Beantwoorden
Ex-Netweter

netwerkverdeler (NIU) verbinden met modem

Beste , is het goed verbonden ?

Telenet-aansluiting

vorige huurder had telenet dus ik dacht dat het met een selfstarter packet  direct in orde moest,

ik ben sinds vrijdag met deze selfstarter packet  en nog geen internet , de klanten service moet een technicus sturen die pas deze woensdag kan langs komen kan ik dat zelf niet oplossen zijn mij n kabels juist verbonden ?

mijn modem satus sinds vrijdag

selfstarter packet modem 

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

De algemene regel is dat een nieuwe of verhuizende klant op een nieuw adres niet kan aangesloten worden met een self-starter. Bij de klantendienst zijn er altijd slimmerikken die dit wel forceren met alle gevolgen van dien.  De reden daarvoor is dat de technieker moet nagaan of er wel het juiste materiaal staat zoals aangegeven in het systeem. De laatste correcte versie van NIU, de laatste versie van modem enzovoort. Hoogstwaarschijnlijk zit er geen signaal op de kabel dus moet de technieker dit activeren en vooral NAZIEN en TESTEN. Dit moest minstens ingeboekt zijn als Pre-install met afspraak.

Selfstarter is enkel mogelijk als er  reeds een actief analoog en digitaal signaal (DTV, telefonie of internet) is..

Je zal als nieuwe klant met pre-install enkel 50 euro activatie betalen tenzij je geindigd bent op een WHOPPA maar dan konden ze je ook een comfort installatie boeken die gratis is inclusief de activatie of een WHOP die gratis i( comfort) installatie is.

Jammer dat er op de klantendienst nog zoveel dames en heren zitten die in theorie ( zouden moeten) weten hoe het in elkaar zit maar in de praktijk nog geen NIU van een modem  of een digicorder kunnen onderscheiden en weten hoe het eigenlijk werkt.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter

beste,

dank u voor het antwoord ik hoop dat het in orde komt ik ga moeten afwachten tot de telenet medewerker langs komt , wat vind u van het verbinding is het juist aangesloten ?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

door een of andere reden zie ik de foto's (afbeeldingen) niet in mij Firefox browser. En ook niet in IE. en ook niet in Chrome.

Iets voor de forum beheerders?

Ignace (igvfer) | Krak
0 Likes
igvfer
Professional Superweter

Ik probeer nu zelf een afbeelding te plaatsen. Ik vrees dat je ze onderaan niet als publieke afbeelding

hebt aangeduid.afb_niet_tezien.PNG

Ignace (igvfer) | Krak
0 Likes
igvfer
Professional Superweter

Dat is in mijn ogen niet goed aangesloten.

Ik veronderstel dat op de eerste foto rechts boven de witte contactdoos, het kabelke links met de connector dat dit het inkomend signaal is. Dat moet verbonden worden met de connectie op de NIU links waar er op moet staan "IN". Er zal een connectie Data zijn en daar moet de modem op verbonden worden. Het 2e kabeltje die op de witte contactdoos is aangesloten zou ik eens loskoppelen van de NIU.

Ignace (igvfer) | Krak
0 Likes