24791
netweters
|
152700
antwoorden
|
20730
vragen
|
beste mensen
mijn internet is op verschillende pc's extreem traag het is zelfs niet mogelijk om youtube filmpjes te bekijken . ik kan zelfs niet inloggen op wow (game) nu dat is niet erg als dat af en toe gebeurd ik ben en blijf een telenet klant
nu komt dit door het weer ?
maar mijn vraag is eigenlijk waar staan de satelieten van telenet ?
internet wordt opgevangen door satelieten en dan via kabels verdeeld naar de huizen toe denk ik dan
maar ik zou graag willen weten waar dan (mijn) sateliet staat. omdat ik het weer redelijk opvolg en als er dan in een bepaalde gebied zware bewolking is dan kan ik zien of dat invoeld heeft op mijn internet
dus wat ik wil is elke keer dat mijn internet traag is wil ik op buienradar zien waar de bewolking hangt
zodat ik weet dat het niet aan mijn computers ligt of aan mijn modem enz
en ik zou het tof vinden dat ik dat altijd kan zien dan
ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel 😛
mvg axel
Internet gaat niet via sateliet. Het is wel mogelijk maar wordt enkel gebruikt in afgelegen gebieden of voor dingen die vertraging mogen hebben zoals mails tussen mailservers.
Als uw internet heel traag is dan kan dit verschillende oorzaken hebben :
- je zit op smalband omdat ge reeds teveel verbruikt hebt
- een storing bij telenet pf op de weg naar de server of een probleem bij de server.
- Als ge via WiFi werkt dan kan er ook een stoorzender zijn op hetzelfde of een nijgelegen kanaal.
- ......
Nog een extra opmerking bij @Janneke_Dust
Internet gaat vanaf je huis via de coax kabel naar een verdeler. Vanaf die verdeler gaat alles over in glasvezel. Als je bv op een Amerikaanse site zit dan gaat die via glasvezel (via kabels die op de oceaanbodem liggen) naar Amerika.
Satellieten worden vrijwel niet gebruikt omdat radiogolven te traag zijn en te weinig bandbreedte hebben.
Glasvezel werkt met licht dat weerkaatst op de randen van de draad in de kabel en dat gaat half zo snel als de lichtsnelheid.
Het kan zijn dat het door het weer komt dat het internet zo traag is maar het kan ook aan andere dingen liggen.
Als je het nog eens meemaakt kun je best een speedtest doen. Dan zul je zien hoe snel je internet is. (Whop 100/10 Whoppa 200/20 Mbps)
Het kan bv aan de dns servers liggen en dan kan je eens proberen om de dns op die van Google te zetten 8.8.8.8
@Ex-Netweter schreef:
dus wat ik wil is elke keer dat mijn internet traag is wil ik op buienradar zien waar de bewolking hangt
zodat ik weet dat het niet aan mijn computers ligt of aan mijn modem enz
Het kan natuurlijk ook zijn dat de buienradar al je bandbreedte opeet en dat daarom al de rest traag is
Het kan zijn dat uw internet traag is door het weer maar dan eerder door vocht insijpeling op de Tap of iets dergelijks. Of ergens een beschadigde kabel die last heeft van waterinsijpeling. Dan kan je slecht beeld hebben of een of meerdere zenders, maar als dat toevallig de frequenties van Internet of Telefonie stoort dan heb je ook pech. Bij mij loopt de Coaxkabel nog op palen langs de straat en een paar jaar geleden hadden we ook last op momenten van stormwind. Nu is alle bekabeling reeds vernieuwd en hebben wij geen last meer (afkloppen).