Beantwoorden
VDR-007
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

portforwarding voor minecraft server

Hallo,Ik zou graag een minecraft Server maken en heb alle stappen al gedaan maar ik kan geen vrienden toevoegen omdat ik eerst portforwarding moet doen. Ik heb heb alles ingevuld en firewall uitgeschakeld maar de poort is onvindbaar ( https://www.advanced-port-scanner.com/nl/ , als ik deze gebruik vind ik het niet). en als ik op internet what is my ip opzoek en ik geef deze door aan mijn vrienden werkt het ook niet

Afbeelding1.png

 

 

Tags (2)
0 Likes
5 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1749
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

portforwarding voor minecraft server

Het forum heeft een goede zoek functie 😉

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Port-Forwarding-voor-Minecraft-server/m-p...

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

portforwarding voor minecraft server

@VDR-007  Hoe heb je dat daarin gekregen. eerst zet je DMZ op 192.168.0.149. Dan ga je nog eens extra poort 8000 naar hetzelfde IP forwarden en zelfs nog eens poort 8000 naar IP adres 192.168.0.205.

Dus DMZ op 192.168.0.0

En enkel het eerste lijntje is OK naar de machine waarop je Minecraft draait en controleer of die wel degelijk is opgestart. Zorg dat die als service draait op uw windows of linux PC. En zoals in het andere topic over hetzelfde, onder een windows machine zorg dat die poort open staat in defender of in het virusprogramma dat je gebruikt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1749
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

portforwarding voor minecraft server

De twee forwarding regels voor poort 8000 staan beide op "niet aktief".

De specifieke forwarding voor poort 25565 is overbodig als het doel IP adres ook al als DMZ ingesteld staat.

Als test is het gebruik van DMZ misschien niet slecht. Nadien zou ik toch adviseren enkel de specifieke port-forwarding te gebruiken, geen DMZ.

 

Kun je vanaf een andere PC binnen je eigen netwerk wel de server bereiken?

Het lijkt erop dat je het probleem op de PC moet zoeken.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1749
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

portforwarding voor minecraft server


@igvfer  schreef:

Dus DMZ op 192.168.0.0

 


Ik begrijp deze opmerking niet.

Het DMZ adres staat ingesteld op 192.168.0.149

Dat wil zeggen dat de HGW 1op1 port-forwarding zal doen voor alle poorten naar 192.168.0.149, tenzij er een specifieke portforwarding regel is ingesteld met een andere bestemming (zoals 8000 naar 192.168.0.205, die echter nu inaktief staat).

 

192.168.0.149 is dus een soort van catch-all.

Het internet verkeer naar je publieke IP adres port 80 wordt doorgegeven aan 192.168.0.149:80, publiek-ip:81 naar 192.68.0.149:81 enz.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

portforwarding voor minecraft server

@Arnie  Sorry, niet goed opgelet dat ze op niet actief stonden. Maar een goede regel is dat je nooit en DMZ en portforwarding doet naar eenzelfde IPadres. Ik zie, in een thuissituatie, zelfs de reden niet waarom je DMZ zou openzetten naar 1 specifieke machine. Buiten misschien naar een eigen router en dan nog. Een grote poort openzetten en dan binnendeuren sluiten...

Niettemin bij het andere topic bleek het uiteindelijk dat de poort op de machine gesloten was.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes