Beantwoorden
Arthur_
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

poort 1121 openzetten lukt niet

Hallo, ik wil op mijn thuisnetwerk graag poort 1121 openzetten, maar dit lijkt me niet te lukken via de Telenet website. Iedere keer dat ik de port forwardingregel toevoeg en correct invul druk ik op de knop "wijzigen" rechts onderaan het scherm. Als ik op die knop druk kom ik terug uit bovenop de pagina met de melding: "Oeps er ging iets mis. Probeer later opnieuw." Dit probleem heb ik al een tijdje en vind dit zeer irritant. Ik heb een mediaserver en ik moet een poort kunnen openzetten om deze buitenshuis te kunnen gebruiken. Is hier een oplossing voor, of een andere manier om te port forwarden?

0 Likes
7 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1123
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

poort 1121 openzetten lukt niet

Heb je de nieuwe Mijn Telenet layout?

Kijk zeker na dat je bij Externe poort "1121 - 1121" zet en niet "1121-1121". Die spaties maken blijkbaar een verschil. (Slechte keuze van de ontwikkelaars om dat op deze manier te doen)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

poort 1121 openzetten lukt niet

Uw ervaring nogmaals doen en screenshots nemen en via PM naar @Moderator sturen. Het probleem zou moeten opgelost zijn maar blijkbaar blijven de problemen zich voortdoen. Zie andere topics hierover.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

poort 1121 openzetten lukt niet

Dit betreft een bug in "Mijn Telenet". Een gebruiker slaagde er reeds in om port forwarding in te stellen door een specifieke procedure te volgen: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Geavanceerde-Instelingen-niet-kunnen-opsl...

Een meer bedrijfszekere oplossing is je huidige Telenet-modem omwisselen voor een CV8560E die je in bridge-mode (MAC pass-through) configureert zodat je eigen router een publiek IP-adres krijgt. Met die opstelling heb je dan de mogelijkheid om jouw gewenste configuratie op je eigen router feilloos te laten werken.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

poort 1121 openzetten lukt niet

Maar dan moet je de bridge modus aan de praat krijgen want daar zijn ze in hetzelfde bedje ziek. Het kan niet altijd opgeslagen worden. 🤔😁



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur_
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

poort 1121 openzetten lukt niet

Dankjewel, dit was de fout. Ik vind dit een zeer stomme keuze in het design van de website dat hier spaties horen. Nogmaals bedankt voor de reactie!

Arthur_
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

poort 1121 openzetten lukt niet

Dit is niet meer nodig, mijn probleem is al opgelost. Blijkbaar moet je bij de interne poort een spatie zetten tussen de getallen en het liggend streepje. Ik typte telkens "1121-1121" maar blijkbaar werkt het alleen met spaties zoals: "1121 - 11121". Toch bedankt voor je snelle reactie, het wordt gewardeerd!

0 Likes
Arthur_
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

poort 1121 openzetten lukt niet

Dit is niet meer nodig, mijn probleem is al opgelost. Blijkbaar moet je bij de interne poort een spatie zetten tussen de getallen en het liggend streepje. Ik typte telkens "1121-1121" maar blijkbaar werkt het alleen met spaties zoals: "1121 - 11121". Toch bedankt voor je snelle reactie, het wordt gewardeerd!

0 Likes