Beantwoorden
Tom45
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

netwerkprinter aansluiten

Printprobleem: wie kan mij helpen?
Ik heb een printer Canon Pixma MP610 (geen wifi!) en 2 desktop pc’s met Win7.
Het thuisnetwerk loopt via een D-Link DGS 1005-D (5 ethernetpoorten) en een Linksys-router E4200 (10/100/1000) met 3 ethernetpoorten, usb-ingang en internetconnectie.
Hoe moet ik mijn printer aansluiten om met beide pc’s te kunnen printen?

Tags (3)
0 Likes
14 reacties
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

netwerkprinter aansluiten

gemakkelijkste lijkt me printer te installeren via USB op 1 van de pc's, deze moet dan wel opstaan, wil je printer gebruiken op andere pc. wel moeten beide in hetzelfde netwerk staan.

installeren op de 2de pc : gewoon laten zoeken naar netwerkprinter

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7767
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

netwerkprinter aansluiten

Deze printer is geen netwerkprinter! Dat wordt een beetje lastig. Zoals door @Padalby wordt aangegeven kan het maar dan moet telkens de PC aan liggen waar de printer op is aangesloten anders zal het ook niet lukken om te printen vanaf de 2e PC.

Mogelijke oplossing is aan te sluiten op de USB aansluiting van de router maar het is de vraag of deze printertoepassing ondersteunt.

7Ik zie ook dat Canon maar software ondersteuning geeft tot win7 en niet voor windows 10.

Misschien overwegen om in plaats van de volgende keer 30 tot 35 euro uit te geven voor nieuwe cartridges op zoek te gaan naar een nieuwe (netwerk) printer (met UTP aansluiting) voor minder dan 150€.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

netwerkprinter aansluiten

Ik heb mijn USB printer omgetoverd in een netwerk printer via een intelligente netwerkadaptor.

Na een beetje zoeken met een paar  USB to netwerk adaptors, vond ik deze oplossing en die werkt dus voor mij "TP-Link TL-PS310U - Printserver".

De bijhorende software draait op de PC en soms moet ik dan wel manueel connecteren, maar als de printer aanstaat vindt de software de PC meestal wel automatisch, zo gauw ik mijn laptop opstart.

Je zou er ook een Raspberry Pi kunnen aanhangen, maar dat zou iets meer werk zijn.

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

netwerkprinter aansluiten

Volgens deze discussie zou je de printer in principe via USB aan je Linksys router kunnen hangen. Althans, als de firmware van de E4200 intussen is aangepast om dit mogelijk te maken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

netwerkprinter aansluiten

Bedankt voor info, zonder problemen geinstalleerd op een EA6400 volgens

volgende instructie : https://www.linksys.com/nl/support-article?articleNum=143682

Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

netwerkprinter aansluiten

Toch nog even meegeven dat er een addertje onder het gras zit :

Linksys laat wel software installeren, verbinding werkt perfect, ALLEEN

software moet echt geactiveerd zijn om de de verbinding "levend" te houden.

Doe je software "dicht" werkt de verbinding ook niet meer.

Eigenlijk komt het op hetzelfde neer als een gewone USB verbinding : pc/laptop moet opstaan. (en ev. software lopend hebben)

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

netwerkprinter aansluiten

@Padalby- Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar het lijkt me logisch dat zowel de router en de printer ingeschakeld moeten zijn.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

netwerkprinter aansluiten

ALSOOK de pc/laptop waarop de specifieke software moet "lopen", doe je software dicht, is ook verbinding weg

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7767
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

netwerkprinter aansluiten

Met andere woorden, je kan de printer dan zowel op je laptop aangesloten laten. Of kan je dezelfde software ook nog eens installeren op je 2e laptop of PC?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

netwerkprinter aansluiten

Zeer juist, nog anders gezegd : op 2de pc/laptop software installeren, usb versteken naar router  en je bent vertrokken

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

netwerkprinter aansluiten

"software dicht" ? Die uitdrukking is me vreemd. :-? Dat je de drivers moet installeren lijkt me logisch. In principe heb je genoeg aan drivers; je moet niet per se de software van de fabrikant gebruiken om iets te printen/scannen. Kan je iets duidelijker zijn? Het interesseert me wel, omdat mijn router ook beschikt over een USB-poort waarop ik een printer kan aansluiten.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7767
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

netwerkprinter aansluiten

Voor zover ik op de fora heb gelezen moet er op, de PC's naast de gewone printerdrivers ook speciale connectiesoftware staan die de verbinding verzorgt tussen de USB aansluiting op de router en de PC. Zonder die software weet je PC niet eens waar je printer staat. Via een gewone netwerkprinter kan je PC zoeken op IPadressen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

netwerkprinter aansluiten

software dicht = programma afsluiten, of pc afzetten .....

gebruik niet altijd de geijkte termen Vrolijke kat

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

netwerkprinter aansluiten


@Padalby schreef:

software dicht = programma afsluiten, of pc afzetten .....

gebruik niet altijd de geijkte termen Vrolijke kat


Ja, ik lees juist ook de uitleg van @igvfer en ik wist niet dat het zo werkte. Weer iets bijgeleerd. 🙂


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes