24761
netweters
|
152504
antwoorden
|
20714
vragen
|
Beste iederen
(eerst en vooral, ik ben franstalig, maar ik zal mijn probleem via het NL forum proberen op te lossen)
Ik moet voor een paar programma's (Azureus, plex, mycloud...) een aantal poorten open laten, nl. de 52000 die heel belangrijk is.
In de geavanceerde instellingen, heb ik de IP-adressen van mijn laptop toegevoegd (die van mijn wifi verbinding, & die van mijn kabel-verbinding), ik heb geprobeerd enkel met TCP, enkel met UDP, en ook met BEIDE... Ik heb ook geprobeerd met enkel de 52000 poort, ook met een range van 49999 tot 52000... UPnP staat actief. Firewall van telenet in de instellingen is niet actief. Ik heb regels toegevoegd in de instellingen van de windows firewall om verbinding toe te laten va deze poorten & applicaties die ik wil gebruiken... Maar dat werkt totaal niet.
Ik scan de poorten & ik zie dat ze allemaal gesloten zijn (onmogelijk, omdat ik niet zou kunnen surfen, Playstation spelen...).
Als ik probeer de IP-adres van mijn router in een web browser in te geven, krijg ik een melding dat dit adress niet toegangelijk is.
15 dagen geleden werkte alles. 5 dagen geleden was mijn modem veranderd maar het heeft dit probleem niet verholpen.
Ik heb de nieuwe cbn CH7465LG modem, de kabel gaat van de modem naar en TP-Link switch tot mijn PC. Ik gebruik een wifi usb sleutel. .. Anders heb ik geen specifiek installatie.
Goed om te weten, als ik niet in mijn lokaal netwerk ben & ik probeer een verbinding met een lokaal aplicatie te doen (bv azureus remote, plex remote, myclould app), krijg ik een foutmelding die zegt dat het netwerk niet beschikbaar is.
Doe ik iets verkeerd? Ik heb nochtans niets veranderd in mijn instellingen die hebben perfekt gewerkt vanaf Maart 2015 to 15 dagen geleden...
alvast bedankt & mijn excuses als ik fouten gemaakt heb
Jou pc moet een vast IP adres hebben.
De modem moet dan die poort naar die pc forwarden.
Eventueel, houdt je firewall van je PC dit tegen.
Azureus is een torrent, dus uw PC kan dit als (mogelijks) gevaar zien.
Waarom juist poort 52000?
Neem een lagere waarde 8851, dat is ook moeilijk te achterhalen.
aan de andere kant, stel allles in, en laat een online portscan uw netwerk scannen.
Eventjes gissen. Je hebt je laptop zowel een vast IP adres gegeven op je LAN kaart en op je WiFi kaart.
Veronderstel dat dit respectievelijk 192.168.0.50 en 192.168.0.51 is.
Dan kan je poort 52000 enkel forwarden naar ofwel het eerste ofwel naar het 2e IP adres. Niet tegelijk naar allebei de adressen. Als de Home gateway of eender welke andere router een request krijgt voor http://mijndomein:52000 dan weet die niet waarheen hij dit moet sturen
Ik vermoed dat je probleem zich daar situeert.
Het is een beetje zoals een brief waarop als adres staat poortstraat 52 - 54 dan weet de "facteur" ook niet in welk nummer hij die moet steken.
IK heb geen vaste IP adresse, maar zij veranderen nooit. Als ze veranderen (Modem eventjes plaat ligt bv), dan verander ik het zelf dan manuel in de router port forwarding.
Ik heb geprobeerd met enkel firewall van telenet (zonder windows firewall) & enkel het IP address van mijn ethernet verbinding, en dat werkt noch niet.
Ik heb met 8851 getest : zonder success
Ik heb portscan gedaan op mss 1000 verschillende poorten : allemal gelsoten... IK begrijp absoluut niet.
Ik heb een andere test gedaan.
Een IP Camera die heeft het IP (bv) 192.168.0.105. Het gebruikt de poort 4747.
Ik ga in de geavanceerde instellingen, ezt deze IP naar 4747 tot 4747, TCP & UDP als actief.
Een dat werkt niet...
Er zijn al vaker problemen gemeld met de nieuwe witte modem dat de port forwarding niet werkt. Je kan eens vragen aan de klantendienst of zij je firmware willen updaten (dat kunnen ze vanop afstand) mogelijk helpt dat.
PS. Je Nederlands is perfect. Zeker in vergelijking met mijn Frans 😄
@Ab33506 schreef:
Ga eens naar
Ivanflo.sytes.net
En dan naar
Ivanflo.sites.net:8050
Teveel bezoek nu? Ik geraak er niet op. Bij mij draait er VPN op de NAS en Photostation en dat lukt. Alleen voor Photostation geeft firefox aan dat het een onbetrouwbaar certificaat is en dan moet je doorklikken en zeggen dat je het toch vertrouwt.
Voor degenen die zich geroepen voelen, dit is de link.
https://pavele.hopto.org:8091/photo/?t=Albums/album_50657275#Albums/album_50657275
Kan je eens nagaan wat 20 Mbps upload doet.
Ik gebruik moedwillig de witte home gateway nog niet wegens de gemelde problemen en dit toch niets doet aan de netwerk- en internet snelheid.
@Laparka schreef:Ik heb een andere test gedaan.
Een IP Camera die heeft het IP (bv) 192.168.0.105. Het gebruikt de poort 4747.
Ik ga in de geavanceerde instellingen, ezt deze IP naar 4747 tot 4747, TCP & UDP als actief.
Een dat werkt niet...
Zet eens enkel TCP en niet beiden. Ik vermoed zelfs dat voor een camera UDP niet nodig is.
UDP is trouwens het versturen van data zonder foutcontrole.
Poorten worden opengezet om van buiten naar binnen te kunnen en niet om bvb te surfen via uw laptop daarvoor moet geen enkele poort open.
Het klopt wel wat je zegt dat je intern wel de device kunt bereiken via zijn intern IP adres maar niet via je publieke domeinnaam. Ik heb dit meegemaakt bij het instellen van mijn tablet om mijn camera's te bekijken. Maar normaal gezien als je dit eenmaal gedaan hebt buitenshuis zou dit ook moeten lukken binnenshuis. Je domeinnaam+ poort worden dan opgeslagen op de DNS servers (voor beperkte tijd) en dan wordt dit gevonden.
Ik neem azureus als voorbeeld...
Download : werkt perfect
Upload : werkt niet. Ik kan uploaden maar niet langer dan 10 minuten, darna valt het onder 8ko/s
ik probeer de poorten/firewall te testen, maar UPD/TCP kunnen geen verbinding maken.
Test du port TCP 52000 ...
Erreur NAT - No route to host (78.20.xxx.xx:52000).
Test du port UDP 52000 ...
Sending outbound packet and waiting for reply probe (timeout=5000)
Sending outbound packet and waiting for reply probe (timeout=10000)
Sending outbound packet and waiting for reply probe (timeout=15000)
Sending completion event
Erreur NAT. Inbound test failed, timed out.
Het is zwz belangrijk voor mij te delen/sturen, omdat ik moet mijn eigen videos uploaden.
Bovendien, azureus remote werkt wel als mijn smartphone op mijn wifi verbonden is, maar niet op 4G, omdat het buiten mijn LAN is. Precies het zelfde probleem met de mycloud app die voor de laatste 2 jaaren perfect werkte.
Ik heb vanmorgen 4000 poorten gestest, allemaal "not responding". Ik hoop dat de technische dienst zal mij kunnen helpen maar ik twijfel...
PS : bedankt voor jullie complimenten over mijn nederlands 😄
Een technieker zal donderdag langs komen. Ik weet niet wat hij zal doen...
Ik heb ook geprobeerd mijn laptop IP als DMZ te zetten, geen verbetering... dit is zo vreemd.
Volgens jullie ervaringen, zou het probleem gelinkt zijn met :
- Modem
- verbinding
- configuratie op telenet niveau
- mijn laptop
Ik heb moielijkheden om oorzaken te elimineren.
Misschien beginnen met de modem?
Kijk dit zijn mijn instellingen.
Vind je dit scherm terug, kan je dit uitvoeren.
Gelet op juo computers weliswaar.
Ik heb andere testen gedaan. Met een andere PC (192.168.0.114) heb ik geprobeerd een poort te openen, een port scan zegt dat het "not responding" is. Dus het probleem ligt niet bij mijn laptop.
Hoopelijk zal de technieker morgen een oplossing vinden.