Beantwoorden
WardB1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

e-mails van > 1 maand oud verdwijnen uit inbox

Mails van meer dan 1 maand oud verdwijnen uit mijn inbox, maar niet uit zelf aangemaakte folders in mijn inbox. Het probleem doet zich al enkele maanden voor. Mogelijk is het begonnen sedert ik mijn Telenetmailbox op mijn Iphone geïnstalleerd heb. Zowel op PC als op de smartphone gebruik ik Imap. Weet iemand de reden en een oplossing?

Tags (4)
0 Likes
7 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

e-mails van > 1 maand oud verdwijnen uit inbox

Staan de emails wel op 1 van de 2 apparaten of zijn ze op beide apparaten weg?

Best kijk je alle instellingen eens na.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CoFoDe
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
My smart Valentine On a roll... Jij bent af! Handje vol!

e-mails van > 1 maand oud verdwijnen uit inbox

Welk programma gebruik je op je ios-device? Voor je custom-folders kan je eventueel regels aanmaken, afhankelijk van de gebruikte app/software.

"If you ain't gonna be part of the greatest, you got to be the greatest yourself." ~ Trevor Tahiem Smith Junior
0 Likes
catmen
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

e-mails van > 1 maand oud verdwijnen uit inbox

Ik heb eens in de instellingen van telenet mail gevonden dat je zelf kan aangeven wanneer de mails van de server moeten verwijderd worden, je hebt daar een aantal keuzes, iemand van telenet raadde toen aan om de keuze "nooit" te gebruiken omdat bij normaal mail gebruik je inbox nooit kan volraken, ze blijven dus beschikbaar, wanneer je mailbox toch dreigt vol te lopen krijg je daar een waarschuwing van, wanneer je de mails in zelfgemaakte mappen steekt zou ik kunnen aannemen dat ze daar ook blijven zitten.

groeten,

catmen

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

e-mails van > 1 maand oud verdwijnen uit inbox

@catmen- Met IMAP blijven de mails sowieso op de server staan, tenzij... ze op één van de toestellen die de account ophalen verwijderd worden. Ik denk eerder dat de OP onder iPhone een instelling over het hoofd gezien heeft die stelt dat mails ouder dan 30 dagen automatisch verwijderd worden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

e-mails van > 1 maand oud verdwijnen uit inbox

 @sb Bij gebruik van IMAP in de standaard mail app van iPhone is het niet mogelijk om de mail na 30 te laten verwijderen. Enkel de mails die je zelf hebt verwijderd worden naar gelang uw keuze nooit, na één dag, na één week of na één maand verwijderd. Mails die in postvak IN staat horen daar niet bij.

Als een andere app wordt gebruikt voor het bekijken van mail kan dit uiteraard wel zo zijn.

 

Ik zou het eerder zoeken in het programma die word gebruikt op de pc om de mail te lezen.

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
WardB1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

e-mails van > 1 maand oud verdwijnen uit inbox

De app op mijn Iphone heet gewoon 'Mail'. Is, denk ik, het standaardmailprogramma dat op de Iphones staat. Het is een Iphone 5.

Op de PC is het Outlook als deel van Office 365, dus Outlook 2016.

 

En ja, ik zie zowel op de Iphone als in Outlook net dezelfde mails. De oudste in mijn inbox is op dit moment van 7 dec. 2016, het is dus eerder 1,5 maand.

 

Ik zou inderdaad een regel kunnen maken zodat al mijn mails naar een custom-folder gaan. Dat is een pragmatische oplossing. De fundamentele reden van het verschijnsel blijft dan echter onbekend.

Ik hoop dus op nog ideeën. Toch alvast bedankt voor de reacties.

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

e-mails van > 1 maand oud verdwijnen uit inbox

Er bestaat in outlook zoiets als AutoArchiveren.

Misschien is deze ingesteld. 

Je kan dit vinden onder bestand => opties=> Geavanceerd.

Klik onder "AutoArchiveren" op "Instellingen voor AutoArchiveren"

 

Hopelijk helpt dit u wat verder.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes