Beantwoorden
wackowizzard
Experienced Weetjesweter
Berichten: 29
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

Welke modem voor TV-box + Speedboost + eigen router?

Binnenkort ga ik hier thuis mijn netwerk aanpakken en enkele kamers voorzien van bedraad internet + access points.

 

Hierbij wil ik gebruik maken van een eigen router (waarschijnlijk Ubiquiti) en mijn internet abo opschroeven naar All-Internet + Speedboost.


Ik heb momenteel Basic Internet en de Telenet modem CH7465LG-TN (24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)).

Voor televisie heb ik de nieuwere Telenet TV-box.

 

1. Welke modem heb ik hier concreet voor nodig ? Dus eentje die 'dom' is en 1Gbps aan kan.

2. Werkt de Telenet TV-box achter een eigen router (VLAN) ? Dus de interactieve functies zoals nu...

 

3a. Zo niet, trek ik dan een UTP kabel naar de televisie rechtstreeks vanuit de 'domme' Telenet modem? Langs een switch weliswaar, kan dit een managed switch zijn?
En omdat er in de buurt van de televisie ook een access point gaat komen, ook een kabel die dan wel langs de eigen router mag passeren, lijkt me dan.


3b. Zo ja, trek ik 1 kabel vanuit de eigen router, die het access point voorziet. En kan ik de televisie met een kabel connecteren in 1 van de poorten van het access point. Dit zou dan alle functies van de Telenet TV-box moeten laten werken?

 

4. Puur informatief: je mag je ervaring met Speedboost altijd delen 😉

 

Bedankt alvast voor jullie hulp! Wordt geapprecieerd...

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: eigen router + TV-box + Speedboost

0 Likes
9 reacties
Ex-Netweter
 

Welke modem voor TV-box + Speedboost + eigen router?

1. De CV8560E (E-router) is een Docsis 3.1 modem/router, backwards compatible met Docsis 3.0 (32*8), ondersteunt gigabit. Via Mac passthrough kan je jouw eigen router voorzien van een publiek IPv4 adres.

 

2. De TV box zal werken achter je eigen router, maar dit wordt door Telenet niet ondersteund.

 

3. Je kan de TV box ook direct aansluiten op de Telenet router, je hebt hiervoor geen switch nodig.

 

wackowizzard
Experienced Weetjesweter
Berichten: 29
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

Welke modem voor TV-box + Speedboost + eigen router?

Wat bedoel je met : "De TV box zal werken achter je eigen router, maar dit wordt door Telenet niet ondersteund."

De switch komt er sowieso. Waaraan dan het access point is verbonden...

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Welke modem voor TV-box + Speedboost + eigen router?

EDIT: @Ex-Netweter crosspost met die van jou. Toen ik begon te typen stond die van jou er nog niet 🙂

 

Dan neem je best de CV8560E (E-router).

Die is klaar voor Docsis 3.1 en ook voor 1Gbps Docsis 3.0 32x8 kanalen.

Heeft geen Wifi.  De modem is niet "dom" 😉 Het is een homegateway, maar je kan een publiek IPv4 adres op je eigen router bekomen dmv mac -bridging (mac adres van je externe interface van je eigen router ingeven op "Mijn Telenet", en dan krijgt die via DHCP een publiek adres.

Je mag je TV box aansluiten rechtstreeks achter de modem, maar ook achter je eigen router (indien support nodig, you're on your own, maar het werkt zonder problemen).

Zelf heb ik 2 TV-Boxen rechtstreeks achter de modem (via Vlans en managed switches kan ik elk netwerk overal beschikbaar stellen).  Maar ik zou ze dus ook gewoon op mijn LAN kunnen plaatsen.

 

PS: de domme modem waar je naar refereert is wellicht een EMTA (modem-only). Die wordt niet meer verdeeld naar particulieren en de combinatie van deze modem en een TV-Box is niet mogelijk/verboden.

 

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Welke modem voor TV-box + Speedboost + eigen router?


@wackowizzard  schreef:

Wat bedoel je met : "De TV box zal werken achter je eigen router, maar dit wordt door Telenet niet ondersteund."


Hiermee bedoel ik dat je geen hulp kan krijgen van Telenet indien de TVbox niet goed werkt, tenzij deze rechtstreeks verbonden is met de Telenet router.

 


@wackowizzard  schreef:

De switch komt er sowieso. Waaraan dan het access point is verbonden...


Ik bedoel dat je geen switch nodig hebt tussen de Telenet router en je eigen router voor het aansluiten van de TVbox(en).

De Telenet router heeft ook 4 poorten, hierop kan de eigen router aansluiten, en de TV box op een van de 3 vrije poorten.

De rest van je netwerk komt dan achter je eigen router ...

 

0 Likes
MaarDel
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Welke modem voor TV-box + Speedboost + eigen router?

digicorder werkt niet samen met USG van ubiquiti. ik ga ervan uit de nieuwe tv box ook niet.

Voor de rest erg tevreden van unifi switch, usg en access points. controller software is er handig om te tracken. 

 

ik had basic internet was meer dan voldoende voor mij en mijn vriendin. snelheid was goed genoeg, moeten overschakelijken naar all-internet vanwege verbruik videobellen. speedboost niet nodig ... tenzij je op meerdere schermen tegelijk wil streamen en ondertussen nog wil gamen (denk ik).

 

ben zelf voorstander van de tv flow veel goedkoper dan digitale tv!

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Welke modem voor TV-box + Speedboost + eigen router?


@MaarDel  schreef:

digicorder werkt niet samen met USG van ubiquiti. ik ga ervan uit de nieuwe tv box ook niet.


In tegenstelling tot de digicorder/box kan je de TV Box weldegelijk achter je eigen router of firewall plaatsen, dus ook achter de USG.

De ideale combo is voor mij: CV8560E modem (homegateway zonder wifi) + eigen firewall + TV Box (al dan niet voor of achter de firewall) + eigen WIFI apparatuur


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MaarDel
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Welke modem voor TV-box + Speedboost + eigen router?

Nice wist ik niet

kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Welke modem voor TV-box + Speedboost + eigen router?

Digicorder/Digibox kan perfect wel achter UDM(pro) (en vermoed dan ook een USG). Oplossing hiervoor was me aangereikt op di forum 🙂

1) VLAN only netwerk maken, eg vlan ID: 15

2) extra Ethernet verbinding tss Telenet modem en UDM, (poort op vlan ID 15 zetten)

3) extra poort op UDM ook op vlan ID 15 zetten en deze verbinden met Digicorder / Digibox

 

Werkt perfect zo hier

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Welke modem voor TV-box + Speedboost + eigen router?

Ok, maar dan heb je er een switch van gemaakt. Goed zo 😉


Wat ik bedoel: de digicorder moet IP-gewijs achter de telenet modem hangen, zodat hij in op laag3 niveau niet achter je eigen router zit, maar wel achter de Telenet modem.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes