24791
netweters
|
152698
antwoorden
|
20730
vragen
|
hallo,
ik heb een tp-link wr841n en zou die willen instellen als access point om eenn ip camera aan te koppelen.
nu kan ik nationaal via mijn telenet router wel beelden bekijken van de camera maar in't buitenland niet.
vandaar de bedoeling om een access point te installeren.
hoe installer ik dat het best? via de telenet router of de tp-link aan mijn laptop verbinden en zo installeren?
ik heb daar al eens over gepost maar vind die voorgestelde antwoorden niet meer.
ik zou graag de tp-link draadloos koppelen aan mijn telenet router en de ip camera met draad aan de tp-link.
beste groetjes
lubo
Eerst en vooral zou je een home gateway moeten hebben van telenet. Gartis af te halen in een center. Die werkt als wiFi router. Daar kan je dan rechtstreeks je IP camera op aan sluiten. Maak ook een NO-Ip account aan of een DYN dns. Zo kan je mits de juiste portforwarding naar je camera van overal ter wereld naar je camera kijken. Je maakt het alleen maar moeilijker door een extra router of accespoint te installeren. Indien je meer uitleg wilt kan je mij ook een privé bericht laten.
hoi,
heb een wifi router van telenet en ip camera was draadloos hiermee verbonden en werkte perfect in het binnenland maar, niet tegenstaande ik de instellingen in mijn telenet had aangepast, noppes in het buitenland.
vandaar dat ik een wifi router heb aangeschaft om die dan in te stellen als AP en daar, via netwerkkabeltje, mijn ip camera aan te koppelen en AP met telenet router draadloos te verbinden.
groetjes,
lubo
hoi,
was even vergeten te vragen in vorig bericht op welke manier je dit kan doen
groetjes,
lubo
Hoi, Ik vrees dat je iets wil wat niet kan. Je kan je Access Point niet draadloos verbinden met je modem.
Je hebt altijd een kabel nodig. De acces point zend alleen maar wifi uit, ontvangen doet hij niets he, dan zou je een draadloze repeater gemaakt hebben en dat kan niet. Je zet net een accespoint om wifi te maken op een plaats die geen heeft. Ik denk dat je is in je portforwarding of firewall settings moet snuffelen.
Succes;
Tom
Als je al een telenet router hebt heb je eigenlijk alles in huis wat je nodig hebt. Je moet eerst en vooral in je camera de http poort veranderen bvb naar 9020 en een fixed IP instellen bvb 192.168.0.30 om in de standaard range van de Telenet router te blijven. Vervolgens ga je via mijn.telenet.be naar de (geavanceerde)instellingen van je Telenet home gateway. En daar ga je deze port forwarden naar dit vast IP adres. Vermoedelijk zal je ook in de menu van je camera een DDNS service kunnen aanzetten nadat je een account hebt aangemaakt bij dergelijke provideer (DynDNS, No-IP en er zijn er nog andere). Dit zorgt ervoor dat je, je publiek IP adres niet moet kennen en als het verandert je er geen zorgen over hoeft te maken.
Dan kan je van overal ter wereld inloggen op je camera.