Beantwoorden
JVanHoecke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Port Forwarding Minecraft 1.18.1

Beste

Ik heb een aantal problemen met het port forwarden mijn Minecraft server. Dit doe ik op poort 25565 maar als ik deze check op https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ dan blijkt deze gesloten te zijn. Ook heb ik al in windows defender en antivirus gecheckt of deze poort openstaat en of deze toegestaan is. Hieronder vindt u de nodige foto's als ondersteuning. Ik kan wel via mijn lokaal ip joinen maar een kan niet joinen via een extern netwerk. 

screen.png

 

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Port Forwarding Minecraft 1.18.1

Lukt het lokaal (binnen je eigen netwerk) om vanaf een andere PC deze server te bereiken?

Het is overigens aan te bevelen je server een vast ip adres te geven (ergens in het bereik 192.168.0.10 - 192.168.0.99). Als het adres dynamisch toegekend wordt via DHCP, kan het na een volgende herstart anders zijn, waardoor je zeker problemen met port-forwaarding krijgt.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JVanHoecke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Port Forwarding Minecraft 1.18.1

Heb het al lokaal geprobeerd en dit lukt en de server en mijn pc hebben een static ip. 

 

0 Likes
Pieter-JanV
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Port Forwarding Minecraft 1.18.1

https://www.yougetsignal.com/ zend probes voor te kijken of een bepaalde poort open staat, Telenet block deze probes echter waardoor het lijkt alsof de poort dicht is terwijl deze net open is.

 

Ik zou voorstellen nmap te gebruiken ofwel vragen aan iemand om verbinding te maken met het extern IP.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Port Forwarding Minecraft 1.18.1

De port-forwarding regel ziet er goed uit. Heb je al eens het modem ge-reset? Het wil soms gebeuren dat een config gemaakt in mijn telenet niet overgedragen wordt aan het modem. Een reset forceert dat.

Een vast IP adres kies je het beste buiten de DHCP-range (die loopt van 192.168.0.100 tot 192.168.0.254), daarom mijn advies een adres te gebruiken tussen .10 en .99


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes