Beantwoorden
kvdm
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Waarom IPv6 veel trager dan IPv4 ?

Ben aan het experimenteren met IPv6 en vraag mij af waarom IPv6 tot de helft trager is dan IPv4.

Heb al getest op verschillende website en allemaal dezelfde tendens2020-04-07 16_47_33-IPv6 test - IPv6 vs. IPv4 broadband speed test.jpg

 

2020-04-07 16_49_08-IPv6 test - IPv6 vs. IPv4 broadband speed test.jpg

 

Iemand enig idee hoe dat komt ? Is dat normaal ? Is dat een instelling ?

Tags (1)
0 Likes
18 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Waarom IPv6 veel trager dan IPv4 ?

Naar Noorwegen 885/38,89Mbps met IPv6

Zelfs 336Mbps met IPv6 naar San-Francisco.

@igvferDan scheelt er toch iets aan jou instalatie.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Waarom IPv6 veel trager dan IPv4 ?

16 jaar Telenet klant nog nooit problemen gehad.Limburg heeft wel een perfect ouderhouden 

Coax netwerk.En je moet ook zorgen dat je thuis in de woning bekabeling WiFi en een goede PC  alles op orde hebt

Met IPv6 via Ziggo Utrecht


https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/615c32f0-7b94-11ea-b684-af5c38a51ecc

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom IPv6 veel trager dan IPv4 ?

Ik ga blijkbaar toch eens moeten contact opnemen met Telenet. Ik haal hier amper nog 100 Mbps met mijn zogenaamde Gigabitlijn. Onveranderde opstelling en PC.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Waarom IPv6 veel trager dan IPv4 ?

IPv4 en IPv6 zijn aparte routing tabellen.

Afhankelijk van zender en ontvanger kan IPv4 of IPv6 upload en/of download sneller en/of trager zijn. Daarom o.a. is het handig beiden te hebben (en te hopen dat gemiddeld de snelste verbinding word aangeboden per zender/ontvanger). Maar: IPv6 is nieuwer dan IPv4 en laat ons dus ook hopen dat IPv6 de nieuwste (en dus normaliter de snelste) infrastuctuur gebruikt. Voor 'myspeedmeter' naar LA, bijvoorbeeld, is IPv6 voor mij op dit moment beter dan IPv4 (up en down). Maar dat is gewoon een willekeurig traject op een willekeurig moment. Algemene conclusies zijn moeilijk tot onmogelijk te nemen.

{*niet* 'like'-en aub}