Beantwoorden
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Welke utp-kabel voor wifi 6-modem?

Mijn Telenet modem model CH6643E heeft een 802.11 n snelheid voor de wifi.
De utp kabel is utp 5e wat een snelheid van 10 100 1000 Mbps toelaat.


In het voorjaar wordt wifi 6 ax uitgerold bij Telenet.be.
Maar .... ik weet niet of mijn twee utp 5e kabels op de ingebouwde router van de Telenet modem, geschikt zijn voor een wifi 6 ax verbinding met een nieuwe Telenet modem en ingebouwde router ?


Dus als ik een nieuwe Telenet modem koop met een Wifi 6 ax ingebouwd ,weet ik niet of de twee utp 5e kabels in staat zullen zijn om de wifi 6ax snelheid over te brengen op mijn laptop en computer.


Ik vrees ervoor dat het een utp kabel van 6 of 6e en meer zal moeten zijn om een wifi 6 ax goed te kunnen overbrengen naar de laptop of pc.
Wat denken jullie hierover.


grtz,

gigi

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Nieuwe Telenet modem wifi 6 ax

0 Likes
25 reacties
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Welke utp-kabel voor wifi 6-modem?

Hello,

Ik verwar hier opnieuw in mijn vraag de verhouding tussen een wifi en een kabel verbinding.

Ondertussen ken ik het verschil dank zij jullie hulp.

grtz,

gigi

0 Likes
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Welke utp-kabel voor wifi 6-modem?

Thanks.

Dus staat het nog niet vast dat Telenet in het voorjaar zoals  is geschreven de wifi 6 ax in gebruik zal stellen?

Mvg,

gigi

 

0 Likes
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Welke utp-kabel voor wifi 6-modem?

Nog een aanvulling:

Mijn abonnement is WIGO home S All-Internet 150  All-Internet 300 Mbps  Giga Internet  1 Gbps

Met de speedtest door Ookla : Download 142.87 Mbps

Upload 14.2 Mbps 

grtz,

gigi

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Welke utp-kabel voor wifi 6-modem?


@gigi  schreef:

 

M.a.w. Als ik de nieuwe F@ST3896LG -TN bestel bij Telenet en mijn utp 5e kabel die 20 m lang is, begrijp ik hieruit dat ik met mijn huidige ingebouwde wifi netwerk kaart  802.11n  in mijn laptop, een doorvoersnelheid van 2 GB zal hebben. 

Je kan geen modems bestellen bij Telenet. Je krijgt een modem in bruikleen bij het aangaan van een abonnement. Bij defect, storing of upgrade van je abonnement kan je die gratis laten vervangen indien Telenet dit toestaat.

Neen, die hogere doorvoorsnelheid kan alleen gehaald worden als je netwerkpoort op de laptop ook 2,5 Gbps ondersteunt.
Dat heeft niets met je 802.11n Wifi-kaart te maken, die haalt sowieso minder dan 250 Mbps. (De Wifi-kaart verstuurt data via radiogolven in de lucht, niet via de netwerkpoort waar je de UTP-kabel insteekt.)

Conclusie, als je de hogere snelheden van Wifi 6 wil, dien je ook een nieuwe laptop te kopen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke utp-kabel voor wifi 6-modem?


@gigi  schreef:

...

Mijn abonnement is WIGO home S All-Internet 150  All-Internet 300 Mbps  Giga Internet  1 Gbps

...

Voor zover ik weet heb je bij de Wigo Home S enkel een snelheid van 150 Mbps en niet 1000 Mbps (of 1 Gbps).

Met je huidig abonnement heeft dat geen zin. Je haalt de snelheid die Telenet belooft.

Mogelijk verwar je nog twee andere zaken. Enerzijds de klanten die het de bundel All Internet + TV Iconic hadden en al de andere klanten die ofwel los ofwel in een andere bundel All-Internet hadden. Enkel bij diegen die de bundel All Internet + TV Iconic hadden worden automatisch voor dezelfde prijs overgezet naar Giga Internet + TV Iconic.

0 Likes
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Welke utp-kabel voor wifi 6-modem?

Ja dat klopt, de tv antennes uit de jaren zestig en zeventig op vele daken zijn nu ook verdwenen, de telefooncellen in de straat zijn ook talloos verminderd, en de benzine stations zullen in de loop der jaren ook verminderen en vervangen worden door elektrische laadpalen.

En hoe sneller de nieuwe technische nieuwe producten op de markt zullen verschijnen, hoe meer druk Telenet zal ondervinden om de vooruitgang te kunnen volgen.

Als ik de eerste computer voor mijn dochter in 1997 kocht en zie welk groot verschil er nu is met een hedendaagse pc, dan besef je maar al te goed hoe snel de nieuwe ontwikkelingen zich ontplooien die je niet kunt tegenhouden als een groot commercieel bedrijf.

grtz,

 

gigi

0 Likes
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Welke utp-kabel voor wifi 6-modem?

Vriendelijk dank voor uw antwoord.

Dit staat in "Mijn Telenet"

Ook aangegeven:

Telenet TV
Toegang mogelijk tot ons entertainment aanbod: o.a. Streamz, Streamz+ en Play Sports
Uitgebreid aanbod aan films en series in je TV-theek
Kijk tv op al je schermen via de Telenet TV- of Telenet TV yelo-app als je ook Telenet-internet hebt of als je decoder interactief is.
Vaste Lijn 
Opties aanpassen
Onbeperkt bellen naar Belgische vaste nummers tijdens de daluren

Enkel bij diegen die de bundel All Internet + TV Iconic hadden worden automatisch voor dezelfde prijs overgezet naar Giga Internet + TV Iconic.

Met je huidig abonnement heeft dat geen zin. Je haalt de snelheid die Telenet belooft.
Mogelijk verwar je nog twee andere zaken. Enerzijds de klanten die het de bundel All Internet + TV Iconic hadden en al de andere klanten die ofwel los ofwel in een andere bundel All-Internet hadden. Enkel bij diegen die de bundel All Internet + TV Iconic hadden worden automatisch voor dezelfde prijs overgezet naar Giga Internet + TV Iconic
Deze gegevens staan in " Mijn Telenet "
Downloadsnelheid: tot 150 Mbps**
Uploadsnelheid: tot 15 Mbps**
Downloadlimiet: 200 GB
10 mailboxen
5 GB per mailbox

Toegang mogelijk tot ons entertainment aanbod: o.a. Streamz, Streamz+ en Play Sports
Uitgebreid aanbod aan films en series in je TV-theek
Kijk tv op al je schermen via de Telenet TV- of Telenet TV yelo-app als je ook Telenet-internet hebt of als je decoder interactief is.
Vaste Lijn
Onbeperkt bellen naar Belgische vaste nummers tijdens de daluren
Ik weet niet of ik de bundel All Internet + TV Iconic heb.
Mvg,
gigi

 
 
0 Likes
 
 
 

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke utp-kabel voor wifi 6-modem?

Op je maandelijkse rekening van Telenet kan je zien wat je hebt.

0 Likes
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Welke utp-kabel voor wifi 6-modem?

Thanks again.

Dit staat op mijn maandelijkse Telenet aanrekening.

WIGO Home S
Abonnement Periode
Abonnement kabel-tv
Auteursrechten 
All-Internet 150 
Telenet FreePhone Europe 
FreePhone Europe is het standaard telefoonabonnement van Telenet.
Combinatievoordeel 
Totaal WIGO Home S 


Internet - Login 

Kan ik gratis upgraden of moet ik een nieuw abonnement aanvragen, en een nieuwe Telenet modem en een nieuwe decoder om met Telenet econic te kunnen werken (1 Gigabit) ?

Graag uw advies hierover.

Mvg,

 

gigi

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke utp-kabel voor wifi 6-modem?

Als je absoluut een 1 Gbps verbinding wil, zijn er slechts 2 mogelijkheden bij Telenet.

  1. Je schakelt over naar Giga Internet + TV Iconic met de optie vaste lijn. De volle prijs hiervan is 78,12 + 24,50 = 102,62 euro per maand eventuele opties komen daar nog bij in supplement
  2. Je schakelt over naar One Up 1, daarmee heb je Giga Internet, Iconic TV, vaste lijn (als gratis optie), 1 mobiel nummer en 1 data sim (als gratis optie) er zijn nog een aantal gratis opties inbegrepen zoals gratis bellen naar vaste en mobile nummer in België en in Europa zone (niet van België naar buitenland, wel omgekeerd) voor 110,90 euro

De tijdelijke kortingen heb ik niet vermeld. Als je nu bijvoorbeeld bij de vaste Telefoon de optie hebt voor 2000 belminuten naar 24/7 naar mobiele nummers en Europa zone, dan neem je die optie ook bij de eerste mogelijkheid. Dan zit de prijs tussen en en 2 op 78 cent na gelijk, maar als je bovendien o.a. nummerherkenning wil op de vaste lijn ben je beter af met de tweede mogelijkheid, daaar is dat ook inbegrepen.

Bekijk wat je nu gemiddeld betaalt per maand aan Telenet en vergelijk. Mogelijk heb je een mobiel nummer bij een andere, je kan dan overwegen om dat over te brengen op Telenet.

Je kan zelf alle details bekijken, met de twee links hierboven.

gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Welke utp-kabel voor wifi 6-modem?

Vriendelijk dank voor de uitgebreide en duidelijke uitleg.

Ik ben nu op de hoogte en zal het overwegen in de toekomst.

Mvg,

gigi