gactiveerd is geweest waardoor u deze situatie hebt. De websites die u zegt zijn die dingen die uw pc heeft onthouden en daar geraakt u op maar andere sites kan u niet bereiken en dat is normaal. Zou anders toch nog eens bellen en vragen of uw modem geactiveerd is en eventueel ook vragen dat ze de achterliggende dienst willen contacteren om dit zeker na te kijken. Eventueel ook eens ff zien op http://selfstarter.telenet.be/selfstarter/customerLogin.do?language=nl om te zien of dat u ook daadwerkelijk niks moet activeren. Soms wil het zijn dat ze het onder een selfstarter inzetten maar dat de klant niet op de hoogte gebracht is. Kijk ook in uw email box bij spam of u een email gehad heeft voor selfstarter. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Obscuritatis
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

WAN setting helemaal verdwenen uit mijn modem...

Nee, want de eerste dag werkte alles perfect. Ik heb de modem gereset omdat mijn verbinding ineens supertraag werd, en na de reset waren mijn WAN settings ineens leeg...

 

Vandaag contact gehad met Telenet en de achterban zag nu mijn modem online, maar effectief met problemen. 

 

Ze hebben nu een technieker kunnen forceren voor vandaag dus vol spanning aan het wachten op zijn komst. Hopelijk krijgt hij het opgelost, al dan niet met nieuwe modem. 

JarneD
Freshman Meerweter
Berichten: 76
Een bus vol! Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig!

WAN setting helemaal verdwenen uit mijn modem...

Hoe is dit opgelost geraakt?

0 Likes
Obscuritatis
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

WAN setting helemaal verdwenen uit mijn modem...

De technieker kreeg het niet opgelost met de modem die ik had, dus heeft hij mij gewoon een nieuwe gegeven, en nu werkt alles perfect. Alleen nog een WiFi booster installeren want het signaal van de witte modems is echt wel minder sterk dan hun oude modellen. (staat op dezelfde plaats)

Dragunov404
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig! Dag van de Chocolade

WAN setting helemaal verdwenen uit mijn modem...

Dacht het al dat het een hardware fout was, mooi dat het nu opgelost is door een nieuwe modem te plaatsen

0 Likes