Beantwoorden
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Weeral een piekverbruik!

Het is echt niet te geloven toch!😡

Ditmaal niet zo hoog maar toch weer een piekverbruik gisteren. Wat veroorzaakt dit toch? De PS 4 van mijn (boze) schoonzoon had ik voorheen al afgekoppeld. Op alle mobiele toestellen staat alles wat enigszins maar updatebaar is op uit of manueel. Mijn computers staan beiden volledig uit want slaapstand gebruik ik nooit. Ik heb een vraag:

Gisteren heb ik een aantal uren bij mijn zus geweest,ook Telenet klant, en heb ik daar gewoon gesurft op hun netwerk met mijn iPhone, maar echt niets gedownload. Op wiens rekening surf ik dan? Is dit verrekend als Wi-free of surf ik op kosten van mijn zus? Dan nog verklaart dit niet mijn piekverbruik.

Ik begin steeds meer en meer te geloven dat dit een fout van Telenet is...

Moest het bij mij liggen dan kan ik niet verklaren waarom dit de voorbije 2 maanden steeds enkel maar één dag gebeurd?? Als het aan het downloaden van content zou liggen moet ik pieken hebben op meerdere dagen, toch?

 

0622168C-A774-4EAE-B7F4-B85797C09B04.png

Never trust in Dust
Tags (2)
0 Likes
22 reacties
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Weeral een piekverbruik!

@XiroN 

Ok,bedankt! We nemen dit in overweging.😀

Never trust in Dust
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Weeral een piekverbruik!

Ik heb een TP-Link Archer C7. Die is iets duurder, maar wel 1Gbps en IPTV als ik me niet vergis.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Weeral een piekverbruik!

Ok,ik kijk uit voor een goeie simpele router. TP- Link ziet er gemakkelijk uit om te configureren tenminste als je weet wat je moet instellen. Je kan hem automatisch zichzelf laten instellen, maar daar ben ik geen voorstander van omdat ik dan niet weet hoe hij ingesteld staat. Manueel instellen gaat ook, maar dan moet ik weten wat ik moet instellen? Ik zie daar staan dynamic ip adress or static ip adres en dan nog een heleboel andere manieren om mijn netwerk op poten te zetten. Ik post even de link naar de handleiding van de TP-Link die ik wil want daar zitten 8 ethernet poorten op en zo kan ik mijn switch supprimeren.

Dit is hem:

https://www.coolblue.be/nl/product/819181/tp-link-archer-c5400x.html

En hier is de handleiding er van:

https://manuals.coolblue.be/6b/tp-link-archer-c5400x.pdf

 

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Weeral een piekverbruik!

Dat lijkt me overkill. Ik heb een TP-Link Archer C7 (v2) AC1750 en die is volgens mij net zo goed.

 

https://www.tp-link.com/nl-be/home-networking/wifi-router/archer-c7/

https://www.tp-link.com/nl-be/support/download/archer-c7/v2/

https://www.tp-link.com/nl-be/home-networking/wifi-router/archer-c7/?utm_medium=select-local

https://www.bol.com/nl/p/tp-link-archer-c7-router/9200000011663434/?suggestionType=suggestedsearch&b...

 

Ik heb het even nagekeken (in de handleiding en in de router zelf) en die beschikt wel degelijk over IPTV moest dat nodig zijn.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Weeral een piekverbruik!

Ik weet niet of ik nog een router zal nodig hebben. Misschien in een later stadium. Ik ben zonet overgestapt op een WIGO BUSINESS 30GB, i.p.v. een privatieve WIGO 25GB. Dit kost mij maandelijks 7€ meer en ik surf nu werkelijk unlimited 24/24 en 7d/7d aan een snelheid van 240 Mbps download en 30 Mbps upload. Normaal kan dit niet maar Telenet doet dit toch voor hun klanten.

Even een speedtest gedaan met de business 30:

 

5E2E0085-B0E2-46C5-8287-9C4A416F7F87.png

Never trust in Dust
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Weeral een piekverbruik!


@Domi1963  schreef:

Ik weet niet of ik nog een router zal nodig hebben. Misschien in een later stadium. Ik ben zonet overgestapt op een WIGO BUSINESS 30GB, i.p.v. een privatieve WIGO 25GB. Dit kost mij maandelijks 7€ meer en ik surf nu werkelijk unlimited 24/24 en 7d/7d aan een snelheid van 240 Mbps download en 30 Mbps upload. Normaal kan dit niet maar Telenet doet dit toch voor hun klanten.

Even een speedtest gedaan met de business 30:

 

 


 

Let er wel op dat de prijzen van de business producten exclusief BTW zijn

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Weeral een piekverbruik!

@Wheng 

Dat weet ik beste vriend.😉

En daardoor heb ik verkeerde info gegeven dus i.p.v. €7 is het €40, maar die prijs weegt nog altijd niet op tegen de prijs van € 255 van bij Proximus waar ik minder had dan nu bij Telenet.

Never trust in Dust
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Weeral een piekverbruik!

Beste weters en hulpverleners,

Mijn TP-link Archer C7 staat momenteel actief en doet zijn job voortreffelijk.🤩 Hij was gemakkelijk in te stellen, en nu kan ik monitoren wat er veel internet verbruikt. Het WiFi bereik is zo goed dat ik mijn witte Telenet accespoint heb weggenomen. Hij conflicteerde ook met de TP-link op gebied van netwerk, aangezien deze nu achter de router zat aangesloten. Hij ging kort erna ook in storing omdat hij achter mijn router zit en niet meer de gegevens van mijn HGW kon klonen. Dus weg met die AP. Ook werken al mijn toestellen zoals voorheen en kiezen ze (de mobiele) zelf het beste netwerk, welk nu opgesplitst is in een 2.4 netwerk en een 5.0 netwerk. 🤗 Ook alle bekabelde toestellen heb ik niets moeten aan wijzigen en hebben zichzelf automatisch verbonden met het nieuwe LAN netwerk. Nochtans werk ik met een vast IP adres op mijn router. En nu hopen dat ik de dader kan vinden in de statics lijst. Alhoewel ik nu onbeperkt internet heb, vind ik dit toch interessant om te weten...😎

Never trust in Dust