Beantwoorden
Ex-Netweter

kabel op enkele toestellen

Hallo,

Gisteren is telenet een nieuwe modem komen installeren omdat ik met de vorige problemen had. Na installatie werkt alles.
In de avond viel mijn internet weg op de PS4, na dat deze een half uur een goede verbinding had. Ik doe een internet test via PS4 en deze krijgt geen Intern ip adres meer. Dit is hetzelfde voor alle toestellen op die zelfde switch. Ze krijgen geen intern ip adres.
Het is als volgt aangesloten:
Vanaf de telenet modem vertrekken 2 UTP kabels die beiden naar een switch gaan. Op 1 switch hangt een PRINTER, MAC, PC. Op de andere switch hangt een PS4, PC, DIGICORDER, TV

De toestellen op de andere switch (mac, printer, pc)+ WIFI zijn wel nog steeds verbonden zonder problemen.

Wat ik al geprobeerd heb:
- telenet modem + switchs uit de stekker
- switches onderling verwisselen
- alle poorten van de modem afgelopen
- modem aangesloten op aparte UTP kabel naar switch
- laptop via kabel op modem
- modem -> router->2 switches
alles zonder succes.

Wat soms wel gebeurd is wanneer er enkele uren niet meer gesurft word is er wel overal terug verbinding maar na een 15 tot 30m terug het zelfde liedje.

Ik hoop dat er hier iemand me een oplossing kan geven.

0 Likes
5 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Kun je digicorder eens apart insteken zonder switch?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Check eens of er toevallig geen kabeltje loopt van de ene switch naar de andere switch.

Kijk ook eens naar het IP adres van al je aangesloten apparaten of er daar geen conflict is.

Geef je vaste IP adressen blij dan in de range tussen 192.168.0.2 en 49.

Mij lijkt het dat die ene switch niet echt goed meer werkt.

Zijn het die gratis switcen van DLink ga dan eens een ander halen in een Center.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Is het een switch van Telenet of iets van jezelf? Als het een toestel van jezelf is: 

Kijk dan even na of de switch wel degelijk als switch is geconfigureerd en er toevallig geen DHCP server op gedefinieerd is. Die geeft misschien een ongeldig IP adres aan de toestellen. Het IP adres van de switch zelf moet ook geldig zijn (geen 192.168.0.1 bvb). Als het toestel een router is, mag er ook geen kabel in de WAN poort zitten.

BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
0 Likes
Ex-Netweter

Ik heb met de klantendienst van telenet zaterdag gebeld. Met die persooon heb ik alles overlopen wat ik al gedaan heb en wat nog mogelijk was om te proberen.

men digicorder kreeg een ip adres met als begin 169…. hier kon hij ook een en ander over vertellen.
En mijn switchen werken 100% (TPlink TL-SG1005D)

Na dat ik met die persoon alles heb overlopen had ik nog 2 opties dat ik kon proberen:

- De switch in de modem van telenet waar misschien iets mis mee is.

- elk toestel apart en alleen op de modem aansluiten en dit voor een 2 tal uur laten opstaan en kijken of het weg valt.

Optie 2 heb ik dan toch nog eens geprobeerd met dat alle toestellen toch perfect werken. uitzonderlijk de smart tv heb ik niet meer via kabel aan de praat gekregen. (deze hangt nu op de wifi)
Hierna alle toestelen terug aangesloten en aangezet en bij een raar wonder werkt tot de dag van vandaag nog steeds alles.

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

@Ex-Netweter schreef:

uitzonderlijk de smart tv heb ik niet meer via kabel aan de praat gekregen. (deze hangt nu op de wifi)
Hierna alle toestelen terug aangesloten en aangezet en bij een raar wonder werkt tot de dag van vandaag nog steeds alles.

Zou het dan aan de smart TV kunnen liggen?

BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
0 Likes