Beantwoorden
bartlies2602
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Zonnepanelen omvormer geen verbinding meer

Beste netweters

 

Een tijd geleden hadden we een panne in de straat voor het internet hiervoor is telenet een nieuwe (de witte) WiFi router komen installeren. Mijn omvormer van de zonnepanelen heeft altijd al gewerkt met het rj45 kabeltje direct in de router. Met de app kon ik dan de opbrengst volgen enz.

 

Nu hebben we het kabeltje opnieuw gewoon in de router terug gestoken (het groene lampje ging branden dus signaal op?) maar de app leest niets in.

 

Moet ik nu iets software matig doen om dit gewoon te laten functioneren? Ik kan me niet herinneren dit in het verleden. Poorten geblokkeerd? De handleiding van de omvormer verteld hier niets over.

 

De router naam en paswoord zijn gewoon overgenomen van de oude router dus ongewijzigd.

 

Bedankt!

 

 

 

 

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7792
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Zonnepanelen omvormer geen verbinding meer

Ik vermoed dat er een vast IP adres zal aangemaakt zijn. Kan je dat nog weer vinden in de app?

Mocht dit iets zijn in de zin van 192.168.1.X dan is de makkelijkste manier om dit terug werkend te krijgen via "mijn telenet" het subnet gelijk te zetten aan dit van je omvormer. Het is vooral dat derde getalleke (in het rood) die van belang is. Kan ook iets anders zijn dan 1.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
bartlies2602
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Zonnepanelen omvormer geen verbinding meer

Bedankt voor je antwoord! Kan me echt niet herinneren dat ik dat op mijn oude router moest doen. Probeer het dadelijk!

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7792
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Zonnepanelen omvormer geen verbinding meer

Dus niet het IP adres van je omvormer veranderen wel In "mijn telenet" dat staat onder geavanceerd - LAN configuratie. En daar gelijk zetten met wat je vindt van je omvormer.

De installateur van de zonnepanelen heeft dit misschien gedaan voor jou?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes