|
25.923
netweters
|
160.845
antwoorden
|
|
21.652
vragen
|
Ik heb onlangs mijn eigen router (TP-Link Archer VR400) geïnstalleerd en mijn Telenet-modem (F@ST3896LG-TN) in bridge-modus gezet. Ik heb vervolgens het door Telenet aangegeven MAC-adres op de router gekloond en die heeft dan ook een publiek IPv4-adres gekregen.
Nu valt mijn internetverbinding meermaals per dag een 5-tal minuten weg, vrij vervelend. Ik heb de logs van mijn router al doorzocht en daarin wordt nergens melding van gemaakt. Alles op mijn LAN-netwerk blijft tijdens het wegvallen van de internetverbinding perfect bereikbaar.
Toen mijn Telenet-modem nog modem+router was, heb ik niets dergelijks opgemerkt.
Waar zou dit aan kunnen liggen en hoe los ik het op?
Het MAC-adres dat je in MyTelenet ziet is het MAC-adres van je router. Klonen is dus niet nodig. Het zou niet mogen, maar het zou kunnen dat dat het probleem is. Verwijder het gekloonde adres en stel het "echte" MAC-adres van je router in (dus zonder manueel het MAC-adres in te stellen).
@Vlammuh schreef:Ik heb onlangs mijn eigen router (TP-Link Archer VR400) geïnstalleerd en mijn Telenet-modem (F@ST3896LG-TN) in bridge-modus gezet. Ik heb vervolgens het door Telenet aangegeven MAC-adres op de router gekloond en die heeft dan ook een publiek IPv4-adres gekregen.
Deze zin begrijp ik niet 🙄. Het door Telenet opgegeven MAC adres gecloond?
De normale procedure is:
Na de hesrtart van de Telenet modem, zal jouw TP-Link via de MAC passtrough bridge:
EDIT
Sorry ik had het voorgaande antwoord niet gelezen, maar ik zeg dus hetzelfde als @sb 😀