Beantwoorden
Tiltix
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

digicorder na tweede router via powerline

Hallo, 

Momenteel ziet mijn thuisnetwerk er als onderstaande tekening uit (#paintskills). De Modem is een HGW van Telenet. Ik kan met alle (draadloze) apparaten mijn NAS bereiken. Ik zou ook graag de NAS kunnen bereiken met mijn desktop. 

 

netwerkopstelling.jpg

 

 Ik heb al eens geprobeerd om de powerline adapter van de modem te verplaatsen naar de router. Hierdoor kan ik de NAS logischerwijze bereiken met de desktop maar dan werken de interactieve functies van de telenet Digicorder niet meer. 

 

Is er een mogelijkheid om dit probleem op te lossen? Ik denk aan IPTV maar heb hier geen ervaring mee om in te stellen. 

PS. Er is geen mogelijkheid om de desktop via een utp kabel te verbinden met de router. 

 

0 Likes
7 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

digicorder na tweede router via powerline

IPTV is not my cup of tea, eerder van @BertXL , maar je zou die router kunnen instellen als AP. Op die manier zitten al je toestellen binnen hetzelfde netwerk. Nu zit je met 2 netwerken en vandaar dat je NAS niet bereikbaar is.

 

Overstappen naar een modem-only is ook een optie natuurlijk.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

digicorder na tweede router via powerline

@Tiltix

 

Zoals @sb al zei, is je router instellen als AP een oplossing.

Je kan hier een handleiding vinden.

 

Laat iets weten als het niet lukt! 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

digicorder na tweede router via powerline

Er hoeft daar zelfs geen router te staan maar gewoon een switch. tenzij je daar ook wifi wil gebruiken.

Maar dan nog moet je hem als  access point instellen.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

digicorder na tweede router via powerline

De eenvoudigste oplossing is idd zoals men hierboven zegt, de router als acces point/sswitch gebruiken, en de router capaciteiten uitschakelen. Dan heb je één subdomein en kunnen alle toestellen elkaar bereiken.

 

Alternatief is om de HGW te gaan omruilen naar een Telenet modem-only en je router te gebruiken om je domein te controleren. Aangezien je spreekt over IPTV, veronderstel ik dat je router die capaciteit heeft?

Alles hangt dan aan je router en voor de poort waar de digicorder aan hangt schakel je de optie IPTV in.

De digicorder krijgt dan rechtstreeks een IP adres van de modem, al de rest van de poorten krijgen een IP adres van de DHCP functie van de router.

 

De opstelling is dan zoiets : internet--modem--router--digicorder (met IPTV)

                                                                                                                         |

                                                                                                                   Al de rest

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tiltix
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

digicorder na tweede router via powerline

Bedankt iedereen, de router instellen als access point was inderdaad de oplossing. Jammer genoeg verlies ik hierdoor wat functionaliteit van de router maar hiermee zal ik moeten leren leven. 

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

digicorder na tweede router via powerline

Welke functie verlies je dan? Nu werkt hij als switch. Als router heeft hij geen enkel meerwaarden in tegenstelling hij zorgt ervoor dat het niet goed werkt.

Trouwens het draadloze gedeelte kan je toch nog gebruiken.

Geef het de exacte SSID en Wachtwoord als je op telenet modem. Zo zullen toestellen altijd het sterkste wifi signaal opvangen. Je Telenet Modem stuurt dan de ip dressen ipv de router.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

digicorder na tweede router via powerline


@Tiltixschreef:

Bedankt iedereen, de router instellen als access point was inderdaad de oplossing. Jammer genoeg verlies ik hierdoor wat functionaliteit van de router maar hiermee zal ik moeten leren leven. 


Als je de extra routerfunctionaliteit (port forwarding? ) wil blijven gebruiken, zul je moeten overstappen naar een modem only ipv de HGW...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.