Beantwoorden
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

nieuwe eigen router

ben aan het overwegen een nieuwe router  aan te kopen , voornamelijk voor de extra functionaliteiten die NIET kunnen op een telenet router ..

wat is de beste optie om ook de telenet digicorder te laten werken?

1) telenet router vervangen door modem only  dan nieuwe routerplaatsen en werken met iptv voor digicorder interactiviteit
2) telenet router behouden, dmz inschakelen  dan nieuwe plaatsen en werken met iptv
(gaat in dmz mode alle port forwarding nog goed werken?)

0 Likes
57 reacties
Peter13
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Twee handen vol! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

nieuwe eigen router

20180917_163124.jpg

 

 

0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

nieuwe eigen router

Nog steeds niet

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

nieuwe eigen router


@Peter13@  schreef:

Dit is mijn huidige situatie. Als ik je goed begrijp zou je tussen de modem en de routen een switch plaatsen . Van op die switch naar mijn verschillen digiboxen gaan. Maar dan ben ik de utp kwijt die nu bv. naar de poe switch voor de ip deurbel gaat. Ook wanneer ik van de modemonly naar de router zou gaan en dan op de iptv uitgang naar switch zou gaan heb ik weer een utp tekort of het moest zijn dat de iptv uitgang gewoon werkt voor andere apparaten en dat is blijkbaar niet.

Dus lijkt mij enkel powerlines gebruiken voor de digiboxen afzonderlijk de enige oplossing?

 

mvg,

 

Peter


Je plaatst een switch tussen de modem en de router. Dat is eigenlijk je huidige UTP delen door 2. Dus modem naar switch en dan naar de digibox en ook switch naar router en dan verder naar je POE switch. Je hebt dus een extra switch nodig. Gratis af te halen in een Center. 5 Poorten: eentje van de modem, eentje naar de router en 3 over om naar de digiboxen te gaan.

Ik wacht de goedkeuring van je afbeelding af om uw huidige situatie te beoordelen.

 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

nieuwe eigen router


@NoFate@  schreef:

De afbeelding komt niet goed door precies


Afbeeldingen dienen steeds goedgekeurd te worden. Dat is bij deze gebeurd 🙂

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Peter13
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Twee handen vol! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

nieuwe eigen router

Beste,


@igvfer@  schreef:

@Peter13@  schreef:

Dit is mijn huidige situatie. Als ik je goed begrijp zou je tussen de modem en de routen een switch plaatsen . Van op die switch naar mijn verschillen digiboxen gaan. Maar dan ben ik de utp kwijt die nu bv. naar de poe switch voor de ip deurbel gaat. Ook wanneer ik van de modemonly naar de router zou gaan en dan op de iptv uitgang naar switch zou gaan heb ik weer een utp tekort of het moest zijn dat de iptv uitgang gewoon werkt voor andere apparaten en dat is blijkbaar niet.

Dus lijkt mij enkel powerlines gebruiken voor de digiboxen afzonderlijk de enige oplossing?

 

mvg,

 

Peter


Je plaatst een switch tussen de modem en de router. Dat is eigenlijk je huidige UTP delen door 2. Dus modem naar switch en dan naar de digibox en ook switch naar router en dan verder naar je POE switch. Je hebt dus een extra switch nodig. Gratis af te halen in een Center. 5 Poorten: eentje van de modem, eentje naar de router en 3 over om naar de digiboxen te gaan.

Ik wacht de goedkeuring van je afbeelding af om uw huidige situatie te beoordelen.

 

 




Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat wanneer je schrijft van switch naar digibox en dan van router naar bv poe switch is dat die poe switch en die digibox op dezelfde plaats staan en er maar 1 utp naartoe loopt.

Ik kan er dus maar 1 keer naartoe. Ik snap dat ik het misschien onduidelijk  uitleg maar lukt me niet om duidelijker te zijn blijkbaar 🙂

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

nieuwe eigen router


@Peter13@  schreef:

Beste,

Als je wil mag je je email adres naar me sturen. *********@telenet.be ik stuur je dan de foto op die manier door.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat wanneer je schrijft van switch naar digibox en dan van router naar bv poe switch is dat die poe switch en die digibox op dezelfde plaats staan en er maar 1 utp naartoe loopt.

Ik kan er dus maar 1 keer naartoe. Ik snap dat ik het misschien onduidelijk  uitleg maar lukt me niet om duidelijker te zijn blijkbaar 🙂


Afbeeldingen worden pas zichtbaar na goedkeuring door een moderator of Krak. Je afbeeldingen zijn zichtbaar voor iedereen nu..
Ik raad je aan om je e-mailadres uit je bericht te verwijderen. Dit is een openbaar forum dus iedereen kan nu je mailadres zien.
Je kan je bericht aanpassen door rechtsboven het bericht op het pijltje te klikken en dan voor Antwoord  bewerken te kiezen.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

nieuwe eigen router


@Wheng@  schreef:

@Peter13@  schreef:

Beste,

Als je wil mag je je email adres naar me sturen. *********@telenet.be ik stuur je dan de foto op die manier door.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat wanneer je schrijft van switch naar digibox en dan van router naar bv poe switch is dat die poe switch en die digibox op dezelfde plaats staan en er maar 1 utp naartoe loopt.

Ik kan er dus maar 1 keer naartoe. Ik snap dat ik het misschien onduidelijk  uitleg maar lukt me niet om duidelijker te zijn blijkbaar 🙂


Afbeeldingen worden pas zichtbaar na goedkeuring door een moderator of Krak. Je afbeeldingen zijn zichtbaar voor iedereen nu..
Ik raad je aan om je e-mailadres uit je bericht te verwijderen. Dit is een openbaar forum dus iedereen kan nu je mailadres zien.
Je kan je bericht aanpassen door rechtsboven het bericht op het pijltje te klikken en dan voor Antwoord  bewerken te kiezen.


@Suzy  Kan jij het het e-mailadres verwijderen/onherkenbaar maken?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

nieuwe eigen router

Je hebt nu natuurlijk het probleem, in de huidige opstelling zoals je tekening weergeeft, dat je geen interactiviteit op je digicorders hebt.  Door het feit dat je telkens met 1 kabel naar een ruimte gaat en daar dan een switch plaatst. En je zal dit ook niet kunnen bewerkstelligen. Op een poort die ingesteld is voor IPTV kan je enkel je digicorders aansluiten en max. 4 apparaten die een publiek IP adres gaan krijgen, dus totaal geen intern netwerk.

De enige goede manier is je router vervangen door de Telenet HGW (modem/router) of naar iedere ruimte een extra UTP aan te leggen. Of zoals ik al gesuggereerd heb; Een powerline aangesloten op uw IPTV uitgang en bij elke digibox/corder een andere PWL. Allemaal op elkaar afgesteld.

Dit is voor jou een mogelijke opstelling: ( verbinding PWL verloopt via electriciteitsnet)

opstelling4.jpg



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

nieuwe eigen router

bij deze nogmaals een aanvraag wie geinteresseerd is in een asus ac-ac98u , is een zeer deftige router MET iptv, 25% discount als we met 3 zijn

0 Likes
Peter13
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Twee handen vol! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

nieuwe eigen router

ik heb net mijn telenet router ingeruild voor een modemonly omdat ik geen dubbele NAT wilde en ook nie via DMZ wilde werken 🙂 Ik heb voor de moment nog geen router met iptv functie. Ik denk ook niet dat ik deze zal nodig hebben wanneer ik nu toch met powerlines zal werken die ik trouwens ook al heb.

Bedankt iedereen voor de hulp en de oplossing.

groeten Peter

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

nieuwe eigen router

@Wheng, merci om me te mentionen. Heb de thread even doorgelezen, maar vind het e-mailadres niet direct meer terug. Ook in jouw post waar je zijn tekst aanhaalt is het onherkenbaar gemaakt. Lijkt me dus helemaal in orde te zijn nu. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

nieuwe eigen router

ok, GOED nieuws over de CASHBACK :)

ik heb een webshop gevonden waar ze bereid zijn om 1 factuur te maken, maar verschillende aflever adressen... dat is een voorwaarde voor de cashback, dat je alleen maar een claim kan indienen met 1 factuur

Dus als iemand geintereseerd is een een ASUS router, zie hieronder een lijst met producten die in aanmerking komen, graag SNEL een seintje, want actie loopt ten einde

je betaalt me gewoon aankoop bedrag -25 % korting, en ik laat de router leveren op jouw adres
factuur krijg je uiteraard ook voor garantie..

promotie : https://promotion.asus.com/nl/nl/asus-wlan-aimesh
webshop waar we moeten bestellen : https://levix.nl/%20asus-aimesh-cashback/

graag snel reactie! :)

0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

nieuwe eigen router

ik heb ondertussen 2 andere personen gevonden, dus negeer bovenstaande post maar van de cashback

0 Likes