Beantwoorden
NicoLaurez
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
π-DAY! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

1000 GBPS & Modem only of Bridge Mode

Hi! 

 

Ik heb hier al even zitten zoeken maar heb geen sluitend antwoord gevonden. 

We zijn TN klant en zijn van Yugo overgezet naar een gelijkaardige One formule. Dit wil zeggen dat we nu zouden moeten kunnen beschikken over een Gigabit internetverbinding en we zouden dan ook graag gebruik maken van deze functionaliteit. 

 

In ons huis en voor mijn bedrijf (zelfde dak) worden diverse domotica en remote access toepassingen gebruikt. Hiervoor gebruiken we een eigen router, vergezeld van verschillende Unify access points. 

 

in het verleden, na onze initiële Telenet installatie, heb ik problemen gehad met foutmeldingen over een dubbele NAT. Om die reden ben ik toen het halve land beginnen rondrijden op zoek naar een Telenet Center die mij nog een Modem Only wou meegeven... Dat is mij dan uiteindelijk gelukt en ik gebruik nu al enkele jaren een 24*8 DOC 3 EMTA.

 

Deze Modem-Only haalt helaas geen snelheden van 1Gbps en nu ben ik aan het uitzoeken wat de opties zijn. 

 

Als ik het goed begrijp zou het anno 2022 mogelijk moeten zijn om een Eurodocsis 3.1E in bridge mode te zetten via Mijn Telenet, zodat de router functionaliteit geskipt wordt? Lukt dit ook wanneer je geen business klant bent?

 

Ik zie het sowieso niet zitten om de reguliere Docsis 3.1 in huis te halen omdat dat écht gewoon een lomp ding is dat je nergens weggewerkt krijgt. Lijkt mij ook overbodig aangezien ik enkel de modemfunctie nodig heb.

 

Zou iemand mij kunnen bevestigen of dit allemaal een beetje klopt, en zoja, hoe ik dan het best de 3.1E bestel?

0 Likes
11 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

1000 GBPS & Modem only of Bridge Mode

@NicoLaurez 

Een modem only bestaat niet meer daar heb je toch goed je huiswerk in gedaan en idd jou huidige modem only zal dan ook niet de 1 GB aan kunnen. Enkel waar je nu achter vraagt de Docsis 3.1 E-router is voor de particulier als voor de business klant er is namelijk geen verschil tussen. Dus de modem is voor de twee klanten gelijk. Weet nu niet hoe je er bij komt dat een business klant en een particuliere klant twee aparte E-routers zouden hebben. 

 

Daarnaast wil ik ook bevestigen dat de Docsis 3.1 e-router geen groot lomp ding is dat is dezelfde grote als jou modem only die je hebt. Er is ook geen wifi gedeelte in aanwezig want ook heeft Telenet nog altijd de HGW in omloop voor diegene die wel wifi willen. Maar je hebt je eigen router dus perfect aansluitbaar achter de e-router en je kan de bridge modus gebruiken. 

 

De dosis 3.1 e-router kan je gaan afhalen ( als er voorraad is ) in je dichtstbijzijnde Telenet center. Je moet wel je modem only mee pakken want anders is er geen modem swap mogelijk. Maar beste is wel eens te bellen naar het Telenet center om te vragen of ze er hebben liggen want anders ga je voor niks. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

1000 GBPS & Modem only of Bridge Mode

1000 GBPS? Dat is wel een heeeeeel snelle modem. 1000 Mbps zal er beter op trekken denk ik. Zoals het geschreven is wil dit zeggen 1000 Giga Byte per seconde, groot verschil met 1 Gbps. De e-modem die @patrick37 aanhaalt is de enige oplossing.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

1000 GBPS & Modem only of Bridge Mode

Idd, @igvfer , 1000 giga byte (GB) per seconde tegenover 1 giga bit (Gb) per seconde, dat is een verschil factor 8000 ...

Zal nog ff duren voor we van zulke snelheden mogen dromen ... 😋


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

1000 GBPS & Modem only of Bridge Mode


@StefaanH  schreef:

Idd, @igvfer , 1000 giga byte (GB) per seconde tegenover 1 giga bit (Gb) per seconde, dat is een verschil factor 8000 ...

Zal nog ff duren voor we van zulke snelheden mogen dromen ... 😋


Bijna juist!

1000 GB tegen 1000 Gb is factor 8 verschil.

1000 GB tegen 1000 Mb is factor 8000 verschil.

1 Byte = 8 bits.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

1000 GBPS & Modem only of Bridge Mode


@patrick37  schreef:

@NicoLaurez 

De dosis 3.1 e-router kan je gaan afhalen ( als er voorraad is ) in je dichtstbijzijnde Telenet center.


Vraag dus expliciet naar de CV8560E ...

0 Likes
NicoLaurez
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
π-DAY! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

1000 GBPS & Modem only of Bridge Mode

Een type-o dus héhé 🙂 

0 Likes
NicoLaurez
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
π-DAY! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

1000 GBPS & Modem only of Bridge Mode

Hey Patrick, 

 

Allereerst super bedankt voor je uitgebreide reactie! Wat ik gewoon wou vertellen was dat ik mijn bedrijf van thuis uit run, dus dat ik gebruik maak van sommige toepassingen waar in een familiale setting geen gebruik zou van gemaakt worden.

 

Het is moeilijk om de exacte namen van de toestellen te achterhalen online, maar het 'lomp ding' waar ik het over had is dus de zogenaamde HGW 3.0 met ingebouwde Wi-Fi. Het "vuilbakmodel" zeg maar van volgende link: https://press.telenet.be/telenet-rolt-nieuwe-docsis-31-modem-uit-dit-najaar

 

Mijn kernvraag is dus feitelijk of de bridge-mode effectief een ding is dezer dagen, aangezien ik geen dubbele NAT wil overhouden na een modem swap. Stel ik die modus dan in via Mijn Telenet? 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

1000 GBPS & Modem only of Bridge Mode

@NicoLaurez 

Dat is dan ook uitgeklaard het 'lompe ding' , ja dat is de 'vuilemmer' HGW 🙂 En ja tegenwoordig valt het niet mee de verschillende modems uit elkaar te houden dus soms moet je even zoeken. Moest je toch meer willen weten over de verschillende modems kan je ook altijd hier eens kijken. Daar staan dus de verschillende modems die erop dit moment zijn. 

 

Bridging wordt zeker gebruikt ook dezer dagen en ook voor diegene die dubbele NAT willen voorkomen en kan je via 'mijn Telenet' perfect instellen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

1000 GBPS & Modem only of Bridge Mode


@Ex-Netweter  schreef:

@StefaanH  schreef:

Idd, @igvfer , 1000 giga byte (GB) per seconde tegenover 1 giga bit (Gb) per seconde, dat is een verschil factor 8000 ...

Zal nog ff duren voor we van zulke snelheden mogen dromen ... 😋


Bijna juist!

1000 GB tegen 1000 Gb is factor 8 verschil.

1000 GB tegen 1000 Mb is factor 8000 verschil.

1 Byte = 8 bits.


Ik denk toch dat ik juist was. Je schrijft namelijk exact hetzelfde als ik. Kijk maar eens goed. Uw 1000 Mb zijn namelijk identiek aan mijn 1 giga bit.

 

En neen, ik heb mijn tekst niet achteraf aangepast.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

1000 GBPS & Modem only of Bridge Mode

@StefaanH 

Je hebt gelijk! Ik heb het achteraf ook gezien!

In mijn geciteerde tekst staat exact hetzelfde. (Dus is niet achteraf gewijzigd door jou).

Dus mijn excuses.😔. Een chinees zou zeggen "I'm willy solly".

(Zou ik dan toch teveel gedronken hebben op oudejaar?)

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

1000 GBPS & Modem only of Bridge Mode

@Ex-Netweter 

Geen plobleem hool, dat kan iedereen overkomen, mij ook. 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes