Beantwoorden
Marky
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Waarom nog download limieten ???

Ik ben al jaaaaren Telenet klant, zonder noemenswaardige klachten over de prestaties.

Vandaag heb ik een Whop abonnement met 200GB downloadlimiet.

 

Echter moet ik telkens mijn kinderen aanmanen om niet over de downloadlimiet te gaan en dat wordt iedere maand moeilijker. Ook willen we NETFLIX aanschaffen maar dat is met een Whop formule gewoon niet mogelijk.

Ik wil absoluut niet méér betalen om naar een Whoppa over te schakelen en ben daarom een gaan rondkijken. En ik moet zeggen dat er vandaag héél wat alternatieven zijn met goede tot zéér goede snelheden, geen downloadlimieten, meer mogelijkheden en flexibiliteit EN (!!!) een veel lagere prijs! (inclusief vaste telefonie met zeer goede tarieven!)

 

Zonder probleem kan ik vandaag naar een andere provider overschakelen zonder ook maar iets aan snelheid in te boeten EN betaal ik dan minder, inclusief een NETFLIX standaard abonnement !

 

Nu begrijp ik waarom Telenet vandaag in zwaar water zit en klanten aan de concurrentie verliest.

Waarom zou ik dan nog bij Telenet blijven en meer betalen voor minder (die achterhaalde downloadlimieten) ?

 

Ik denk ook stevig aan overstappen ...

Tags (1)
0 Likes
34 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom nog download limieten ???


@ClaesOnline  schreef:

Marky,

Blokkeert EDPNet poorten like 25, 139 etc.

Ik kan dat nergens vinden op het internet.

 

Met vriendelijke groet,

Kuno Claes


Misschien wel, misschien niet maar dat is makkelijk te omzeilen met een goede DDNS provider. Maar dat zijn wel traditioneel gekende poorten waar heel veel misbruik op zit.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Waarom nog download limieten ???

@igvfer

 

1 Gbps om nog sneller aan je limiet te geraken dan? Limieten nog strakker opleggen is contraproductief. Zo jaag je de klanten weg. Er is hier al tig keren gezegd dat je met een gezin heel snel aan je limieten zit. En neen, dat gaat niet om illegale downloads. YouTube, PS4, iedereen op Netflix, ...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom nog download limieten ???

@sbIk weet goed genoeg wat het gezinsverbruik kan zijn. Ik heb inwonende kinderen en kleinkinderen sinds meer dan een jaar omdat ze aan het verbouwen zijn. En ik zie hoe slordig ze omgaan met alles en dat zal met data verbruik niet anders zijn. TV's die blijven spelen zonder naar te kijken of ondertussen op hun tablet andere dingen aan het doen. Ze zijn meerdere dingen tegelijk aan het doen, al is dat niet waar ze doen het afwisselend maar alles blijft open staan.

Daarom mijn vrees dat dat ongebreideld data verbruik zichzelf zal af straffen. Maar de toekomst zal het uitwijzen. Maar ik blijf het nog altijd vreemd vinden dat voor data ongebreideld verbruik hetzelfde mag kosten als iemand die minder verbruikt. Zeker in tijden als nu waar men spreekt over hoe meer afval je produceert, hoe meer je betaalt, hoe meer water of electriciteit je verbruikt hoe meer je betaalt, en we zelfs op weg zijn naar hoeveel meer kilometers je doet , je meer betaalt.

Voor mij mag onbeperkte data, geen probleem maar moeten de kosten om dit waar te maken op ALLE gebruikers verhaald worden?

Ik weet het, ik heb de slechte neiging om een beetje tegen de stroom in te gaan en advokaat van de duivel te spelen.🤔😏Dat heeft me trouwens al een paar aanvaringen met o.a. Telenet meegebracht toen ik nog werkte.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Desiré
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Waarom nog download limieten ???

Enige reden van limieten is dat telenet hun eigen tv producten niet willen achterstellen ten opzichte van externe streamingdiensten

 

want voor hun eigen tv producten hanteren ze zero-rating

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Waarom nog download limieten ???

Vraag 5 euro extra aan mensen die dit willen en geef ze vanaf  fibernet 200Mbps -  whoppa boost 400Mbps -  wigo home een boost naar onbeperkt volume

0 Likes