Beantwoorden
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

extreem lage internet snelheid en geen TV Theek

Hoi,

 

Sinds zaterdag werkt mijn internet niet meer naar behoren.  Ik heb de modem al een 5 tal keren gereset, maar er verandert niets. De speedtest van Telenet geeft aan dat ik een downloadsnelheid heb van 0.5 Mbps en upload van 4.6 (jaja, ik kan 9x sneller uploaden dan downloaden).  Ik heb de test met 3 verschillende pc's gedaan met vaste lijn en ook verschillende UTP kabels.  TV Theek en TerugkijkTV en PlayMore werken ook niet meer.

Gisteren Telenet gecontacteerd en die kerel zegt dat er niets aan de hand is en dat het aan mijn toestel ligt:) 

Morgen komt er een technieker langs, maar : als dat bij die technieker nu toevallig wel werkt, mag ik 85 euro betalen...  

Heeft er iemand ooit al dezelfde problemen gehad met zijn modem : spontaan geen internet, blauwe en groene lampjes die flikkeren zoals een kerstboom, TV Theek....   ?

 

Mvg,

 

Kristof

0 Likes
10 reacties
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

extreem lage internet snelheid en geen TV Theek

Nog vergeten te vertellen : ik heb een Wigo abonnement waarbij ik normaal 200Mbps (theoretisch) zou moeten hebben.  En vaste telefoon werkt blijkbaar ook maar af en toe meer...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

extreem lage internet snelheid en geen TV Theek

Ik zou zelf naar een Center gaan en mijn modem inwisselen. Kost niets en als het niet is opgelost kan je nog een technieker laten komen. Het kan natuurlijk dat er iets mis is met de aansluiting op straat.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

extreem lage internet snelheid en geen TV Theek

Hoi,

 

Bedankt voor je antwoord. Dat dacht ik ook te doen, maar daar wou die gast van Telenet blijkbaar niets van weten 🙂

Het was ofwel : "het ligt aan uw pc" of "we sturen een technieker langs en als wij het niet zijn, betaal je 85 euro"

Waarschijnlijk een Telenet maffiosi ofzo 🙂

 

Ik ben al meer dan 10 jaar klant bij TN en in het verleden ging ik gewoon naar een groot center in Grimbergen, waar ik de modem wisselde en zelf installeerde, maar de laatste keer mochten ze dat niet meer doen zonder een aanmelding van TN in hun systeem...   Toen is er een supersympathieke technieker langsgeweest die alles mooi installeerde en zelfs een stofzuigertje meehad ! (hij had een beetje geboord in de muur)

 

Er waren een paar dagen geleden wel werken aan een kast in de straat, maar dat was een Proximus wagentje... 

Ik woon in het centrum van Vilvoorde en de distributiekabel loopt ter hoogte van de 1e verdieping langs de huizen en de buren hebben geen problemen, dus kabel is al geen probleem.

 

We blijven zoeken....want aan 0.7Mbps surfen is niet te doen (Netflix mag ik ook al vergeten....)

 

Mvg,

 

Kristof

 

 

 

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

extreem lage internet snelheid en geen TV Theek

Heb je som vaste IP adressen ingesteld?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

extreem lage internet snelheid en geen TV Theek




Ik ben al meer dan 10 jaar klant bij TN en in het verleden ging ik gewoon naar een groot center in Grimbergen, waar ik de modem wisselde en zelf installeerde, maar de laatste keer mochten ze dat niet meer doen zonder een aanmelding van TN in hun systeem...  

 


 



Dat was dan een nieuwe medewerker zeker? TN heeft nog nooit iets aangemeld in hun systeem voor omwisseling of zo. Omruiling is al altijd mogelijk geweest zelfs zonder voorafgaan contact met Telenet.

Bepaalde promoties dat kon wel ingeboekt worden voor een specifieke klant. Bijvoorbeeld als de klantendienst korting gaf, als compensatie voor iets anders, op een digibox of iets dergelijks.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

extreem lage internet snelheid en geen TV Theek

@kmichels

 

Is het al te laat om die technieker af te bellen? Ik zou gewoon de raad volgen van @igvfer : naar een Telenet Center gaan en je modem inruilen voor een andere. Normaal gezien gaan die daar niet moeilijk over doen. En inderdaad, heb je dan nog problemen, dan kan die technieker nog altijd langskomen...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

extreem lage internet snelheid en geen TV Theek

@allemaal   : beetje te laat om technieker af te bellen.  Maar zo erg is dat nu ook weer niet he.... ik heb een filmpje van 6 minuten waarop je ziet hoe ik probeer op de TV Theek te geraken en hoe er allemaal errors komen.  Tientallen pagina's van hun speedtests, alles tussen de 0.22Mbps en 0.7Mbps...

De installatie die er nu staat is er door hun zelf gezet en er is sindsdien nooit iemand aan geweest... zelfs het stof is er niet afgedaan 🙂

 

Als ze echt moeilijk doen is er nog altijd facebook, youtube, twitter, instagram,....    🙂

 

 

 

 

0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

extreem lage internet snelheid en geen TV Theek

@igvfer : Ik had indertijd naar Telenet gebeld omdat er een probleem was met de modem en die kerel zei dat hij dat in orde ging brengen met dat cnter in Grimbergen.  Volgende dag ging ik met mijn modem naar dat center en  kreeg ik geen omruiling, omdat ze een vierkant model moesten geven en ik een afgerond (Alcatel) model had.  Dat was blijkbaar iets speciaals en TN had niets aangemeld in hun systeem.  Dat liep daar vol gastekes in TN pakjes en dat stond daar vol camionettekes van TN, maar niemand kon da blijkbaar oplossen 🙂

Teruggebeld naar TN en toevallig krak dezelfde gast van 2 dagen ervoor aan de lijn ....   bleek dat hij een nieuw model modem gereserveerd had ofzoiets en dat dat voor Fibernet was en ik da nog niet had...   dus gratis upgrade naar Fibernet gekregen en een nummerke en terug naar het center, waar ik de nieuwe modem kreeg.

 

Opgelet : dit dateert dus van de tijd toen TN nog customer centric was en toen ze nog echt iets deden voor hun klanten.  Jullie weten wel : de tijd toen de beesten nog spraken 🙂

 

0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

extreem lage internet snelheid en geen TV Theek

@allen : 't is in orde.  Technieker langsgeweest en nu heb ik 180+Mbps down en 36 up....   dus goed.

Ik was niet thuis, maar 't was blijkbaar ne vriendelijke.

Technieker komt binnnen, ziet de modem, zegt dat het een oud model is (2 jaar oud) en zet een nieuwe.

Paar testjes op z'n Toughbook en alles OK.  En zegt dan dat dat bijna altijd zo is. 

 

Nu kom ik thuis en blijkt dat dus een spierwitte modem te zijn... zo wit als een iPhone !  LOL

Dat steekt nogal af tegen al dat andere materiaal (alles zwart).

 

Maar soit : ik ben dus wreed content van diene gast...  wel spijtig dat ik 6 dagen geen PlayMore had en dat al de rest ook niet vooruit ging, maar kom.... we gaan niet zeuren.  Het werkt nu goed.  Nu maar hopen dat de modem binnen 2  jaar niet verouderd is.

 

"De avonturen met Telenet modems en decoders"... ik zou er een boek over kunnen schrijven 🙂

 

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

extreem lage internet snelheid en geen TV Theek

@kmichels

 

Bedankt voor de feedback! Als je wil, dan mag je je eigen bericht even aanduiden als oplossing.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes