|
26.487
netweters
|
164.758
antwoorden
|
|
22.115
vragen
|
hoi
vraagje
kan ik mijn fritzbox repeater 3000 verbinden met mijn telenet modem?
dat lijkt mij maar niet te lukken via wps ofwel doe ik iets verkeerd maar ik zou niet weten wat
alvast bedankt
christiaan
Standaard staat de WPS als niet actief in mijn Telenet. Heb je dat al nagekeken en op actief gezet? Doe die enkel voor de koppeling, daarna mag je wps terug uit zetten.
De Fritz!Repeater 3000 kan op 2 manieren met jouw Telenet modem verbonden worden:
In het menu Thuisnetwerktoegang > Toegangstype wijzigen kan je switchen tussen "LAN bridge" en "WiFi bridge". De beste manier is natuurlijk "LAN bridge" zodat de Fritz!Repeater 3000 als een zuiver Access Point wordt gebruikt. Je kan er dan op de 2de LAN poort een bedraad toestel op aansluiten (vb TV-Box).
Gezien jij die blijkbaar toch als "WiFi bridge" (repeater) wilt gebruiken, en het via WPS niet lukt, zou ik het volgende doen:
Daarna kan je de Netwerkkabel terug uittrekken en de Fritz!Repeater verplaatsen. Je kan er ook 2 bedrade toestellen op aansluiten.
ja idd, dat had ik al gevonden, ik stond hier al 2 dagen als nen onnozelen op da knopken te drukken en dacht waarom werkt da nu toch niet
merci alvast
bedankt ik ga het eens proberen
mvg