Beantwoorden
albertje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

internetsnelheid Devolo powerline adapter 1200+

Hallo iedereen!

 

Ik heb een kleine vraag omtrent mijn internetsnelheid.
Ik heb een internet fiber 200 abbo bij telenet.
Als ik met mijn ethernetkabel rechtstreeks aan de modem hang, haal ik altijd een stabiele internetsnelheid tussen de 180-190 Mbps.

Ik wou dat ook bereiken in een andere kamer zonder te moeten boren. Ik heb mijzelf goedkoop twee Devolo powerline 1200+ adapters kunnen aanschaffen. Deze hebben beide een gigabit ethernet poort.

 

De transferrate tussen de 2 adapters ligt tussen de 780-880. (zoals te zien op de foto onderaan).

 

Echter wanneer ik met een ethernetkabel dan in de andere kamer verbind, heb ik een zeer onstabiele internetsnelheid die varieert tussen de 3,5 Mbps en 190 Mbps.

 

Wat is de oorzaak en hoe krijg ik dit stabiel rond de 180-190?

 

Knipsel.PNG

 

0 Likes
4 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

internetsnelheid Devolo powerline adapter 1200+

@albertje

 

Daar zal je niet zo heel veel aan kunnen doen.

 

Die onstabiele snelheid komt door elektromagnetische storing dat veroorzaakt wordt door volgende dingen:

  • Microgolf
  • Andere gebruikers op dezelfde leiding
  • Radiogolven
  • het weer
  • Mogelijk zitten je powerlines op 2 verschillende fasen

Kijk even na of er geen (meestal zware) verbruikers op dezelfde leiding zitten. Die zorgen het meest voor storing.

 

Probeer ook andere stopcontacten misschien dat sommige beter gaan dan andere. Zorg ook dat de powerlines rechtstreeks in het stopcontact zit en niet via een verdeelstekker of ander apparaat.

 

Hier kan je meer info vinden.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
albertje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

internetsnelheid Devolo powerline adapter 1200+

Maar de verbinding tussen de 2 powerlines ligt steeds rond de 800 Mbps. Dan zou ik toch gemakkelijk steeds een stabiele internetverbinding van 180 moeten kunnen halen? Of werkt dit niet zo?

0 Likes
Bjkrik
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Smile! Jij bent af! Goed gevonden! Leesclubje starten?

internetsnelheid Devolo powerline adapter 1200+

Hallo,

 

Die 800mbps dat je te zien krijgt is waarschijnlijk van het tooltje dat erbij zit? Meestal gebruiken die testen een heel sequentiële datastream dat ervoor zorgt dat de uitslag steeds heel wat beter is dan de realiteit. Wegens in realiteit de pakketten die over je netwerk gaan heel verschillende zijn, waardoor dit soms "moeilijker" is waardoor het trager is voor te verzenden via de powerlines (om het zo uit te leggen).

 

Heb je meerdere "fasen" in je huis? (dat er eigenlijk 400volt binnenkomt in je huis). Hierdoor is het soms moeilijker voor de powerlines om goed te werken.

 

Probeer even als test andere stopcontacten om je zien dat dit betere resultaten geeft.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

internetsnelheid Devolo powerline adapter 1200+

@albertje

 

Niet perse... Dat is de linksnelheid tussen de 2 powerlines. Heb je al eens enkele dingen geprobeerd die ik eerder had aangeraden om te doen? En heeft dat effect gehad?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes