Beantwoorden
tommekes
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

eigen router als dmz host

situatieschets: heb al 10 jaar basic internet abo, telenet heeft verbetering aan het netwerk uitgevoerd en krijg een brief om mijn oude modem gratis in te ruilen voor een nieuwe om van de verbeterde snelheden te genieten.  

 

Blijkt dat ik nu zo'n docsis3 HGW heb. Gevolg mijn volledig netwerk in de knoop. Ik had zelf een router met veel specifieke portwarding naar iot apparaten en verschillende vlan geconfigureerd op het 192.168.0.X subnet ....

 

Vraag, kan ik het subnet van de nieuwe modem veranderen naar vb 192.168.1.1 en mijn huidige router (192.168.0.1) als dmz host gebruiken ?

0 Likes
4 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

eigen router als dmz host

Gewoon naar een Telenet Center gaan met die HGW en (gratis) inruilen voor een modem-only.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rdhoore108
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

eigen router als dmz host


@tommekes schreef:

Vraag, kan ik het subnet van de nieuwe modem veranderen naar vb 192.168.1.1 en mijn huidige router (192.168.0.1) als dmz host gebruiken ?


Ja, dat kan via de "mijn telenet" beheerpagina, bij "Geavanceerd" onder "Internet". Je zal beide dingen daar kunnen wijzigen.

0 Likes
tommekes
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

eigen router als dmz host

Bedankt @sb voor je snelle antwoord.

Ben bij Telenet Center langsgegaan. Ze hadden geen EMTA op voorraad liggen, maar deze namiddag is er een technieker langskomen en die heeft de modem gratis vervangen, inderdaad zonder meerkost (heeft zelf de coax versterker ineens ook vervangen met een nieuw model).  Mooie service.

Alles werkt terug zoals vroeger, ikke blij 🙂

tommekes
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

eigen router als dmz host


@rdhoore108 schreef:
Ja, dat kan via de "mijn telenet" beheerpagina, bij "Geavanceerd" onder "Internet". Je zal beide dingen daar kunnen wijzigen.

Bedankt @rdhoore108 voor je antwoord. Het is ondertussen opgelost door een 'modem-only' te plaatsen ipv de HGW ... Maar ik vermoed dat het inderdaad ook zo zou gewerkt hebben ...

0 Likes