Beantwoorden
Marky
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Waarom nog download limieten ???

Ik ben al jaaaaren Telenet klant, zonder noemenswaardige klachten over de prestaties.

Vandaag heb ik een Whop abonnement met 200GB downloadlimiet.

 

Echter moet ik telkens mijn kinderen aanmanen om niet over de downloadlimiet te gaan en dat wordt iedere maand moeilijker. Ook willen we NETFLIX aanschaffen maar dat is met een Whop formule gewoon niet mogelijk.

Ik wil absoluut niet méér betalen om naar een Whoppa over te schakelen en ben daarom een gaan rondkijken. En ik moet zeggen dat er vandaag héél wat alternatieven zijn met goede tot zéér goede snelheden, geen downloadlimieten, meer mogelijkheden en flexibiliteit EN (!!!) een veel lagere prijs! (inclusief vaste telefonie met zeer goede tarieven!)

 

Zonder probleem kan ik vandaag naar een andere provider overschakelen zonder ook maar iets aan snelheid in te boeten EN betaal ik dan minder, inclusief een NETFLIX standaard abonnement !

 

Nu begrijp ik waarom Telenet vandaag in zwaar water zit en klanten aan de concurrentie verliest.

Waarom zou ik dan nog bij Telenet blijven en meer betalen voor minder (die achterhaalde downloadlimieten) ?

 

Ik denk ook stevig aan overstappen ...

Tags (1)
0 Likes
34 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waarom nog download limieten ???

@Marky het gras is aan de overkant ook vandaag  de dag ook niet altijd groener en daar kan ik over mee spreken. Begrijp wel uw verhaal want de prijzen vandaag de dag zijn ook niet klein en ja inderdaad ergens anders kan het beterkoop maar dan zijn we toch weer bij dat gras dat niet altijd groener is. Maar een alternatief zou wel voor u misschien de nieuwe formule kunnen zijn de YUGO. Daar zit onbeperkt downloaden in en internet en een mobiel abonnement. Het zou een aanrader kunnen zijn maar dat zou u eens moeten bekijken. Een Whop kost u 70 euro per maand maar voor die 30 euro meer krijgt u ook wel meer . Whoppa kost u 11 euro meer maar krijgt u ook weer meer. Gaat u naar de concurrent neem nu Proximus daar betaalt u 78 euro per maand. Dus u gaat dan ook weer 8 euro per maand meer betalen en is het niet zeker dat u de kwaliteit heeft die u nu gewend bent. Bij Orange bent u wel wat beterkoop af maar bent u weer verplicht de GSM erbij te nemen wat ik zelf opzich al een verplichting noem ondanks die goedkoper zou zijn. Ben ook onlangs klant geworden terug bij Telenet en ben zeer tevreden en betaal liever iets meer , ook 30 euro per maand meer dan bij orange , dan een slechte klantenservice daar want dat heb ik ervaren  en uitavllend , storend internet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom nog download limieten ???

@MarkyNiets belet er u om dit "beter" aanbod eens uit te proberen. Ik meen dat je tot 2 maanden de tijd hebt om je abonnement bij Telenet opnieuw te activeren mocht je niet tevreden zijn. Hou er wel rekening mee dat gewoon TV kijken uw bandbreedte om te surfen al redelijk kan verminderen.

Ben je overtuigd dat je beter af bent? Doen en laat ons hier uw ervaringen weten. We zijn benieuwd.

En dan lees ik ook nog dit:

Onbeperkt internetvolume: persoonlijk gebruik, cf. de algemene voorwaarden. Na gebruik van 750 GB, wordt je snelheid beperkt tot het einde van de maand, tenzij activering van je gratis 150 GB extra volume activeert via MyPr*mus.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waarom nog download limieten ???

Je moet niet denken aan overstappen, maar het doen.

Persoonlijk, maar dat is dan uiterst subjectief, ben ik van mening dat kinderen moeten leren dat er beperkingen zijn (eeuh, niet allen kinderen!).

---------------------------------

Blaffende honden bijten niet

Ex-Netweter
 

Waarom nog download limieten ???

Ik heb ook Whop,...waarom zou Netflix niet mogelijk zijn? Ik kijk regelmatig Netflix en kom mooi toe met mijn 200 GB.  Vroeger ook eens een andere provider uitgeprobeerd omdat hun prijzen zachter waren dan die van Telenet.  1 maand heb ik het toen volgehouden en ben dan terug overgestapt naar Telenet!! Ik ben tevreden met wat ik heb. Veel succes met je zoektocht en hopelijk kan je iets vinden wat jou beter past.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Waarom nog download limieten ???

Niet dreigen, gewoon doen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Waarom nog download limieten ???

Als je het beste internet wil zit je het best bij Telenet. Voor telefonie is dat Proximus. Alleen spijtig van die 750 Gb zogezegd onbeperkt limiet . Wij gebruiken thuis Netflix in de hoogste kwaliteit .. 4K ULTRA HD.en verbruiken gemiddeld 350 Gb in de piekuren .Met 200 Gb kom je dan wel in de problemen .. mijn abonnement is een Wigo25..

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Waarom nog download limieten ???

Als Telenet het been stijf houd geen onbeperkt te bieden aan particulieren

Geef whop gewoon 375GB de helft van whoppa 750GB

Geef whoppa boost die 15 euro extra kost 400Mbps  gewoon 1500GB

0 Likes
VelVet
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
π-DAY! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Waarom nog download limieten ???

Tis echt belachelijk hier in Belgie als men vergelijkt met bv xs4all (500up/down/44euro) in nederland,

Ik ben zelf professioneel fotograaf/videograaf en heb maandelijks nogal wat upload (min 500gb, backup naar gdrive). Ik zit bijna maandelijks over mijn 750gb limiet en begin het stilletjes aan beu te worden.

Maar er is geen andere optie ....

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Waarom nog download limieten ???


@VelVet  schreef:

Maar er is geen andere optie ....


Jawel  Business fibernet plus 240/30Mbps met echt ONBEPERKT volume

Deze formule kan je ook aanvragen als particulier in een Telenet center,geen BTW nummer nodig.

https://www2.telenet.be/nl/business/bundels/fluo/

VelVet
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
π-DAY! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Waarom nog download limieten ???

Met andere optie bedoelde ik dan ook prijselijker, niet nog duurder

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Waarom nog download limieten ???


@VelVet  schreef:

Met andere optie bedoelde ik dan ook prijselijker, niet nog duurder


Zolang Telenet geen concurentie heeft in de hogere formules,zal die prijs niet verlagen,that's business,hoe zou je zelf zijn.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom nog download limieten ???

Vergelijk het met autorijden. Hoe meer je rijdt hoe meer je verbruikt, hoe meer je betaalt en rij je met 10 autos dan ga je nog meer betalen. Je betaald via de taks aan de benzinepomp. Je belast het wegennet veel zwaarder. Ergens is het logisch dat een grootverbruiker meer betaald dan een standaard gebruiker. Om het door te trekken naar het autoverkeer. Zou het logisch zijn dat iedereen bijvoorbeeld 2000€ per jaar betaald, onbeperkt aantal wagens (= computers enz.) benzineverbruik (=data) inbegrepen, voor onbeperkt gebruik van het wegennet (= infrastructuur van de provider)?

Let op ik pleit niet voor duurder maar vind het ergens logisch dat de verbruiker betaalt. En hoe dan ook ik verwacht dat er binnen een 5-tal jaar zeker beperkingen komen op dataverkeer anders gaat de boel niet betaalbaar blijven. Spreken we af in 2025 om te kijken hoever we dan staan?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KierkelsD
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Waarom nog download limieten ???

Ik heb net gebeld met de servicedesk en de servicedeskmedewerker vertelde mij dat alleen de bandbreedte omhoog zou gaan maar het limiet van 750Gb blijft gehandhaafd.

 

wat is nu waar???

 

ik zit met het zelfde probleem 😞

elke maand hik ik tegen de 750Gb tijdens piek en dal....

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Waarom nog download limieten ???

De bandbreedte gaat zowiezo omhoog kweste van tijd.

Op de servicedesk weten ze er niets van,en als ze het wisten mogen ze het niet zeggen.