Beantwoorden
Rob4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wisselende internetsnelheid via ethernetkabel.

Hallo,

Ik heb sinds een maand of 2 last van een verlaagde internetsnelheid via mijn ethernetkabel. Dit is één die werkt via een powerline adapter. Als ik hem aan zet dan krijg ik rond de 30mbps maar na ongeveer 20 minuten zakt deze snelheid naar 500 kbps waar ik dus niets mee kan doen. 
Ik heb al geprobeerd om hem in te steken in een ander apparaat en hier gebeurt exact hetzelfde.

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen? Aan de router of aan de powerline adapter zelf? Ik heb laatst een nieuwe gekocht maar het probleem blijft duren. 

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wisselende internetsnelheid via ethernetkabel.

Om te testen ben je het best om dit te doen rechtstreeks op de modem met een ETHERNET (UTP) kabel. Zo kan je al kijken of de sneleheid die je krijgt correct is.

PWL dat is een alternatief op een kabel die daar eigenlijk niet voor gemaakt is namelijk een electriciteitsdraad. Is er soms, sinds de problemen begonnen zijn, iets bijgekomen van electrische apparaten? En dan denk ik vooral aan LED toestanden met minder kwaliteitsvolle chinese transfo's. Alles die op electriciteitsnetwerk is aangesloten kan storing veroorzaken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Rob4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wisselende internetsnelheid via ethernetkabel.

Als de ethernet kabel er rechtstreeks in steekt dan is de snelheid en connectie stabiel. Er is niets bijgekomen op het electriciteitsnetwerk. Er heeft wel een tijd geleden iemand gewerkt aan het eletriciteitsnetwerk thuis dus dit heeft er misschien iets mee te maken?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wisselende internetsnelheid via ethernetkabel.

Dat kan. Een van de mogelijkheden is dat je een 3 fasig netwerk hebt en dat de ene powerline nu op een netwerk zit die fase 1 en 2 gebruikt en de andere pwl op een netwerk zit die fase 1 en 3 of fase 2 en 3 gebruikt en dat kan problemen geven.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes