24759
netweters
|
152478
antwoorden
|
20713
vragen
|
Hallo
Ik heb thuis een oude telenet modem liggen en heb daarmee een access point gemaakt.
Ik heb daarmee ook draadloos toegang tot het web met de standaard ssid en wachtwoord van het oude toestel dus verschillend van mijn huidige.
Nu is mijn vraag hoe kan ik mijn access point dezelfde naam en wachtwoord geven als mijn eigen modem.
Alvast Bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
Is het echt een modem of een access point? Want de Telenet modems kun je niet zelf instellen.
Maar bij een access point kun je naar de web gui gaan door het ip-adres in te geven in je browser en vanaf daar kan je alles aanpassen.
Het is een modem, verbonden via een powerline adapter.
Er is dus geen manier om het zelf in te stellen als ik het goed begrijp?
Door het feit dat de instelling van die modems online gebeurt en mijn.telenet deze dus niet herkend zal je helaas niets kunnen doen. Je zal een extra uitgave moeten doen om een Accespoint aan te schaffen.
Bedankt voor jullie antwoord, Ik heb mijn modem aangepast aan mijn access point. Misschien wel handig om te weten voor iemand anders die met dezelfde probleem zit 🙂
euhm, wel eigenlijk heb ik gewoon een oude modem genomen en dike verbonden via powerline adapter daarna heb ik de ssid en wachtwoord van de beide gelijkgesteld.
@Ex-Netweter schreef:euhm, wel eigenlijk heb ik gewoon een oude modem genomen en dike verbonden via powerline adapter daarna heb ik de ssid en wachtwoord van de beide gelijkgesteld.
Hoe heb je dat dan ingesteld op die oude modem want dat gaat toch alleen maar via Mijn Telenet?
via mijn telenet heb ik de ssid en wachtwoord van de huidige modem veranderd naar die van de oude modem.
Ik heb nu verbindingen op mijn pc's maar geen verbinding op mijn smartphone's. Het ziet er naar uit dat ik nooit goede virbinding zal krijgen bij telenet... Nja zoek nog wel ff verder
laat je modem vervangen door een nieuwe en via wififiks stel je een punt in koop een telenetaccespoint zie filmkes 444 zeer gemakkelijk heb hier alles ook zelf gelegd. modem, accespoint en huwaai telenet mobile 4g wifi. zo heb ik op alle plaatsen hier keuze uit 3 telenet verdelers: modem, mobile en accespoint. zeer doeltreffend en topklasse van telenet