Beantwoorden
Pascals1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Welke categorie cat voor accessoires?

393C1508-1965-4F5B-B0F9-E4323FD1BA85.jpeg

Welk type cat kabel gebruik ik voor het access point van Telenet model AP7465CE-TN

Op de bijgeleverde (te korte kabel)staat niks 

Ik heb een cat 6 kabel die ik zelf het huis rond ga trekken. 
Ik merk op dat de kleurvolgorde verschillend is voor cat 5e vs cat 6 aansluiting in de cat plug. 
Ik gebruik dan de plug die je zonder gereedschap monteert. 
in de plug staat de volgorde aangegeven (cat5e) maar de volgorde voor cat 6 is anders. 
Dus de eerste vraag is welk cat uitgang heeft het access point en kan ik de cat 6 kabel in een cat 5 kabel monteren?

 

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welke categorie cat voor accessoires?

@Pascals1  Ik denk dat het uiteindelijk niet veel uitmaakt. Intern in de plug komen ze dan wel weer op de juiste volgorde. Dus de 8 koperen uiteindes. Van links naar rechts, oranje-wit, oranje, groen-wit, blauw enz.

Als je muuraansluitingen van Niko of een ander merk gebruikt zal dit ook kunnen verschillen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Welke categorie cat voor accessoires?

@Pascals1 

Het is van belang dat je zo weinig mogelijk verbindingen maakt.

De volgorde van aansluiting is wel belangrijk en is hetzelfde voor de beide categorieën. Dus voor langere draden moet je de juiste draadkleur gebruiken op de standaard aansluitpin.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pascals1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Welke categorie cat voor accessoires?

Dus de aanwijzing op de foto die een andere kleur volgorde weergeeft per categorie is eigenlijk het zelfde en gaat geen afbreuk doen aan de kabel verbinding/categorie 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Welke categorie cat voor accessoires?

@Pascals1 

Een utp kabel is op een bepaalde manier gevlochten om de overspraak over langere afstand te beperken. Daarom moeten de draden met de juiste kleurcode  op de juiste plaats aankomen in de rj45 connectoren. Komen ze daar op een verkeerde plaats ga je de verkeerde paren gebruiken en krijg je wel overspraak. Een korte verstoring gaat geen grote invloed hebben, hoewel die verstoringen best tot een minimum beperkt worden.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Welke categorie cat voor accessoires?


@Pascals1  schreef:

Dus de aanwijzing op de foto die een andere kleur volgorde weergeeft per categorie is eigenlijk het zelfde en gaat geen afbreuk doen aan de kabel verbinding/categorie 


Je moet gewoon de kleurcodes volgen op de connector ...

Maar: er zijn 2 kleurenschema's: 568A en 568B

Het maakt ook niet uit welk kleurenschema je kiest, zolang je maar hetzelfde schema (A of B) kiest aan beide zijden van jouw UTP kabel.

 

Wij gebruiken hier meestal 568B (1 = wit/oranje, 2 = oranje, 3 = witgroen, enz ...).

Pascals1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Welke categorie cat voor accessoires?

Had intussen achterhaald dat er op de connector 2 verschillende kleur schema’s staan, zoals hier nu ook bevestigd 👍🏼 En b zou de meest gangbare Europese zijn. Intussen de eerste kabel van modem naar access point getrokken en aangesloten. 
het is prutswerk om de fijne kabeltjes in de gleufjes te leggen en ervoor te zorgen dat bij het dicht knijpen van de tool vrije connector alles op zijn plaats blijft zitten. Eens dichtgeknepen zie je het niet meer...
Dan denk ik dat het met een tang beter en efficiënter werken zou zijn. Zeker dat de connectie goed gemaakt is.