Beantwoorden
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Windows 10 Update

Ik heb gemerkt dat de laatste maanden dat de snelheid voor de updates van Windows verschrikkelijk traag is. Ik ben deze morgen meer dan een uur om 10 updates binnen te krijgen.

Eenmaal dat de updates binnen zijn, gaat de installatie redelijk snel.

Mijn computer is via een netwerk kabel verbonden met het net.

Voor de rest heb ik geen snelheid problemen, het is alleen de updates die aan zo een lage snelheid binnenkomen.

0 Likes
5 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Windows 10 Update

Met welke tool heb je de snelheid gemeten? Heb je al eens gekeken hoe je CPU belast wordt tijdens het downloaden?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Windows 10 Update

Veel factoren van toepassing : tijdstip van update, drukte op servers van M$...

Het kan ook al eens beter zijn van te stoppen, terug opstarten en opnieuw proberen. Ook nakijken welke services er opstaan : virusscanner kan een spelbreker zijn die installaties tergend traag maken.

0 Likes
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Windows 10 Update

Virus scanner staat aan, en heb het gemerkt op verschillende uren van de dag.

Afgelopen  dinsdag was het rond  07:00 's morgens .

0 Likes
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Windows 10 Update


@sb schreef:

Met welke tool heb je de snelheid gemeten? Heb je al eens gekeken hoe je CPU belast wordt tijdens het downloaden?



Ik heb geen tool gebruikt om snelheid te meten,  alleen dat het verschrikkelijk traag  is om de updates via de windows server binnen te halen.

Ik  zal de volgende keer eens zien als er updates zijn naar de belasting van mijn CPU.

 

Voor de rest heb ik geen problemen met mijn snelheid , integendeel.

0 Likes
MisterC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Trick or treat? Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Windows 10 Update

Hallo

Sommige updates zijn nogal groot.. tot 1 giga... je kan ze googelen om de grootte te bekijken... los van Windows update kan je ze rechtstreeks ook downloaden van de Microsoft site. Gaat een stuk sneller..en nadien handmatig installeren.

0 Likes