24768
netweters
|
152540
antwoorden
|
20718
vragen
|
Hallo,
Momenteel ziet mijn thuisnetwerk er als onderstaande tekening uit (#paintskills). De Modem is een HGW van Telenet. Ik kan met alle (draadloze) apparaten mijn NAS bereiken. Ik zou ook graag de NAS kunnen bereiken met mijn desktop.
Ik heb al eens geprobeerd om de powerline adapter van de modem te verplaatsen naar de router. Hierdoor kan ik de NAS logischerwijze bereiken met de desktop maar dan werken de interactieve functies van de telenet Digicorder niet meer.
Is er een mogelijkheid om dit probleem op te lossen? Ik denk aan IPTV maar heb hier geen ervaring mee om in te stellen.
PS. Er is geen mogelijkheid om de desktop via een utp kabel te verbinden met de router.
Opgelost! Ga naar oplossing.
IPTV is not my cup of tea, eerder van @BertXL , maar je zou die router kunnen instellen als AP. Op die manier zitten al je toestellen binnen hetzelfde netwerk. Nu zit je met 2 netwerken en vandaar dat je NAS niet bereikbaar is.
Overstappen naar een modem-only is ook een optie natuurlijk.
De eenvoudigste oplossing is idd zoals men hierboven zegt, de router als acces point/sswitch gebruiken, en de router capaciteiten uitschakelen. Dan heb je één subdomein en kunnen alle toestellen elkaar bereiken.
Alternatief is om de HGW te gaan omruilen naar een Telenet modem-only en je router te gebruiken om je domein te controleren. Aangezien je spreekt over IPTV, veronderstel ik dat je router die capaciteit heeft?
Alles hangt dan aan je router en voor de poort waar de digicorder aan hangt schakel je de optie IPTV in.
De digicorder krijgt dan rechtstreeks een IP adres van de modem, al de rest van de poorten krijgen een IP adres van de DHCP functie van de router.
De opstelling is dan zoiets : internet--modem--router--digicorder (met IPTV)
|
Al de rest
Bedankt iedereen, de router instellen als access point was inderdaad de oplossing. Jammer genoeg verlies ik hierdoor wat functionaliteit van de router maar hiermee zal ik moeten leren leven.
Welke functie verlies je dan? Nu werkt hij als switch. Als router heeft hij geen enkel meerwaarden in tegenstelling hij zorgt ervoor dat het niet goed werkt.
Trouwens het draadloze gedeelte kan je toch nog gebruiken.
Geef het de exacte SSID en Wachtwoord als je op telenet modem. Zo zullen toestellen altijd het sterkste wifi signaal opvangen. Je Telenet Modem stuurt dan de ip dressen ipv de router.
@Ex-Netweterschreef:Bedankt iedereen, de router instellen als access point was inderdaad de oplossing. Jammer genoeg verlies ik hierdoor wat functionaliteit van de router maar hiermee zal ik moeten leren leven.
Als je de extra routerfunctionaliteit (port forwarding? ) wil blijven gebruiken, zul je moeten overstappen naar een modem only ipv de HGW...