1000 GBPS & Modem only of Bridge Mode
Hi!
Ik heb hier al even zitten zoeken maar heb geen sluitend antwoord gevonden.
We zijn TN klant en zijn van Yugo overgezet naar een gelijkaardige One formule. Dit wil zeggen dat we nu zouden moeten kunnen beschikken over een Gigabit internetverbinding en we zouden dan ook graag gebruik maken van deze functionaliteit.
In ons huis en voor mijn bedrijf (zelfde dak) worden diverse domotica en remote access toepassingen gebruikt. Hiervoor gebruiken we een eigen router, vergezeld van verschillende Unify access points.
in het verleden, na onze initiële Telenet installatie, heb ik problemen gehad met foutmeldingen over een dubbele NAT. Om die reden ben ik toen het halve land beginnen rondrijden op zoek naar een Telenet Center die mij nog een Modem Only wou meegeven... Dat is mij dan uiteindelijk gelukt en ik gebruik nu al enkele jaren een 24*8 DOC 3 EMTA.
Deze Modem-Only haalt helaas geen snelheden van 1Gbps en nu ben ik aan het uitzoeken wat de opties zijn.
Als ik het goed begrijp zou het anno 2022 mogelijk moeten zijn om een Eurodocsis 3.1E in bridge mode te zetten via Mijn Telenet, zodat de router functionaliteit geskipt wordt? Lukt dit ook wanneer je geen business klant bent?
Ik zie het sowieso niet zitten om de reguliere Docsis 3.1 in huis te halen omdat dat écht gewoon een lomp ding is dat je nergens weggewerkt krijgt. Lijkt mij ook overbodig aangezien ik enkel de modemfunctie nodig heb.
Zou iemand mij kunnen bevestigen of dit allemaal een beetje klopt, en zoja, hoe ik dan het best de 3.1E bestel?
- Labels:
-
bridging
-
E-Router
-
instellingen