Beantwoorden
Rytec
Experienced Beetjesweter
It's your eighth party! It's your fifth party! Pageturner! It's your fourth party!

Welke TP Link Omada Router icm Telenet Docsis 3 modem

Ik heb momenteel een Telenet modem type 24*8 Doc 3 Emta docsis staan gekoppeld aan een verouderde Watchguard firewall die het internet verder verdeelt naar mijn nieuwe TP Omada switch SG2428LP met de OC200 controller.

Ik zou dus het liefst een TP Omada router willen toepassen zodat ik die kan beheren met de controller.
En waarmee je ook wat zaken kan instellen als firewall en port forwarding kan configureren.

Of moet ik de combinatie anders maken en een andere Telenet modem/router halen en met welke TP Link Omada module gebruiken en moet je dan nog iets specifieks instellen ergens?

Vroeger kon ik het MAC adres van mijn Watchguard ingeven op Mijn Telenet waardoor die een IP adres kreeg toegekend door die modem only maar ik vind nergens nog die mogelijkheid terug in de vernieuwde MyTelenet.

Deze mag ook wifi aan boord hebben indien ik deze kan combineren met mijn EAP653 met zelfde SSID en wachtwoord. Maar als deze voor de switch zit weet ik niet of dat misschien problemen zal geven, dan liever zonder wifi en plaats ik desnoods een aparte EAP erbij die op de switch zit.

Alvast bedankt om hier wat types te geven die daarvoor geschikt kunnen zijn.

5 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Het is in ieder geval een goed idee om te upgraden naar een Docsis 3.1 modem, in jouw geval is dat dan best de CV8560E. Bij deze modem kan je via MyTelenet het MAC-adres ingeven van je router. Port-forwarding en firewall regels beheer je dan in je TP Link router. Deze modem heeft geen Wi-Fi dus daar heb je dan ook geen mogelijke conflicten mee.

Verder zouden alle type routers deze setup moeten ondersteunen, daar zijn van Telenet uit geen beperkingen op.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Rytec
Experienced Beetjesweter
It's your eighth party! It's your fifth party! Pageturner! It's your fourth party!

Hartelijk dank voor jouw antwoord.

Is dat nieuwe type modem stukken beter en sneller dan die docsis 3 ?

Gewoon langsgaan bij een Telenet winkel en laten omruilen en misschien meteen aan hen vragen om eens in te loggen op My Telenet want als ik dat nu doe zie ik een fout staan dat er iets niet klopt met de verbinding terwijl alles gewoon werkt.

Dank je.

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

En als je modem vervangt best op maandag als er iets verkeerd gaat kunnen ze in de werkweek nog oplossen

Rytec
Experienced Beetjesweter

Goede avond, ik heb nu een nieuwe modem ontvangen van het type CV8560E zoals werd aangeraden zonder wifi maar na het aansluiten hiervan krijg ik een intern LAN IP adres 192.168.0.25 toegekend aan mijn router ipv het voorheen externe IP adres.

Ik kan nog altijd niet inloggen via mijn telenet op de toestellen dus kan daar nergens iets wijzigen maar hoe krijg ik weer een extern IP adres op mijn router ?

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Je moet bridging instellen via MyTelenet.

@Rytec  schreef:

Ik kan nog altijd niet inloggen via mijn telenet op de toestellen dus kan daar nergens iets wijzigen maar hoe krijg ik weer een extern IP adres op mijn router ?

Wat bedoel je daar net mee?

Als je problemen hebt met MyTelenet neem je best contact op met de klantendienst: Technische vraag | Telenet . Via WhatsApp durft met soms ook rechtstreeks de aanpassingen voor je door te voeren.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.