Beantwoorden
Dorien
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

poorten en firewall

Sinds enige tijd heb ik een Neato Botvac D3 Connected. Zoals de naam al zegt, zou deze verbonden moeten worden met wifi. Dit is één keer gelukt, gedurende zo'n 10 seconden. Daarna is het nooit meer gelukt.

Ik heb van Neato volgende informatie (2 links):

https://support.neatorobotics.com/hc/en-us/articles/225370727?series=connected

https://support.neatorobotics.com/hc/en-us/articles/225369707-What-router-firewall-and-port-settings...

Ik heb zelf echter niet voldoende kennis over poorten en firewall. 
Kan iemand mij helpen mijn stofzuiger te verbinden met mijn wifi?

Bedankt.

Tags (2)
0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

poorten en firewall

Ik vermoed dat je een Telenet Home Gateway hebt. Dan moet je via "mijn.telenet.be" gaan naar de instellingen en bij geavanceerd de poorten forwarden naar het IP adres van het toestel. Ik hoop dat je geen andere toestellen hebt die ook via die poorten werken want dan kom je in de problemen.

Oplossing is eigenlijk hetzelfde als de configuratie van IP camera's waarvan je hier al veel draadjes vindt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Greg79
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

poorten en firewall

Hey Dorien, 

 

Heb je intussen gevonden hoe je het kan oplossen? Want ik zit met hetzelfde probleem... 

Zou tof zijn als je tips hebt! 

 

Groetjes Greg 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

poorten en firewall

Normaal gezien moet je via een intern netwerk nooit geen poorten open zetten.

U hebt wel degelijk een Home gateway van Telenet? Wit of zwart met 4 gele poortjes.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

poorten en firewall

@Greg79 - Je hebt ook een Neato Botvac D3 Connected?

 

Heb je de oplossing van igvfer al geprobeerd?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Greg79
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

poorten en firewall

Ik moet toegeven dat de port forwarden naar het ip-adres mijn technische kunnen enigszins oversteeg... 

Máár ik heb wel een andere manier gevonden die gewerkt heeft, op de telenet modem/gateway (what's the difference 😅) heb ik de pairing knop ingeduwd, en toen is het vlekkeloos verlopen! 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

poorten en firewall


@Greg79 schreef:

 

Máár ik heb wel een andere manier gevonden die gewerkt heeft, op de telenet modem/gateway (what's the difference 😅) heb ik de pairing knop ingeduwd, en toen is het vlekkeloos verlopen! 


Modem is enkel de verbinding met het netwerk van de provider. Alles die daar rechtstreeks op aangesloten wordt krijgt een publiek IP adres.

Home Gateway (what's in a name) is een modem maar is tevens een router met als extra ook Wifi AP (3 apparaten in een toestel). Deze heeft een publiek IP adres en geeft aan al zijn clients een intern IP adres.

 

Dat je hebt kunnen verbinden via de WPS knop is natuurlijk ok. Maar het wijst erop dat er iets mis is met de software in het toestel. Geen nood da gebeurt wel meer. Ik heb hier een internet radio en die verbind ook alleen maar via de WPS knop, manueel lukt ook niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes