24752
netweters
|
152352
antwoorden
|
20692
vragen
|
wij hebben een fluo abonnement (hebben een zaak) wij werken met een online kassa systeem
er er hangen wifi beveiligingscamera's op ons netwerk. ik heb vernomen dat de nieuwe witte modems
veel sneller zijn en krachtiger, klopt dit? en hoe kan ik deze nieuwe modem bekomen
In de veronderstelling dat je nu een zwarte HGW hebt (ongeveer 20cm x 20cm x 5cm) kan je die gewoon gaan omruilen in een Center voor de nieuwste witte. Zeg maar dat die regelmatig uit valt.
Als je een modem only hebt met een eigen router zal dit normaal gezien niet nodig zijn om deze om te ruilen.
En testen ze die dan niet , om wel degelijk te zien of deze stuk is? ik heb wel een paar dagen geleden problemen gehad dat deze uitviel, heb dan contact opgenomen met telenet en ze hebben dan bij hun alles na gekeken en er bleek niets mis te zijn. ze zagen wel dat er hij een paar keer uitgevallen was. maar na volgens hen een reset moest alles verholpen zijn (wat tot nu wel zo is)
Als je een business abonnement hebt, zou ik zeggen: laat je opbellen door de A-desk en leg je probleem uit. Zij gaan je zeer goed helpen en je alles uitleggen. http://business.telenet.be/nl/syba
Ik ga er van uit dat je een HGW hebt en geen alleenstaande Telenet modem en eigen router (correct?)...
Alles hangt er van af wat je met 'snelheid' bedoelt... Bedoel je de internetsnelheid? Of de WIFI snelheid?
De internetsnelheid hangt vooral af van je abonnement en je eigen infrastructuur (bekabeling en PC) en niet van je HGW. Je WIFI snelheid is dan weer wel bepaald door de HGW, maar ik denk niet dat er veel verschil zit tussen de standaarden die ondersteund worden door de oude en nieuwe HGW.
Hier staat meer info over snelheid: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-bepaalt-de-snelheid-van-je-internetverbinding/
Indien je de hgw wil vervangen kan je altijd langsgaan bij een Telenet center met je HGW en een nieuwe vragen. Of eerst even bellen naar de helpdesk voor meer uitleg (015/666666)
Bedankt voor de info, had gisteren al contact opgenomen met de A-desk, en ze hadden gezien dat mijn modem een paar keer uitgevallen was, maar na hun reset zou dit verholpen zijn.
ik had gewoon vernomen dat de wifi van de nieuwe modem sneller was, wat dan ook goed zou zijn voor ons online kassa systeem. ik zal eens bij het telenet center binnen springen om meer info te vragen
Wifi heeft altijd dezelfde problemen. Afstand, muren, hindernissen, buurtnetwerken, aantal clients enz.
Je zal misschien een lichte verbetering gewaar worden maar meerdere AP's op verschillende plaatsen geven meer resultaat. Als een AP, in dit geval uw modem router, zijn tijd en capaciteit moet verdelen tussen meerdere clients is er voor elke client een stuk minder snelheid. Camera's horen in mijn ogen zeker niet via Wifi te werken. Eender welke crimineel kan een stukje hardware aankopen die uw wifi netwerk plat legt, resultaat geen beelden van de inbraak.
En terloops: In een center kunnen ze een modem niet testen, buiten het geval om te kijken of deze wel aan en uit kan gaan.
gewoon op sporadische data je modem zonder stroom steken of bellen en hem zonder stroom zetten, ze kunnen je modem dan niet zien, paar keer inbellen en de nieuwe wordt geleverd 🙂
@dedekeschreef:gewoon op sporadische data je modem zonder stroom steken of bellen en hem zonder stroom zetten, ze kunnen je modem dan niet zien, paar keer inbellen en de nieuwe wordt geleverd 🙂
Gewoon inruilen in een Telenet Center gaat toch net iets sneller...