Beantwoorden
cecile
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

powerline

ik verlies nu en dan verbinding met internet op mijn laptop. Nu werd mij gezegd dat dit op te lossen is met powwerline adapters. Ik kan 2dehands aan een paar adapters geraken, devolo dlan 550+, iemand die weet of dit goed is? Of koop ik beter die van telenet? Want ik ken er echt niks van.

0 Likes
15 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

powerline

Het is belangrijk eerst te bepalen wat het probleem precies is.

Welke verbinding verlies je precies, via de kabel (LAN) of draadloos (WiFi)?

Als er een probleem is met de LAN-verbinding, kan je beter eerst eens de kabel zelf nakijken.

Als het gaat om een probleem met het draadloos signaal dan zal je een Access Point of WiFi Powerline moeten aanschaffen. De Devolo dlan 550 is een WiFi Powerline en is wel een degelijk apparaat (let wel het gaat om de Devolo dlan 550 en niet de 550 duo + want die heeft geen WiFi).

Telenet biedt momenteel zelf nog geen WiFi Powerlines aan, maar wel Access Points.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

powerline

Correctie: Nu ook Wifi Powerlines bij Telenet in de verkooppunten (Sinds gisteren Smiley LOL)



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
cecile
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

powerline

hallo,

ik verlies dus soms  internet  als ik met wifi werk.

Het is de dlan 550+, dus geen wifi, maar ik geef er niet om om de laptop aan de kabel te leggen, het schijnt dat dit nog altijd betere resultaten geeft dan wifi.

Maar ik ken er niks van en las hier een en ander op het forum, en begon te twijfelen of het wel zou werken.

Nu lees ik verder op de site dat er ook problemen kunnen zijn met adapters en dat zonnepanelen ook voor storing kunnen zorgen.

0 Likes
cecile
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

powerline

ja, ik dacht ook dat er wifi adapters waren, maar vind de prijs nergens terug

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

powerline

@igvfer Ik wist nog niet dat ze uit de testfase waren Smiley Erg vrolijk (maar ik zit dan ook niet aan de bron hè 😉 )

 

@cecile Het beste resultaat bereik je met een kabel rechtstreeks van de router naar de pc. Bedraad is een Powerline ook beter dan draadloos maar draadloos biedt meer gemak natuurlijk. Dat is een afweging die je moet maken. Het is inderdaad zo dat alle elektrische apparaten storing kunnen geven op de Powerline aangezien deze gebruik maakt van het stroomnet. Ook zonnenpanelen zouden een invloed kunnen hebben.

 


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
cecile
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

powerline

en is het beter die van telenet te kopen, of maakt dat geen verschil?

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

powerline

@cecile ik kan je dit zeggen: de nieuwe powerlines van Telenet met wifi zijn echt fantastisch ze werken echt perfect en zeer snel. Ik haal via de 5GHz wifi 145 Mbps. Ze zijn ook zeer gemakkelijk in te stellen.

Ik denk dat @Niels en @igvfer ze zelf ook zeer goed vinden.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

powerline


@cecile schreef:

ja, ik dacht ook dat er wifi adapters waren, maar vind de prijs nergens terug


Dat komt we hebben al de adapters nu nog de prijs. Zal vermoedelijk, ik gok, rond de €170 liggen voor de set.

Enkel compatibel met de PG-9073.  En ik vermoed dat ze ook automatisch het SSID en paswoord overnemen van de Home Gateway.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

powerline

@igvfer je moet ze instellen via WPS dus ja ze nemen dat automatisch over 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

powerline

@Arthur2 Ik vind ze ook niet slecht. Enkel mijn elektriciteitsdraden zijn slecht waardoor ook de prestaties van de powerline niet zo hoog zijn als die van jou (+- 60Mbps), maar dat weet ik. Ze doen het alleszins beter dan andere setjes die ik geprobeerd heb (+- 20Mbps). Ik vind het gebruik van een ander protocol dan HomePlug wel vervelend als je al een bestaand Powerline netwerk hebt. Aan de andere kant zorgt het protocol er volgens mij wel voor dat er grotere snelheden gehaald kunnen worden.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

powerline


@Arthur2 schreef:
@cecile ik kan je dit zeggen: de nieuwe powerlines van Telenet met wifi zijn echt fantastisch ze werken echt perfect en zeer snel. Ik haal via de 5GHz wifi 145 Mbps. Ze zijn ook zeer gemakkelijk in te stellen.

Ik denk dat @Niels en @igvfer ze zelf ook zeer goed vinden.

Ik heb ze ook getest en ze zijn in elk geval een stuk beter dan de configuratie die ik had. Ik haal niet de performatie die @Arthur2 haalt maar toch 65Mbps download en dat is veel meer dan vroeger (8 tot  10Mbps).  

Ik heb wel 1 klein probleempje gehad maar dat was met 1 laptop op 1 stopcontact (wel WIFI maar geen verbinding met internet). Wisselen van stopcontact heeft het probleem opgelost, maar ik had er geen uitleg voor...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

powerline

@BertXL met mijn oude Belgacom powerlines haalde ik 23 Mbps
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
iRo212
Freshman Meerweter
Berichten: 49
YUGO op Android TV It's your ninth party! De vernieuwde WIGO? Safespot

powerline


@cecile schreef:

ja, ik dacht ook dat er wifi adapters waren, maar vind de prijs nergens terug


199€ voor de starterkit

0 Likes
perre
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
TV-box / TV-app / telenttv.be Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

powerline

Hier staat nochtans dat het 99 EUR kost voor Telenet klanten...

0 Likes