Beantwoorden
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

netwerk instabiel

Probleem : van tijd tot tijd zakt mijn downloadsnelheid enorm ( van 195 naar 2 mpbs) en 'zien' mijn toestellen elkaar niet( of toch niet allemaal) , vb sonossysteem wordt niet herkend, ondanks aanwezigheid bridge rechtstreeks op modem.
Als ik dan één toestel(eender welk toestel)  op een geïsoleerd gastnetwerk (ip range 10.xxxxx) breng kan de telenetmodem precies terug 'ademen' en herstelt zich dit....

schets : 

modem/router telenet => gigabit switch => 1. meraki ap en 2=> tp link.

1 en 2 staan op non dhcp uiteraard.

online toestellen : 2x ipad, 2x iphone, digicorder, smarttv samsung, raspberry pi, 2 laptops, sonos (6x), ipcam.

valt vooral voor bij intens dataverkeer .

Zo is een download op gastnetwerk van 7-8 gig helemaal geen probleem, op het netwerk door bevoorraad door teletmodem hapert ie

 

 

0 Likes
4 reacties
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

netwerk instabiel

Staat er 1 van de apparaten ingesteld met een static ip adres ? 

Misschien is er een ip conflict ?

0 Likes
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

netwerk instabiel

niet dat ik weet, allen dhcp uitgezonder mijn tplink AP die een vast ip gekregen heeft.

netjes onder de 100 gebleven.

Mijn ap van meraki geeft als foutmelding : dns alert.....

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

netwerk instabiel

De access points zouden niks anders mogen doen dan doorschakelen naar de router. Normaal  hebben zij ook niks met DNS te maken. Enkel de router mag als DNS service dienst doen...

 

"DNS alert" op de router (niet op een AP) zou mogelijk ook wel kunnen betekenen dat er een DoS attack geprobeerd wordt op je router, maar dan moeten er natuurlijk ports open staan naar buiten toe. Normaal schermt de firewall dat af.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

netwerk instabiel

de samenvatting is dat de modem gewoon einde latijn was...nieuwe modem gekregen en terug aan lichtsnelheid (hum hum) surfen 🙂

case closed maar tnx voor de reacties!